Am fost pentru prima dată la o conferință Telekom după vânzarea diviziei fixe. A fost prezent și noul CEO Telekom, Babis Mazarakis, care pe lângă lansarea ofertei de toamnă pentru cartele și abonamente, a vorbit și despre strategia de viitor. Și trebuie să recunosc că Telekom are umor prin adoptarea sloganului “Fără idei fixe”.
Ofertă Telekom abonamente
Mai întâi iată cu ce abonamente speră să convingă utilizatorii:
Practic dacă luăm oferta de “Nelimitat 5” și calculăm pe 24 de luni, iese un total de 96 de euro plătiți pe abonament în cei doi ani. Adică un cost mediu de 4€ pe lună pentru internet, minute și sms-uri nelimitate, 50 de minute internaționale și 4.66 GB de roaming în SEEE. Not great not terrible aș zice. Toate ofertele le găsiți aici.
Oferta Telekom la cartelă
Ar merita menționat faptul că Telekom are cea mai lungă valabilitate la reîncărcarea unei cartele. Perioada de valabilitate pornește de la 28 de zile pentru opțiunea N5, 30 de zile pentru Mobil Nelimitat 6 și opțiunea Mobil Nelimitat 8 oferă 35 de zile de valabilitate.
Le găsiți aici pe toate pentru a le putea compara.
Planurile Telekom după ce au vândut divizia fixă
Nu-i ușor ca după atâția ani în care vorbești despre convergență și “o singură factură peste toate serviciile” să fii nevoit să te reorientezi și să încerci să faci business cumva invers față de cei.
Telekom România spune că are cel mai bun feedback din partea clienților dintre toate celelalte divizii Telekom din Europa în urma măsurătorilor făcute de Deutsche Telekom. Planul lor este să mizeze pe simplitate și pe un client service foarte bun. Au repetat de mai multe ori pe parcursul conferinței că sunt mândri de call centerul și de client service-ul pe care îl oferă.
De altfel, bat monedă și pe 5G, deși nu au fost printre marii investitori atunci când s-a alocat spectrul 5G în România. Au însă 5G în 11 orașe și peste 50% din telefoanele din oferta lor sunt 5G. Răspunsul lor a fost că deși nu au frecvențe, se bazează pe experiența și pe R&D-ul grupului pentru a oferi o experiență 5G fără a folosi neapărat frecvențe 5G.
Bineînțeles, explicația asta stă în picioare până la un anumit punct. La un moment dat te lovești de limitări de tehnologie în timp ce alții depășesc deja viteza standardului 5G.
Deocamdată, ce este important de reținut este că acum Telekom România este cu focusul 100% pe clienți și pe telefonie mobilă. Nu mai au telefon fix, nu mai au TV, nu mai au internet fix, nu mai au mari divizii care fac contracte cu statul. Având mai puține verticale, cel puțin teoretic, ar trebui să scoată untul din ce mai au acum și să ofere o experiență foarte bună pentru clienți.
Pentru cât timp? Nu se știe, însă momentan au infirmat zvonurile din presă conform cărora Vodafone face un audit tehnic în interiorul Telekom.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.