Am rămas restant la articolul ăsta. Trebuia să vă povestesc ce s-a povestit în ultima parte în cadrul micro-conferinței de Innovation & Communication. M-am decis să scriu această postare pentru că știu că majoritatea celor care îmi citesc blogul nu au tangență cu marketingul (ca și mine de altfel). A început să-mi placă să citesc despre diverse strategii de marketing și cred că v-aș putea convinge și pe voi că sunt lucruri interesante. Bine, mie îmi place fenomenul privindu-l din prisma unui outsider. Nu știu cât mi-ar plăcea să lucrez în domeniu și să trebuiască să livrez.
Remarketing – Am ajuns în sală pe la jumătatea prezentării lui Ionuț Munteanu. Ce înseamnă remarketing? Un exemplu concret ar fi legat de eMAG. Remarketing se numește chestia aia enervantă pe care o fac ei de ajung să-ți trimită în ultimul timp câte un mail presonalizat în fiecare zi. Când tu intri pe site, sau dai click pe un produs din newsletter, browserul îți plasează un cookie iar apoi vei primi mailuri cu produse din acea categorie sau vei vedea la mine pe site un banner cu un produs similar. Cineva din sală a spus că eMAG nu știe când să se oprească. Word!
Inbound Marketing – Alin Vlad spunea că cel mai important lucru pe care îl poți obține de la un client este atenția. Iar noi, clienții am început să fim foarte abili în a ignora reclamele. Conceptul de Inbound Marketing își propune să câștige atenția, nu să o cumpere. Acest lucru stă la baza site-ului hotforsecurity.com – site-ul Bitdefender care vrea să educe clienții și să-i facă să înțeleagă de unii singuri avantajele unei soluții bune de securitate.
Real Time Marketing – Raluca, Gollin Harris. Mi se pare cel mai interesant concept dintre toate. Practic, agenția urmărește știrile care generează reacții și în funcție de asta decid cum procedează. Un banner plasat unde trebuie, un mesaj pe twitter, o campanie pe facebook. Un exemplu bun din România ar fi campania celor de la ROM Tricolor, care au vrut să găsească pe facebook singura elevă cu nota 10 la bac din București. Şi Electrolux a luat hainele unui blogger întors de la o competiție de offroad și le-a spălat.
O oportunitate de care n-a profitat nimeni a fost frigul de zilele trecute. Toți influencerii se plângeau că le este frig și că fac țurțuri în casă. Nu a avut nimeni o campanie să le trimită un ceai cald, o cafea, o pătură, un calorifer, o vodka 🙂
Spun că mi-a plăcut cel mai mult conceptul pentru că este cel mai personal dintre toate. Mă gândesc că este tare mișto să vezi că alții te urmăresc și se interesează de soarta ta. Alt lucrul interesant ține de relația agenție de publicitate – companie pentru care se face publicitate. Într-o companie mare este nevoie de multe aprobări pentru a scoate un produs pe poartă. De multe ori se poate pierde ocazia.
Exemple de Real Time Trolling Marketing de la recenta lansarea iPhone 5s/5c:
Ştiți ce-mi place ? Că așa cum poți folosi “uneltele” astea să promovezi un produs sau o companie, la fel de bine le poți folosi să-ți promovezi și blogul. Şi gata, vă las în pace, promit că ăsta a fost ultimul articol despre Webstock. Până la anu’ 🙂
Notă: Sunt explicații așa mai pe înțelesul tuturor, pentru popularizare. Nu-mi săriți în cap dacă par puerile.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.