Vineri am citit la Radu că Tesla a lansat noul Model 3 Facelift, denumit neoficial înainte “Highland”. Deja mașina este disponibilă pentru comandă, inclusiv în România, iar livrarea se va face în octombrie-noiembrie.
Eu fac parte din cei cărora le plăcea Modelul 3. Adică dintre toate modelele lor, Model 3 și Model S mi se par cele mai arătoase. Noul Tesla Model 3 în schimb mi se pare un facelift atât de reușit încât duce mașina de la rangul de “frumoasă” la “superbă”. Schimbările nu sunt majore, dar pur și simplu noul model mi se pare că arată mai a 2023. Pe lângă asta, mașina a primit și multe îmbunătățiri, iar autonomia a crescut la 678 km pentru modelul Long Range.
În partea frontală noul model a primit faruri mai subțiri, mai plate și per total mai “clean”. Iar unghiul capotei a fost modificat astfel încât mașina să fie mai aerodinamică, îmbunătățind deci autonomia. Posibil să fi scăzut un pic dimensiunea frunk-ului, dar nu contează. Per total parcă arată mai sportivă și mai “supărată”.
Și stopurile au fost modificate. Cele vechi erau un pic mai proeminente. Erau ok dar destul de banale. Cele noi sunt mai slim și au un design mai interesant (a la Volvo parcă). Mă bucur că Tesla nu a optat pentru o bară luminoasă care să unească cele două stopuri. Mi se pare că așa arată foarte bine.
În lateral acel mic bec de semnal este acum cumva mai adâncit în caroserie și pare că se prelungește pe ușă. Mi se pare că acest element face mașina să arate mult mai sportiv din profil.
La interior rămâne aceeași tabletă de 15.4″ poziționată central, cu spațiu dedesubt pentru încărcarea wireless a două telefoane.
Modificările importante la interior sunt altele însă. Cel mai puternic schimbat este volanul, care nu mai are acum selectoarele pentru direcție (P,R,N,D) sub acesta, ci totul se controlează din tabletă. De asemenea, nu mai are nici manetele pentru semnal, ci au fost integrate în volan. Pentru a semnaliza schimbarea direcției de mers sunt două butoane tactile cu force feedback în partea stângă a volanului.
Mașina are o mare bandă led integrată în portiere care se continuă de pe bord de la o portieră la cealaltă prin fața șoferului și a pasagerului. Bineînțeles, culoarea iluminării poate fi schimbată. Iar bordul pare acum “placat” cu o bandă de aluminiu polișat.
Scaunele din față sunt acum nu doar încălzite, ci și ventilate, ceea ce este un upgrade foarte bun. Iar ventilația pasagerului poate fi oprită complet independent de cea a șoferului.
Altceva? Sistemul audio pentru versiunea Standard are 9 difuzoare, în timp ce pentru versiunea Long Range are 17 difuzoare, două subwoofere și 2 amplificatoare. De asemenea, are porturi de încărcare de 65W și conexiune UWB. Review-urile spun că mașina a primit un upgrade și la antifonare + suspensie, așa că acum este mult mai confortabilă iar în interior este mult mai puțin zgomot de la rulare.
Am văzut în spate și o “mică” tabletă de 8″ în locul în care mașinile clasice au controlul pentru aerul condiționat din spate. Și tableta aceasta va fi folosită pentru controlul climatizării, plus pentru YouTube, Netflix, Disney+ sau alte servicii de streaming. Mi se pare însă și destul de ușor de spart în acea zonă. Pare foarte ușor de lovit cu piciorul de un pasager neatent.
Cea mai bună parte la facelift însă rămâne prețul neschimbat.
- Model 3 Standard cu 554 km autonomie și 0-100 km/h în 6.1 s – 42.990 euro;
- Model 3 Long Range (Dual Motor) cu 678 km autonomie și suta în 4.4 s – 50.990 euro.
La aceste prețuri se mai adaugă 1.300 euro dacă vreți o culoare anume, 3.800 euro dacă vreți să adăugați autopilotul avansat sau dacă vreți să îi puneți cârlig de remorcare sau să-i schimbați jantele cu unele mai mari, mai scumpe și care oferă autonomie mai mică.
Bineînțeles, din prețurile de mai sus se mai scade tichetul rabla în valoare de 10.000 euro. Mie mi se pare că la 33.000 euro preț de pornire, mașina asta nu are rival pentru clasa din care face parte. Ba chiar face și mult mașini termice să fie greu de ales pentru cei care stau la casă.
Și mai are un mare avantaj. Termenul de livrare foarte mic.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Preturile nu sunt aceleași. E mai ieftina cu 2000 de euro fata de modelul vechi.
Pretul e cu 1000 mai mare. Cele de pe stoc au fost si cu 5000 mai ieftine. Rabla e in jur de 11.000, dar depinde daca ai rable. Botul e mai urat. Capcele negre strica tot aspectul.
Frunk-ul mai mic conteaza, daca e.
Suspensia si insonorizarea vad ca au fost comparat, la Carwow, cu modelul 2019.
Acestuia i s au adus multe imbunatiri pe prcurs. Deci nu cred ca e relevanta comparati asta. Vopseaua costa de la 1300 de euro in plus pana la 2000, poate 3, cum e la model Y.
Masina era un best buy din multe pdv. Acum, pornin de la minim 32-32, e alta poveste. Sunt ceva bani. Si nu inca daca se merita cu adevarat, decat pt cei ce vor ceva nou si acele noutati aduse.
Per total articolul e banal, imi pare rau, si cu informatii aproximative luate de pe youtube.
De la 44.990 cât era înainte, acum este 42.990. Nici mie nu mi-a plăcut matematica, totuși e clasele primare.
Legat de preț, nu cred că are rost să despicăm firul în patru pe tema asta. Depinde cu ce compari, pentru că prețul Model 3 vechi a variat. A fost și 45k, a fost și 38k la un moment dat. Din câte țin eu minte, înainte să scriu articolul, prețul era undeva la 43k, d-asta am zis că este neschimbat.
@Brukan, dacă frunk-ul e doar puțin mai mic nu contează. Are deja un portbagaj ok ca dimensiuni, frunk-ul e doar un bonus. Sau ce, crezi că o cumpară oamenii ca să care mobilă cu ea?
Cred că mențiunea despre insonorizare și suspensie este importantă. Sau altfel spus, n-ai cum să decizi fără să o testezi dacă este irelevantă.
Mersi de feedback. Dacă articolul este banal? Probabil. Este doar informativ, n-ai cum să scrii altceva față de informațiile limitate pe care le găsești.
Dar la partea cu “informații aproximative” m-ai pierdut. La momentul la care am scris eu articolul, toate informațiile despre Model 3 Highland erau “aproximative”. Nu e ca și cum Tesla are echipă de PR să trimită comunicat cu specificațiile mașini. Iar mașinile n-au ajuns încă nici măcar la jurnaliști pentru drive test, s-au plimbat doar cu un prototip pe un traseu prestabilit. Deci informațiile sunt aproximative peste tot pe unde citești.
vand struguri pentru vulpi mici