VW ID 7 s-a lansat oficial în România. Iată cu ce noutăți vine “Passat-ul electric”

By | December 14, 2023

După cum bine știți, Volkswagen Passat Sedan nu se mai produce începând cu anul acesta. A mai rămas doar Passat-ul Variant, iar în locul sedanului a apărut Noul VW ID.7 electric. VW are planuri mari cu ID.7, cu care speră să mulțumească clienții de Passat și de ce nu, poate să fure un pic și din felia Tesla Model 3?

L-am văzut și eu live, am intrat în el, am cercetat și iată ce vă pot spune pe video:

Exterior

Din toată gama ID, probabil că ID.7 îmi place cel mai mult. Celelalte mi se par prea conservatoare, prea rotunjite și prea “cuminți”. ID.7 parcă încearcă să fie mai elegant și mai sportiv, cu unghiuri mai ascuțite. Îmi place mai mult chiar și decât Passat. Mașina este mai lungă decât VW Passat (4.961 m lungime față de 4.775), are 1.532 metri înălțime, 1.862 m lățime și un ampatament de aproape 3 m. Este foarte aerodinamică și are un diametru de bracare bun, de 10.9m.

 

În partea din față are faruri LED Matrix și o bandă de LED care unește cele două proiectoare.

Din lateral se pot vedea mânerele ușilor la nivel cu caroseria (și cu un pic de iluminare acolo) și un prag în altă culoare, care arată bine.

În spate avem niște stopuri cu tehnologia IQ.Light, care arată destul de bine în lateral, pentru că sunt dispuse cumva în straturi (vedeți pe video la minutul 01:04). Și la fel și în partea din spate, avem o bandă luminoasă care unește stopurile. Parcă este un pic mai ieșită în relief și arată un pic mai fericit decât la celelalte modele, unde arată ca un unibrow.

Interior ID 7

Interiorul este cu bune și cu rele. Vă zic imediat ce mi-a plăcut și ce nu. Este în stil mai premium decât la majoritatea mașinilor electrice și cu siguranță un upgrade major față de ce am văzut la celelalte modele ID. Nu este stilul minimalist, ci din contră, are multe materiale, unghiuri și suprafețe care se combină armonios.

Ce mi-a plăcut? Inserțiile luminoase de pe fețele de uși, sunet Harman Kardon cu 14 difuzoare, cup holder adaptiv, cotieră cu spațiu generos de depozitare, spațiu generos pe consola dintre scaune plus un oblon care poate fi tras pentru a ascunde telefonul, un spațiu “ascuns” de depozitare la nivelul picioarelor pe consola dintre scaune, plafon panoramic cu funcție de opacizare.

Display-ul masiv de 15″ și foarte responsive este de asemenea un mare plus pe mașină. Și mi-a plăcut că are inclusiv un mic display pentru instrumentarul de bord. Pe lângă HUD-ul pe care îl poți activa pe parbriz.

Scaunele sunt “a big deal” pe această mașină. Sunt foarte confortabile, au suport bun lateral și au și o funcție de masaj foarte avansată, cu masaj pelvian. Au încălzire și ventilație. Au inclusiv senzori de umiditate și temperatură, care modifică automat setările pentru climă în funcție de ce detectează. Am arătat pe video la 02:54 cum e cu scaunele. Mașina este gândită să ofere confort maxim pentru șofer.

Și în spate este loc generos. Cu scaunul șoferului reglat la maxim în spate, tot am avut loc de o palmă la genunchi.

Portbagajul este fastback, se deschide cu tot cu geam și este generos: 532 litri sau până la 1.586 litri cu spătarul pliat. Are și funcție de load-throug, are și plasă de depozitare în dotare standard și are și podea de încărcare variabilă. Mașina este foarte spațioasă din toate punctele de vedere. Este unul dintre plusurile principale aș zice.

Ce nu mi-a plăcut?

În primul rând, are multe butoane capacitive. VW a recunoscut deja că butoanele capacitive nu au fost o idee bună și că urmează să revină la butoane fizice pe modele noi. M-aș fi așteptat să le înlocuiască și pe ID 7. Cumpărând ID 7 aș simți că aș cumpăra ceva ce inclusiv șeful VW zice “nu e prea ok, dar asta e…”. Are butoane capacitive pe portieră pentru a comuta între deschiderea geamurilor pe față/spate, (din fericire cele 2 butoane pentru geamuri sunt fizice – vedeți pe video la 02:26), butoane capacitive în stânga volanului pentru reglajul farurilor, butoane capacitive pe volan, butoane capacitive pentru temperatură și volum.

