Recent lansat la salonul auto de la Frankfurt, Volkswagen ID.3 este cel mai important pas de până acum din ofensiva electrică a nemților. VW speră ca ID.3 să devină în lumea mașinilor electrice ceea ce reprezintă Golf-ul acum în lumea mașinilor cu motoare termice.
Volkswagen ID.3 va porni de la “puțin sub 30.000 €” și va veni cu trei variante de baterii (45 kWh, 58kWh și 77kWh) și două motoare: 150 și 204 CP. În funcție de bateria aleasă, autonomia variază între 330 și 350 de km. Varianta de bază va avea încărcare cu 50kW iar pentru încărcare mai rapidă va trebui plătit în plus. Încă un detaliu: viteza maximă va fi 160 km/h. Cu alte cuvinte un pic mai bine decât la e-Golf, dar mult sub Tesla Model 3.
Ca design, nu pot să spun că mă convinge din prima. Arată ca un fel de Golf mai înălțat, un pic futurist, dar cu măsură (că nu vrem să riscăm prea mult). Spatele mă lasă rece, la fel și aspectul mașinii din lateral. Parcă mi-ar fi plăcut să nu fie așa de înaltă. Din ce am citit, se pare că singurul artificiu de design la exterior este că farurile te urmăresc când te apropii de mașină. Un pic de personificare, ca să te atașezi de ea mai mult.
La interior parcă situația este ceva mai bună. Deși unele materiale par dubioase, sincer, cred că prefer interiorul lui VW ID.3, care pare un pic mai gadget-y, decât cel ultra-minimalist-plictisitor de la Tesla. Cu excepția butoanelor pentru geamuri, oglinzi și a celui pentru avarii, toate celelalte sunt touch. Volanul arată bine, selectorul direcției este furat de la i3, pedale sunt din aluminiu și au încastrate simbolurile play și pause. Iar în funcție de nivelul de echipare, există head-up display cu AR și plafon de sticlă.
Nu-i rău, dar cu siguranță se putea și mai bine. Sunt tare curios cum se va vinde în Europa ID.3 în comparație cu Tesla Model 3. Mi se pare că pentru un preț nu cu mult mai mare, Tesla oferă și performanță și autonomie mai bune. Și un exterior mult mai frumos.
P.S: Conform Automarket, toate cele 450 de unități disponibile pentru precomandă în România au fost rezervate.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Mi se pare cam fail. Mai are și un nume greu de pronunțat. Văd că pregătesc și un SUV…https://www.engadget.com/2019/09/11/volkswagen-id-4-tease/
Și mie mi se pare un nume prost ales. În general mi se pare că electricele nu stau prea bine la capitolul nomenclatură.