Volkswagen a prezentat Golf 8, cel mai recent model din cea mai bine vândută mașină a lor. Așa cum era de așteptat, designul, cel puțin la exterior, este destul de conservator. Așa a fost din totdeauna Golf-ul. Făcut în așa fel încât să fie pe placul cât mai multor persoane, dar fără să șocheze.
Volkswagen Golf 8 – design exterior
La parte frontală apreciez că s-au distanțat considerabil de designul VW Golf 7 (care de fapt era VW Golf 6). Îmi plac noile blocuri optice, a căror margine superioară formează acel unibrow ce dă aspectul că mașina este supărată.
Din lateral, e un Golf ca tot Golful. Un design inconfundabil. Îmi place că linia mediană vine acum la nivel cu mânerele ușilor.
Și stopurile au fost îngustate, așa că și din spate mi se pare că mașina arată un pic mai agresivă. La nivelul superior al stopurilor se păstrează acea linie care înconjoară toată mașina. Mânerul pentru deschiderea portbagajului rămâne încastrat în sigla VW. Apropo, am văzut în trafic foarte multe VW-uri cu acel mâner pe jumătate ridicat. Oare se gripează și nu mai revine în poziția inițială sau pur și simplu sunt oamenii neglijenți și uită să-l apese până la capăt?
Interior VW Golf 8
Noutățile par să vină de la interior. Cele două display-uri: cel central și cel pentru instrumentarul de bord intră în schimb în dotarea standard. Noua generație nu mai are ceasuri analog. Consola centrală a fost mult simplificată și s-a renunțat la multe butoane fizice. Mai văd și un panou tactil destul de interesant. Este în stânga volanului și are rol în controlul farurilor, dezaburirii și al încălzirii pentru lunetă.
Pentru modelele cu transmisie automată, se pare că VW a trecut și la un nou design pentru “schimbător”. Acesta a devenit acum un fel de buton.
Volkswagen Golf 8 – echipări
În varianta de bază, denumită Golf, mașina vine cu faruri și stopuri full LED, buton de pornire, instrumentar de bord complet digital, volan multifuncțional, sistem de climatizare automată, sistemele de siguranță Lane Assist (avertizare la părăsirea benzii), Front Assist (frânare automată în cazul unui impact).
Echiparea superioară, denumită Life, adaugă jante de 16″, încărcare wireless pentru smartphone, Android Auto și Apple CarPlay, iluminare ambientală, sistem de parcare ParkPilot și cotieră. Echiparea Style nu mi se pare că aduce tehnologii în plus față de primele două. Doar jante de 17″ și diverse culori, lumini și materiale în plus la interior și sistem cornering pentru faruri. Varianta sport (R Line) vine cu și mai multe materiale pentru interior și cu chestiile clasice de performanță: scaune sport, suspensii reglabile șamd.
Ca tehnologii propuse de Volkswagen sunt cele uzuale: head-up display, comunicare Car2x cu alte mașini aflate în trafic, sistem semi-autonom de condus. Singurul lucru care mi se pare nou este Mobile key. Un sistem prin care posesorii pot deschide și chiar porni mașina cu telefonul (probabil prin NFC). Mai mult, se poate permite și accesul altor telefoane ale cunoscuților la mașină și se pot monitoriza de la distanță diverși parametrii: uși deschise, faruri, consum, poziție în parcare.
Motorizări
Deocamdată vor fi disponibile 5 versiuni de motorizare: diesel, benzină, mild hybrid, plug-in hybrid și gaz natural (doar în anumite țări). Motoarele pe benzină sunt 1.0 TSI de 90 CP și 110 CP și 1.5 TSI de 130 și 150 CP. Motoarele diesel sunt 2.0 TDI de 110 CP și un 2.0 TDI de 150 CP. Versiunile mild hybrid (eTSI) de pe Golf sunt construite pe baza motorizărilor TSI de 110, 130 sau 150 CP iar plug-in hybrid-urile vor combina un motor 1.4 TSI cu o baterie de 13 kWh pentru a obține 204 respectiv 245 CP (GTE). La capitolul motorizări, sper ca VW să fi introdus și upgrade-ul ăla bun de firmware, care odată activat, să dea autonomie + infinit și emisii cu minus.
În concluzie, cu excepția moștenirii rușinoase a VW, mie îmi place cum arată mașina și ce opțiuni are. Totuși, nu știm încă prețurile. Să nu ne entuziasmăm.
Surse: Automarket și Auto-bild
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.