Tot citind despre mașini citesc involuntar și părerile internauților despre diverse. Și mă lovesc recurent de trei chestii care sunt percepute drept “premium” și nu înțeleg de ce. Poate-mi explicați voi.
1) Full piele fratele meu
Pur și simplu nu reușesc să înțeleg motivul pentru care se folosesc scaunele din piele pe mașină. Iarna sunt sloi de gheață când te așezi pe ele, iar vara te simți ca și cum te-ai așezat din greșeală pe o tavă scoasă din cuptor. Se zgârie, pielea îmbătrânește în timp, se rupe, arată ca naiba și sunt greu de întreținut.
Pur și simplu nu reușesc să înțeleg de ce ai vrea piele pe scaune. Da, pot să înțeleg pielea întoarsă și perforată, dar cam atât.
2) Problema cu tabla la interior
“Dai x mii euro la o mașină și se vede tabla la interior, păi se poate așa ceva?!”. Cred că cel mai des am văzut această plângere în cazul Dacia. Dar până să îi văd pe cei care se plâng de așa ceva, eu pur și simplu nu mi-am pus problema că da, la interior sunt anumite zone în care se vede tabla de aceeași culoare cu mașina. Și după ce am observat … nu mi-a păsat în continuare.
Nu înțeleg de ce ar trebui să îi pese cuiva de acest aspect. Sunt multe mașini, mai ales cele sport, care au la interior elemente vopsite în culoarea caroseriei. Care este problema? Și ele sunt niște ieftinăciuni? Nu mi se pare deloc că arată mai premium dacă nu vezi din interior ce culoare are pe exterior.
3) Problema cu bord/fețe de uși/elemente din plastic
Sunt câte unii care strâmbă din nas că mașina respectivă are “prea mult plastic la interior” și na, ei sunt obișnuiți doar cu lemn masiv de mahon, nuc sau trandafir. Și se comportă ca și cum așa a creat Dumnezeu mașina, cu lemn la interior.
Nu zic, într-o oarecare măsură și cu un anumit finisaj, arată bine lemnul la interior. Îmi place și mie. Dar nu e ca și cum mașinile în mod tradițional erau sculptate din copaci și acum sunt făcute din plastic și trebuie să ne dezgustăm. De fapt chiar mi-aș dori să se utilizeze mai puțin lemn la interior, că-i păcat de săracii copaci.
Altfel, mie mi se par indispensabile alte “luxuri” în mașină. De exemplu cutia automată. Între piele și lemn la interior sau cutie automată, aș alege oricând cutia automată. Sau poate scaunele încălzite/răcite. Sau frâne pe disc și pe spate. Sau posibilitatea de a porni încălzirea sau aerul condiționant din aplicație. Chestia asta ar trebui să devină dotare standard.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Pui problema greșit, din punctul de vedere al omului de bun simț. Se vede că nu ai ceafa lată 😉
Moftul 4 – sistem audio performant
Moftul 5 – viteza maximă peste 200 km/h
Părerea mea…
Heh, moftul 4 pot să-l înțeleg. Sunt foarte pretențios la sunet. Efectiv mă enervează dacă nu se aude cum știu eu că ar trebui. Și dacă petreci mult timp în mașină (nu este cazul meu), îi înțeleg utilitatea.
Sistem audio performant se referă la volum..
și subwofer…
Recunosc ca eu am schimbat interiorul la Nubira cu unul original din piele , fiind o dotare mai rara.
Franele pe disc pe spate dpmdv sunt imperative daca ai vreun “avion” si mergi pe circuit sau daca rulezi frecvent cu masina incarcata. Pentru o utilizare normala sunt suficienti si tamburii.
Ideea e că alea totuși contribuie la siguranță, deci mi se par mai utile decât scaunele din piele.
Also, spui asta de parcă n-ai ști cum conduc. Orice poate fi un avion when you’re bold enough :))
Full piele pentru ca se curata extrem de usor parul de la animalul de companie.
1. Uite o utilitate foarte bună. La asta nu mă gândisem, neavând animal de companie.
2. Dar și când dă Rex câte o gheară pe tapițerie … cam plângi 🙁
Exista huse speciale ca sa nu murdaresti interiorul si sa nu se umple de par. Doar ca din experienta mea parul tot ajunge peste tot, husa este mai mult pentru pete si …zgarieturi. Problem solved.
Deci pielea are avantajul ca se curata usor, daca ii pui un pled pe ea. Logica de aur.
Piele strict ca e mai usor de curatat in cazul copiilor mici. Nu zic, sunt multe tapiterii din stofa sau alte materiale de genul care arata bine si sunt (poate mai) confortabile, dar mi-e groaza sa verse careva ceva pe ele.
Celelalte 2 cred ca tin mai mult de cat costa masina si ce pretentii are cumparatorul. Mi se pare deplasat sa te plangi la Logan ca ai plastic in interior sau ca ai parti expuse de metal in culoarea masinii. Daca vorbim de o alta masina, cu pret de lista de peste 30k eur, deja apar alte pretentii.