Top 10 cele mai vândute mașini din 2024 în România arată în mare parte ca cel din 2023, cu o cotă de piață de 29.4% pentru Dacia, dar și cu o mică scădere pentru Spring și pentru Jogger.
Topul este următorul:
- Dacia Logan – 14.974 unități +5%;
- Dacia Duster – 12.856 unități +29%
- Dacia Sandero – 8.274 unități –16%;
- Skoda Octavia – 4.225 unități +21%;
- Dacia Jogger – 3.102 unități -2%;
- Hyundai Tucson – 3.758 unități +22%;
- Dacia Spring – 3.263 unități -53%;
- Toyota Corolla – 3.183 unități +52%;
- Toyota RAV4 – 2.872 unități +47%;
- Kia Sportage – 2.620 unități +49%.
S-au vândut mai multe Logan-uri și mai multe Duster decât anul trecut dacă vă vine să credeți. Spring a avut o scădere masivă, pe fondul noului program RABLA. Jogger a rămas destul de constant, ceea ce demonstrează că asta-i piața pentru model.
Octavia a crescut binișor. E bună și ca mașină de familie și cred că-i și o mașină de flote pentru business-urile care vor să dea impresia că o duc mai bine și nu vor Logan.
Altfel, RAV4 are o creștere masivă, de pe 16 cât era pe anul trecut, până pe 9, cu dublarea vânzărilor. La fel și la Sportage.
Este surprinzător faptul că nu avem Renault Clio sau vreun VW Golf/Polo în top, că și acestea pot fi mașini de flotă. Ford Puma se pare că nu este în top, deși prin afară se vinde foarte bine.
Iată și situația pe branduri:
- Dacia;
- Toyota;
- Skoda;
- Hyundai;
- Renault;
- Volkswagen;
- Ford;
- Mercedes;
- BMW;
- Suzuki.
Ce să zic, cum era de așteptat. Volkswagen apare în top aici și o duce chiar bine, de unde trag concluzia că n-au un model în top 10 pentru că au vânzările foarte fragmentate între multe modele. Avem și alte branduri ca nu prind top 10 ca modele, dar îl prind ca branduri: Renault, Ford, Mercedes, BMW și Suzuki. Nimic de la Stellantis. Tot Stellantis-ul (Citroen, Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Maserati) a vândut 5.913 unități în 2024. Mai puțin decât brandul Ford… care e un singur brand.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
nu stiu cum e cu service-ul, dar Mercedes pare din ce in ce mai atractiv vs VAG
ce ma intereseaza pe mine, 4×4 benzina, cu cateva optiuni pentru mine:
-glb 50.6 k
-kodiaq 44.4 k
-tayron .. nu are inca ceva echivalent, dar un 1.5 4×2 pleaca de la 41k … exista sansa cand or lansa 2.0 tsi 4×4 sa fie mai scump ca glb
Cupra formentor 2.0 benzina.. 4×4 si 300+ cai..
56k + optionale … mai scump si mai mic decat cele din lista mea
Ahh greseala mea. Aveam impresia ca e e tot pe la 50k
pacat ca passat nu mai e prin topuri desi e plin pe strazi de ele, sunt sh