Am făcut un Test Drive de 5 zile cu Dacia Spring

By | December 1, 2021

Am condus Dacia Spring timp de 5 zile pe post de mașină principală, așa, cât să-mi fac o impresie înainte să sosească cea comandată de noi. Am preluat-o cu 97% încărcare a bateriei iar computerul de bord îmi arăta că am 200 de km autonomie. Am returnat-o cinci zile mai târziu cu aproximativ 50% autonomie și ~100 km autonomie. Destul de bine, zic eu, în condițiile în care am condus-o pe o temperatură medie de 10 grade Celsius, cu modul ECO în permanență dezactivat.

Păreri despre Dacia Spring?

Bineînțeles, pe lângă miile de review-uri și articole de test drive, e cam greu să mai scrii ceva nou. Așa că o să încerc să rezum pe scurt cum mi s-a părut mie.

Ca design mașina mi se pare foarte reușită. Designerii de la Dacia au reușit să o deseneze în așa fel încât din orice unghi ai privi-o să pară o mașină mare. Chiar și când o pui lângă niște SUV-uri de clasă B, privită din față pare la fel de măricică. Diferențele se văd din lateral sau atunci când este parcată lângă un SUV mai impresionant. Dar per total pur și simplu te duce mai mult cu gândul la un SUV decât la un Matiz 🙂 Mă bucur foarte mult că Dacia nu a mers pe ideea de a o face să pară o mașinuță de jucărie.

Dacă ar fi să aleg elementul care îmi place cel mai mult de la exterior, ar fi modul în care se deschide priza de încărcare. Grila frontală per total mi se pare excelent desenată.

Interiorul nu mi se pare atât de spartan pe cât mă așteptam. Da, are butoanele pentru geamurile față în continuare pe consola centrală și butoanele de A/C și dezaburire sunt în continuare neluminate (ca la Dusterul meu), dar acestea sunt singurele compromisuri. Are însă un mare update! Claxon pe volan! 🙂

Per total are mai multe funcții decât te aștepți. Începând de la “cutia automată”, Android Auto și cameră de marșarier, până la cruise control, aprindere automată a farurilor și sistem de frânare de urgență automat (testat, funcționează!).

Apropo de dimensiuni, cu scaunul dat aproape la maxim în spate m-am simțit confortabil la volan. Nu am avut probleme cu faptul că nici scaunul și nici volanul nu au reglaj pe înălțime. Poziția la volan a fost ok iar vizibilitatea bună. Scaunele sunt cam rigide (cel puțin la această variantă de ride sharing), dar se pare că la varianta normală sunt mai moi. Așa arată mașina în spate cu scaunul reglat pentru mine (186 cm):

Portbagajul este suficient pentru 4 sacoșe mari de Mega sau pentru a goli jumătate de easybox după Black Friday 🙂

Iată și un video în care prezint mai pe larg interiorul:

Cum se conduce Dacia Spring?

Ca ținută de drum primul lucru pe care l-am observat a fost că gestionează foarte bine gropile. M-am plimbat cu ea pe aceleași drumuri pe care mă plimb și cu Dusterul și la prima groapă pe care o știam că era mai serioasă am strâns preventiv din dinți. Surprinzător … nu s-a simțit atât de tare groapa în interior. Asta înseamnă că ori stă Spring foarte bine la acest capitol, ori trebuie să mai schimb din articulații la Duster.

Direcția este interesantă. Pe lângă faptul că volanul se mișcă foarte ușor, la viteze mai mari sau la condus mai rapid am avut impresia constant că “cineva” încearcă să corecteze traiectoria volanului. Per total mașina este super ușor de manevrat, parcat și strecurat prin trafic.

În privința demarajului, Dacia Spring este sprintenă. La condus normal (aka fără liniuțe la semafor) nu am simțit vreodată că aș mai fi vrut niște cuplu și mașina nu avea de unde să mi-l dea. În schimb nu am simțit nici acel feeling de mașină electrică care te bagă în scaun. Când ridici piciorul de pe frână, mașina pornește ușor în față. Dacă ridici piciorul de pe frână și apeși la maxim pedala de accelerație, cuplul va fi livrat tot progresiv. Un work-around dacă vrei mai multă forță la o pornire de la semafor ar fi să ridici piciorul de pe frână cu 10 ms înainte să se facă verde, să o lași să pornească ea lin și apoi să calci la maxim pedala de accelerație. Așa am reușit să plec cu scârțâit de roți de câteva ori 🙂

Din păcate în privința autonomiei nu mă pot pronunța. Am mers cu ea într-o perioadă în care am fost foarte aglomerat și nu am avut timp să ies cu ea din oraș în cele cinci zile, deci nu am avut motiv să o încarc. Mașina consuma 2kW cu căldura pornită (apropo, interiorul se încălzește super rapid) și regenerarea se făcea cu maxim 11 kW. În medie am reușit un consum între 13 și 17 kW.

În concluzie, rămân la părerea că Dacia Spring e un best buy nu numai ca o mașină electrică, ci ca o mașină nouă și accesibilă în general. Nu există mașină nouă care la 8000 de euro cât am dat eu (sau 9.100 mai nou) să ofere cutie automată, Android Auto și cameră de marșarier. Mă bucur că am condus-o înainte să ajungă a noastră, ca să nu mai existe niciun dubiu că am făcut o alegere bună.

Săptămâna viitoare cred că o s-o prezint și pe a noastră și o să revin și cu detalii despre încărcare și autonomie.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

9 comentarii la “Am făcut un Test Drive de 5 zile cu Dacia Spring

  1. Dragos

    De unde ai gasiti sa inchiriezi 5zile? As fi interesat si eu de un test de genul joi -> luni
    Sa vad si ce face in traficul meu normal dar si sa ma bucur ~100km/zi in weekend de ea

    Reply
    1. Dragos

      pff.. e pentru influenceri. Astept sa bage pe la firma de inchiriat ceva. Chiar as vrea sa ma bucur de ea ~3-4 plinuri de baterie

  2. Andrei

    Ooooh bun, bun astept cu interes.Poate verifici mitul urban ca in rampa accentuata nu ar mai porni de pe loc.

    Reply

Spune-ți și tu părerea: