Dacia a avut un an foarte bun în 2021, ajungând pe top 3 în Europa ca vânzări. Însă această performanță nu-i o surpriză pentru mine. Aș pune aceste rezultate foarte bune pe seama a doi factori.
În primul rând au avut multe modele noi lansate anul acesta. Facelift-ul Dacia Duster, noul Sandero, noul Logan, noul Stepway și pe final … cireașa de pe tort: Dacia Spring. Deci patru modele noi și un facelift.
În al doilea rând, suntem într-o criză medicală și într-o criză a semiconductoarelor. Mai țineți minte când a fost ultima dată când Dacia a urcat vertiginos? Tot pe timp de criză a fost 🙂
Totuși, aș spune că strategia Dacia are cel mai mare merit dintre toate. Sandero este pentru al cincilea an consecutiv cel mai vândut model către clienții persoane fizice din Europa, în timp ce Duster este cel mai vândut SUV pentru al patrulea an, deci succesul nu a venit peste noapte.
Spring-ul este un nou succes care vine pe aceeași strategie: cea mai accesibilă mașină electrică din Europa – doar cu dotările care contează.
În total, Dacia a vândut în 2021 peste jumătate de milion de mașini. 537.095 unități mai precis, ajungând la o cotă de piață de 6.2%. În Franța Dacia s-a vândut mai bine decât VW în 2021, lucru care mie mi se pare senzațional:
Iar topul de mai sus include și mașinile vândute către persoane și către flote, asta pentru că Dacia este pe locul 1 în Franța la vânzări către clienții persoane fizice. De altfel, tot la capitolul vânzări către persoane fizice, Dacia este în Top 5 în alte nouă țări din Uniunea Europeană: Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Cehia, Ungaria și Croația. Doar în Germania stă un pic mai slăbuț, prinzând doar un onorabil Top 10.
Top cele mai vândute modele Dacia în 2021 – Europa
Iată și topul celor mai vândute modele Dacia din 2021 în Europa:
Da, Sandero este cel mai bine vândut model Dacia din 2021. Și chiar dacă Dacia nu-l listează ca pe un model separat, varianta Stepway reprezintă 70% din vânzările de Dacia Sandero.
Și dacă vorbim de versiuni și echipări, se pare că 60% din clienții Duster au preferat versiunea Prestige, în timp ce 90% din clienții Dacia Spring au ales versiunea Confort Plus. În cazul Spring, nu-i de mirare. Diferența de preț era foarte mică.
Top cele mai vândute modele Dacia din 2021 – România
Dacia a vândut 38.120 automobile în România, iar modelele Dacia sunt pe patru poziții din top 5 vânzări în România.
Cele mai vândute modele Dacia în 2021 în România sunt:
- Logan (13.482 unități)
- Duster (9.045 unități)
- Sandero (8.227 unități)
- Spring (3.068 unități)
Spring-ul reprezintă aproape 48% din totalul vânzărilor de vehicule electrice de pe piața din România în 2021.
Citește și:
Ne-am luat Dacia Spring la bloc. Păreri după o lună.
Dacia Spring: Top 5 plusuri după o lună
Vă puteți uita pe topul celor mai vândute modele de anul trecut. Acolo sunt și informații despre vânzările la nivel European, așa că puteți compara cu cele de anul acesta. După cum am spus și în acel articol, trebuie să înțelegem că România nu este cea mai mare piață pentru Dacia pentru a înțelege astfel prezența (sau lipsa) anumitor dotări din listă.
Nu în ultimul rând, Dacia mai are două-trei lucruri cu care să se mândrească. Spring a fost un magnet pentru clienți noi. Peste 80% din cei care au cumpărat Spring nu erau clienți Dacia anterior. Per total, 60% din clienții Dacia din 2021 sunt clienți noi, din afara Renault Group. Iar 75% dintre cei care au deja o Dacia, aleg tot o Dacia atunci când schimbă mașina.
Așadar, Dacia a făcut performanță în 2021 și s-ar putea să o ducă bine și în 2022. Criza semiconductoarelor va continua, iar Dacia va avea logo nou, vine cu un model nou și posibil să facă și dezvăluiri despre noua generație de Duster și noul Dacia Bigster.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Salut
Cezici despre noile modele Hyundai de pe piața românească?
Sunt fan al celor de la Hyundai. Am fost la un pas să comandăm o Kona în familie în 2019. În aprilie 2021 făcut altcineva din familie comandă pentru un Tucson și sperăm să ajungă luna viitoare măcar. La nivel general părerea mea este că Hyundai este într-o zonă foarte ok ca raport calitate/preț/fiabilitate/tehnologie. Îmi place și design-ul la majoritatea modelelor. Nu prea se pricep ei să dea prea bine impresia de lux, dar asta-i altă discuție 🙂
Eu am comanda/platit o Kona in aprilie si in 5 mai am primit-o. 120 CP/1000cmc/benzina. Am 10000 km cu ea si deocamdata totul e in regula. Sunt curios cum va fi la 100000 km. Am avut un C4 Citroen si pana la 180000 km nu am avut nici o problema. Sper sa n-am nevoie de asistenta tehnica….
Felicitări! Să o stăpânești sănătos. La modelul de 1l/120cp ne uitam și noi, dar până la urmă am luat un Ford Puma (tot de 1l/125cp) pentru că la același preț avea un motor mild hybrid.
Da, mașinile noi sunt mult mai fiabile decât cele construite acum 20 de ani. Tot procesul de producție e mult mai rafinat, are un grad mai mare de automatizare și robotizare, sunt toleranțe mai mici, se calibrează aparatele mai des șamd. Toate mașinile noi sunt mai fiabile. Au rămas în mare parte mituri legate de brandurile auto cu probleme (gen Fiat, Alfa Romeo, Peugeot, Citroen, Dacia 😛 ). Dacă apar probleme, sunt mai degrabă excepții la nivel de model, nu la nivel de marcă, așa cum era înainte.
Esti mult mai bine informat pe subiect decat mine. Multumesc pentru felicitari.