Telekom a avut ieri o conferință unde a spus ceva interesant. Anul trecut au fost rețeaua cu cea mai mare creștere a abonaților de mobil. De fapt este chiar al doilea an consecutiv. Iată cum arată datele lor:
Datele sunt dintr-un studiu făcut de ei pe 6000 de respondenți. ANCOM spune că cele mai multe portări sunt către DIGI, dar e posibil ca la DIGI să se ducă oamenii pentru cartelă, iar la Telekom pentru abonament.
Ca să fiu sincer, pe mine nu mă surprinde și nu m-ar mira să fie așa. Dacă mai țineți minte, mereu am afirmat pe blog că mi se pare ciudat că după rebrandingul din Cosmote în Telekom, operatorul magentiu a încercat să se repoziționeze drept brand premium. Asta deși clienții lor clasici erau oameni veniți la Cosmote după cartela Frog sau cum se numea.
Nu prea le-a reușit. Drept urmare noua echipă comercială a mers pe strategia pe care ar fi trebuit să meargă de la început. Oferte comerciale simplificate, abonamente de buget cu net nelimitat și multe beneficii, cartele în Shop & Go-uri. Plus orientare către mai multe categorii de clienți, inclusiv către cei din zona rurală. De unde și campania cu Ghiță, de care eu sincer m-am cam plictisit.
Pe lângă asta, încă de la debutul pandemiei, cei de la Telekom parcă s-au activat și au devenit mult mai prezenți în comunicare și oferte. Mi-a plăcut ideea cu Smart Wifi, mi-a plăcut și cea cu Smart TV Stick. Acum se pare că se bucură de roadele acestor decizii.
Tot ieri au lansat și noile oferte comerciale:
- Abonamentul mobil Nelimitat M, cu internet 4G nelimitat și minute plus SMS-uri naționale nelimitate, cu 50% reducere în primele 12 luni de contract, pentru care clientii vor plati doar 3,5 euro/luna, TVA inclus.
- Telefoane în rate pe factura, fără avans și dobândă zero (nu era așa oricum?!), împreună cu abonamentul Nelimitat M cu 50% reducere 12 luni: Samsung Galaxy A02s la 5 euro/lună, Huawei P40 lite la 7 euro/lună sau Xiaomi Redmi Note 9 Pro la 8 euro/lună (TVA-ul inclus).
- Serviciul de internet Smart WiFi este redus promoțional 50% pentru primele 3 luni, astfel clientii vor plăti începând de la 17,5 lei/lună, TVA inclus.
- Serviciul Smart TV Stick, care ofera acces la pana la 72 de canale TV și permite redarea conținutului de pe smartphone pe televizor, beneficiază de o reducere de 50% pentru o lună de zile, perioadă în care clienții vor plăti doar 7,5 lei/lună, TVA inclus.
- Clienții care se abonează la serviciile clasice de televiziune de la Telekom se vor bucura de o reducere promoțională de 50% în primele 6 luni de contract și de HBO și HBO GO incluse 12 luni.
Ofertele vin alături de un nou clip, pe care o să-l tot vedeți pe la TV:
Ca să fiu sincer, cred că va deveni enervant după 4-5 difuzări.
În fine, s-a discutat foarte succint și despre trecerea serviciilor fixe de la Telekom la Orange. Se pare că cei care au Smart Wifi sau Smart TV Stick vor ajunge în cele din urmă clienții Orange. Vom vedea.
Deocamdată eu râmân un fan al modului în care Telekom se zbate pentru a atrage clienți noi și cred că această direcție cu oferte “de buget” este mai corectă decât cea de dinainte.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Greu cu studiile astea prin care cineva isi face reclama.
in cazul asta sunt procente. Prespun ca poate vodafone sa isi faca reclama ca ei au cea mai mare crestere si vor folosi valori absolute.
Apoi cum ziceai, poate au pierdut clienti in alt plan, si poate numarul de clienti total este mai mic.
Telekom au abonamente lansate la un pret si scumpite periodic. Doar gusterii mai musca asa o oferta
Nu cumva prețurile astea mici si “nelimitatul” sunt facute sa atraga cat mai multi clienti ca sa scoata mai multi bani de la un potential cumparator al diviziei Telekom Mobile¿
Nu este exclus, dar este prea puțin probabil din punctul meu de vedere. Mai degrabă s-au speriat că li se ducea cota de piață în jos. Așa au motivat și ei schimbarea de strategie.
la fel se spunea si de digi mobil acum 8 ani cand au scos abonamentul mobil la 2e, sau cel nelimitat la 5e.