Toyota a anunțat oficial că se vrea să devină lideri mondiali la capitolul baterii pentru mașini electrice. Și în acest sens au dezvăluit un plan prin care mașinile lor electrice vor atinge 2000 de km autonomie în aproximativ 5-6 ani. Nu vor sări instant de la 500 km la 2000 km, ci o vor lua treptat, schimbând platformele pe care sunt produse mașinile și tehnologiile folosite de baterii. Poate dacă ar fi anunțat alt brand acest lucru l-aș fi catalogat drept “wishful thinking“, dar cred că anunțul Toyota trebuie luat în serios.
Primul pas îl vor face în 2026, când Toyota va lansa o nouă generație de baterii Litiu-Ion. Acestea vor dubla autonomia pachetului de baterii folosite pe actualul model Toyota bZ4X și vor duce autonomia modelului până la 1.000 km. Primul model produs pe această tehnologie va fi un Lexus.
Nu doar că vor mări autonomia, dar noile baterii vor costa cu aproximativ 20% mai puțin decât cele actuale și vor putea fi încărcate de la 10 la 80% în 20 de minute.
Al doilea pas va fi făcut în 2026-2027, când vor lansa bateriile Litiu-Fier-Fosfat ce va mai crește cu încă 20% autonomia mașinilor actuale, iar costurile vor scădea cu 40%.
Al treilea pas va fi atins în 2027-2028, când vor lansa o baterie Litiu-Ion pe bază de Nichel. Va crește din nou autonomia cu 10% și astfel vor ajunge pe la 1.100 km autonomie.
Al patrulea pas, tot în 2027-2028. Vor lansa baterii solid-state (SSB), care vor îmbunătăți și mai mult performanțele bateriilor lansate în 2026. Autonomia crește cu 20% (până la 1.200 km), iar încărcarea va fi ultra-rapidă, în 10 minute.
Pasul cinci va fi atins după 2028, când Toyota va lansa o a doua tehnologie Solid-State, care va oferi autonomii de până la 1.500 km.
În concluzie, conform Toyota, după 2026 vom avea modele de la Toyota cu autonomie de 1.000 km și încărcare de 20 de minute. Iar după 2028 (probabil un 2030 este mai realist pentru țara noastră), vom avea mașini electrice Toyota care se încarcă în 10 minute și care vor ajunge la 1.500 km autonomie.
Din punctul meu de vedere, aș putea să spun că dacă le iese acest plan, în 2030 ar trebui să fie rezolvată problema autonomiei mașinilor electrice. Este aproape imposibil ca pe parcursul a 1.500 de km să nu găsești o stație de încărcare liberă pentru 10 minute. Deci ar trebui să dispară stresul legat de încărcare.
Știu, nu se compară cu cât merg românii cu diesel-urile. Că dacă-i întrebi, merg toți cel puțin 2.000 km cu un plin și nici un opresc deloc în acest timp. Deci n-are rost să se încurce cu mașinile electrice, care sunt doar niște profanări ale ideii autentice de “mașină”. Dar totuși, face și Toyota ce poate…
Surse:
- Facebook Autocritica – Apropo, dacă vreți să citiți articole de calitate din domeniul auto, vă recomand site-ul sau pagina lor de Facebook.
- Și daca vreți să verificați mai în detaliu planul Toyota, aveți aici anunțul oficial cu privire la strategie, și aici un articol mai aplicat, cu tehnologii de baterii, platforme, materiale șamd.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
yupiiiiii, sper ca al meu mitsu lancer benzina sa reziste pana atunci si facem trecerea la o toyota, deja 1000 km suna foarte apetisant, 1500 km autonomie e un vis frumos dar sigur vor reusi la un moment dat
Știu că mulți înjură chinezariile, dar deja au doi pași în față…
Răscoliti massmedia lor și veți găsi anunțuri uimitoare!
Dacă te referi la Gotion, n-aș zice că sunt cu doi pași în față. Au prezentat doar un nou prototip de baterie. De la o baterie și până la o mașină întreagă mai este mult de lucru, iar Toyota are avantaj în cazul de față.