De asemenea, nu mi-a plăcut volanul cu o mare suprafață de plastic negru și glossy. Se văd amprentele, se zgârie, se vede praful pe el.

Schimbătorul de viteze poziționat pe un levier în spatele volanului l-aș trece la capitolul: nu știu dacă îmi place sau nu. La o primă interacțiune cu el mi s-a părut că nu era foarte intuitiv și că nu funcționa așa cum îmi imaginam eu (minutul 03:42). Poate este însă doar o chestiune de obișnuință.

Baterii și autonomie ID 7

VW ID.7 vine în două variante.

Pro

  • baterie netă de 77 kWh;
  • încărcare rapidă la maxim 175 kW, deci de la 10% la 80% în aproximativ 30 de minute;
  • încărcare în CA la 11 kW;
  • autonomie declarată de 620 km;
  • 286 CP (525 Nm), 0-100 km/h în 6.5 secunde;
  • Tracțiune spate

Pro S

Pro S urmează să se lanseze în curând. Iată ce performanțe are:

  • baterie netă de 86 kWh;
  • încărcare rapidă la maxim 200 kW, deci de la 10% la 80% în aproximativ 25 de minute;
  • încărcare în CA la 11 kW;
  • autonomie declarată de 700 km;
  • Nu sunt sigur, dar parcă am auzit de , 0-100 km/h în 4.5 secunde;
  • Tracțiune spate

Preț

ID 7 va fi (sau este deja) expus în Băneasa Shopping City și în rețeaua de dealeri. ID.7 va fi disponibilă în varianta de lansare specială 1st Edition – cu trei opțiuni de echipare: 1st Edition, 1st Edition Plus și 1st Edition Max – care include o serie de echipamente suplimentare comparativ cu modelul Volkswagen ID.7 Pro. Prețul recomandat este pornire este de 53.335 €, fără rabla (dacă va mai fi rabla). Mai multe detalii aici.

Concluzie

Părerea mea este că VW ID.7 este un pas în direcția bună. Cred că asta își doresc mai mult clienții de mașini nemțești: mai puțin minimalism și mai multe materiale, detalii și bling bling. Are foarte multe feaure-uri premium și cool și ar trebui să fie mai atrăgătoare pentru cei care nu rezonează cu filozofia simplistă și ultra-digitalizată de la Tesla. De asemenea, este mult mai spațioasă față de Model 3. Acesta ar fi un mare plus. Are autonomie ok, încărcare decentă, performanțe decente. Prețul este însă un pic cam ridicat comparat cu o Tesla Model 3 și cred că acesta este un factor foarte important. Rămâne de văzut dacă ID.7 se va impune în lumea berlinelor electrice.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

5 comentarii la “VW ID 7 s-a lansat oficial în România. Iată cu ce noutăți vine “Passat-ul electric”

  1. vlad

    Value catamai vaporul. Mai lung cu juma de metru ca un tiguan si are acelasi volum la portbagaj.

    De pret … vor sa spuna ca noul “passat” are pret de pornire de 53k. Pff. O Octavia, desi mai mica, cred ca are spatiu similar interior/portbagaj si costa de la 23k eur, o fi 30k decenta.

    Reply
  2. Dragos

    Pacat. Nu era deloc rau arteon ca limuzina, mai ales cu 2.0TSi si 4motion

    Reply
  3. ID 7 Dubita .

    Salut. Am făcut test drive pe 15 noiembrie la o reprezentanța din Norvegia. Temperatura era de -minus 13 grade afară. Am plecat cu 500 km autonomie și după ce am făcut o probă de 40 km la o viteză de 120 km la oră am rămas cu 362 km . Sincer sunt foarte dezamăgit de mașină , de autonomie , preț , dotări, mărimea mașinii , la câtă reclamă s-a făcut nu au venit cu nimic nou pachetul de baterii este același ca pe ID 4 – 5 .

    Reply

Spune-ți și tu părerea: