Topul modelelor Dacia în 2024 arată din nou o discrepanță între ce cred românii că se vinde și ce se vinde cu adevărat

By | January 30, 2025

A apărut topul celor mai vândute modele de la Dacia și ca în fiecare an, profit de această ocazie ca să pun accent pe faptul că preferințele românilor nu sunt tocmai corelate la preferințele cumpărătorilor din alte țări.

Pe scurt, topul arată așa:

  1. Dacia Sandero – 330.300 unități (+7%);
  2. Dacia Duster – 262.900 unități (+4%);
  3. Dacia Jogger – 96.000 unități (+2%);
  4. Dacia Logan – 54.200 unități (-5%);
  5. Dacia Spring – 22.400 unități (-64%)

Sandero este pe primul loc. Nu mai este un secret faptul că anul trecut Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa. În schimb, dacă ne uităm la noi în țară, cred că sunt de două ori mai multe Logan-uri.

Dacia Duster pe doi. “Pfoa, motor de 1.2!? Au scos diesel-ul? Nu mai cumpără nimeni!!!“. Cam acestea-s comentariile standard printre români. Între timp Duster este cel mai vândut SUV către persoane fizice din Europa și în top 5 cele mai vândute SUV-uri din Europa.

Dacia Jogger? “Doamne ferește, cum se vede tabla la interior! Cine cumpără așa ceva?!“. Păi cine să cumpere? Toată lumea. Prin august era al patrulea cel mai bine vândut break din lume, depășind VW Passat.

Dacia Logan, probabil cel mai bine vândut model Dacia din România, este d-abia pe patru în topul celor mai vândute modele la nivel global.

Dacia Spring din păcate (sau din fericire, nu știu exact), a fost afectată de modificările în legislația UE cu privire la mașinile electrice. S-au tăiat subvențiile prin mai toate țările europene sau au rămas doar pentru mașinile electrice produse în UE. Modelul are o scădere de -64% în vânzări și sunt tare curios dacă Renault va păstra modelul în gamă sau îl va trece la pierderi. Probabil că nici ei nu au luat o decizie momentan.

În total, Dacia a înmatriculat 676.340 modele în 2024. Încă un lucru care mi se pare demn de menționat este că majoritatea mașinilor au fost livrate sub sigla Dacia, nu Renault. De exemplu în cazul Sandero, din 330.300 unități, 300.000 au fost vândute sub sigla Dacia.

Ca de obicei, îndemnul meu pentru români este să se gândească la faptul că Dacia este acum un brand global și că anumite alegeri de opțiuni sau motorizări nu se fac în concordanță cu preferințele românului, ci în concordanță cu preferințele generale. Ultima dată când am verificat, România era a cincea piață ca volum pentru Dacia, iar cea mai mare piață pentru brand era cea din Franța.

Sursă: [profit.ro]

 


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

3 comentarii la “Topul modelelor Dacia în 2024 arată din nou o discrepanță între ce cred românii că se vinde și ce se vinde cu adevărat

  1. Zero

    Inca un articol doar ca sa scriem ceva. Nu e nicio discrepanta, romanii stiu ce se vinde mai bine in vest unde, de altfel, Loganul nici nu apare in oferta. Si de altfel e normal ca la noi sa se vanda mai bine Logan-ul decat Sandero, care e aceeasi masina, dar scurtata si, culmea, mai scumpa. Am fi un popor de idioti daca am cumpara mai multe Sandero.
    Jogger e mult prea scump pentru ce ofera si, raportat la ce alte oferte exista in Romania, nu prea merita.
    Sandero si Jogger au adaosul comercial mai mare, pentru ca formatele lor de caroserie sunt mai pe gustul pietelor din vest. Dar noi suntem mai saraci si ne pretuim mai bine banii, dar asta nu inseamna ca suntem ignoranti.

    Reply
    1. Revo Post author

      Încă un comentariu doar ca să comentăm ceva. Deci tu zici că toți vesticii sunt cu toții niște idioți cu toții pentru că preferă Sandero în locul Loganului? Ok…
      Jogger, care este cel mai ieftin break de pe piață, e mult prea scump pentru ce oferă? Ok…
      Deci concluzia e că toți vesticii sunt ignoranți pentru că preferă Jogger și Sandero, iar noi, pentru că suntem săraci suntem forțați să ne prețuim mai bine banii și deci suntem cei mai inteligenți. Ok.

  2. Zero

    Vorba unui batran intelept, la sex si la masini se pricep toti, pana isi dau seama ca-i insesla nevasta…
    Nu e vina ta, e vina lui google ca-mi recomanda articolul.
    Ti-as putea justifica documentat afirmatiile dar iertare c-am intrat, somn usor!

    Reply

Spune-ți și tu părerea: