Test drive Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (125 CP)

By | September 3, 2020

O ofertă similară cu Hyundai Kona are am găsit și la Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid cu motor EcoBoost hybrid de 125 CP. Pornește de la 14.800 euro cu TVA inclus, în echiparea Titanium. Așa că după ce am făcut test drive cu Hyundai Kona, am condus și Puma.

Ford Puma 1.0 ecoboost hybrid 125 cp

Legat de exterior, din poze nu mi-a plăcut cu arată mașina dar în realitate mi s-a părut mult mai ok. Datorită farurilor pare un fel de Porsche Macan cu grila mai bulbucată. Pare o mașină sportivă, orientată către tineri mai mult decât Kona, iar farurile și stopurile cu LED ca dotare standard punctează bine aici. Îmi place și spatele, cu numele modelului – Puma – centrat pe hayon și cu acel eleron mai pronunțat. Cred că o culoare mai închisă îi mai temperează un pic din aerul sportiv și o face mai dezirabilă și pentru alte segmente de vârstă. Cam așa:

ford puma 2020 românia

La interior, am condus-o în echiparea ST-Line, dar care nu are atââât de multe lucruri în plus față de Titanium. Ce mi-a plăcut cel mai mult la ST-Line este că display-ul digital din locul ceasurilor de bord afișează silueta unei pume atunci când mașina este pornită. Ăsta-i genul de artificiu care îi dă personalitate mașinii iar mie îmi place. La Titanium ceasurile sunt analogice însă, deci lipsește acest bling-bling.

interior Ford Puma 1.0 ecoboost st-line

În rest, mașina oferă o senzație mai de premium decât Kona. Are materiale textile pe uși, bordul mai are mici suprafețe glossy în zona comenzilor pentru aerul condiționat șamd. Are un design mai modern. Este la fel de bine antifonată precum Kona, filtrează bine zgomotele, locul pentru pasagerii din spate este aproximativ egal. Pe echiparea Titanium are în schimb niște dotări standard pe care eu le consider mofturi (masaj în scaune, încărcare wireless pentru telefon, comută automat între fază scurtă/lungă) și îi lipsesc chestii precum: aer condiționat automat, încălzire în scaune și în volan, cameră pentru marșarier, geamuri fumurii. Măcar are oglinzi cu dejivrare 🙂

Marea diferență între Kona și Ford Puma se face la portbagaj, unde Ford are efectiv o groapă în porbagaj, denumită megabox, care îi crește capacitatea de încărcare până la 456 de litri (față de 361 la Kona).

Motorul de 1 litru hybrid este la fel de sprinten precum omologul de la Hyundai, dar cu un cuplu un pic mai mare (210 față de 172 Nm) și cu viteză maximă de 191 kmph față de 181. Nu vă imaginați că motorul electric de 48 de volți face minuni, ci mai degrabă mici economii. Mașina reacționează rapid la accelerație, îți dă o senzație plăcută, iar când iei piciorul de accelerație intră în modul de regenerare a bateriei. Sunetul motorului este la fel de pronunțat ca la oricare alt motor în trei cilindri.

Marea minune pe care o face motorul hybrid este că oferă reducerea de 2000 de euro cu tot cu ecobonus pentru voucherul rabla, în loc de 1.300. Ah, și încă un lucru bun pentru cei care-s speriați de motoarele mici. Pentru câțiva euro în plus, Ford mai oferă 5 ani garanție, prelungind garanția totală la 7 ani.

În concluzie, iată încă un SUV-uleț de luat în calcul pentru un buget sub 15.000 euro. Este un pic mai slăbuț la dotări, dar compensează printr-un feeling mai premium și un motor mai performant. Cereți o ofertă la RoadHill dacă sunteți interesați.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

4 comentarii la “Test drive Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (125 CP)

  1. Vlad

    Referitor la spatiul din portbagaj, are vreuna din ele roata de rezerva ? Este un accesoriu pe care l-ati vrea ?

    Pentru 7 ani de garantie ma gandesc ca sunt si niste conditii, cum ar fi sa faci reviziile la timp la reprezentanta timp de 7 ani. Exista limita de km pentru garantia de 7 ani ?

    Reply
    1. Revo Post author

      Kona avea roată mică de rezervă, Puma are kit. Dacă stau să mă gândesc de câte ori am avut nevoie de roata de rezervă de când conduc, mai bine fac altceva cu spațiul.

      Da, trebuie să faci reviziile la ei. Limita de km nu m-a interesat, că oricum noi facem puțini km.

  2. adi

    E clar ca nu-ti este teamă de motoarele de 1L. Eu te sfătuiesc sa fi foarte, foarte atent. Măcar citește atent ce acoperă garantia.Vezi care sunt intervalele de schimb ulei și preturi etc. Eu am motor de 1.5 si am ajuns sa fac revizia de 2 ori pe an, după 7000 de km! Stiu, pare tentant dar și regretele pot fi pe măsură.

    Reply

Spune-ți și tu părerea: