Încurcate și complicate sunt căile platformelor de livrare de mâncare, iar astăzi avem o veste la care nu mă așteptam. eMAG a vândut Tazz către Wolt, o platformă finlandeză de food delivery, deținută de DoorDash, cea mai mare platformă de livrare de mâncare din Statele Unite. Deci indirect, putem spune că DoorDash vine în România, dar am zis să nu dau un titlu cu click bait.
Nu mă așteptam și recunosc că îmi pare un pic rău. Eu comandam cel mai des prin Tazz, pentru că restaurantele din zona mea aveau întotdeauna oferte mai bune pe Tazz decât prin Bolt Food. La Glovo am renunțat de mult, de când au luat-o razna cu taxă de livrare, taxă de vreme rea, taxă de comandă prea mică, taxă pentru că este miercuri șamd.
Toate platformele de food delivery sunt pe pierdere, dar din punctul meu de vedere, Tazz avea cele mai mari șanse să se impună pe piața din România, pentru că o cunoaște mai bine decât celelalte platforme și pentru că vin la pachet și cu know-how-ul eMAG, plus beneficiile din Genius. Tazz era și cea mai dinamică dintre platforme, care venea mereu cu parteneriate cu influenceri care generau tot felul de preparate în “ediție limitată”. Poate asta a căutat și DoorDash, să cumpere platforma cu cel mai mare potențial.
În comunicat se menționează că beneficiile Genius vor fi păstrate o perioadă, însă nu se menționează cât de lungă va fi această perioadă. Nu cred însă că mai mult de un an. DoorDash are propriul sistem de vânzări și probabil că va vrea să-l integreze pe acela.
Nu pot decât să trag concluzia că domeniul livrărilor de mâncare este mai complicat decât pare. Dacă mai țineți minte, pe vremuri existau o mulțime de platforme de livrare. Prin 2018 erau vreo șapte: FoodPanda, Takeaway (fostul Oliviera), Caserola, HipMenu, Deliv.ro, Uber EATS, Glovo și un anume FoodEx. Explicația pentru această multitudine de platforme era piața în creștere.
Între timp toate aceste servicii s-au consolidat. Oliviera a fost cumpărat de Takeaway, care s-a retras din România; Glovo a cumpărat FoodPanda, iar apoi Delivery Hero a cumpărat Glovo cu totul, dar i-a păstrat numele. Nici măcar Uber Eats nu a rezistat, și s-a retras din România fix înainte de pandemie, în cel mai prost moment din Univers.
Acum vor mai rămâne practic trei jucători mari în România: Glovo, Wolt și Bolt Food.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Eu cu Tazz am avut cele mai multe probleme, de cele mai multe ori veneau foarte greu si un restaurant mi-a si zis ca au foarte putini curieri si sa nu mai comand prin ei.
Plus ca desi nu e vina lor, cumva de cel mai multe ori se intampla ca la comenzile livrate de ei lipseau produse din comenzi.
la noi in Focsani e mai simplu sa suni direct unde ai nevoie :))