Taximetriștii nu ar trebui să fie supărați pe șoferii Uber

By | June 30, 2015

Probabil că toată lumea este la curent cu protestul taximetriștilor din Franța împotriva șoferilor Uber. Ei se plâng că taxele pe care trebuie să le plătească pentru a funcționa în regim de taxi sunt enorme iar șoferii uber funcționează aproape ilegal și nu plătesc nicio taxă.

Nu știu în Franța, dar iată (aproximativ) ce taxe trebuie să plătească într-un an un taximetrist în România:

Inscripționarea mașinii – 50€
Dotare cu aparat de taxat și stație radio – 500€
Atestat și analize anuale – 50€
ITP la 6 luni – 30€
Verificare metrologică la 12 luni – 15€
Taxe de dispecerizare – 360€
Viză anuală de la primărie – 30€ [sursa]

Presupunând că inscripționarea și dotarea cu aparat o plătești doar o dată, tot rămân cam 500€ pe an, plus benzină, plus că trebuie să trebuie să le rămână și lor ceva. Toate astea în timp ce șoferii Uber nu plătesc nici măcar impozit.

Taxele plătite de taximetriști ar trebui să garanteze o cursă sigură, civilizată, de calitate. Şi totuși niciuna dintre verificările de mai sus nu se regăsește în calitatea cursei iar eu mă simt mai în siguranță într-un Uber. A cui e vina atunci? Uber nu face altceva decât să funcționeze așa cum ar fi trebuit să funcționeze taxiurile în primul rând. Cu un proces de selecție bun, fără aprobări luate pe șpagă.

Vina este a taximetriștilor în primul rând. Pentru că de fapt toate aceste taxe sunt taxe de protecție oferite consilierului, primarului sau deputatului care este în spatele firmei de taximetrie. Ani la rând i-a durut în pix de clienți și de calitatea serviciilor pe care le oferă știind că dețin monopolul. Iar acum că imperiul se clatină și peștele nu mai are cum să-i apere, s-au speriat.

Taximetria clasică nu mai funcționează. De acolo trebuie începută căutarea unei soluții. Soluția pe care a ales-o guvernul francez este în direcția total greșită. În loc să se îngrădească accesul pe piață a unor astfel de modele de business, ar trebui relaxate taxele pentru taximetriști și aplicată într-adevăr o selecție riguroasă. Iar șoferii Uber să plătească impozit la fel ca restul muritorilor.

În caz că se agită spiritele și-n România, sfatul meu pentru șoferii Uber este să fure startul și să înceapă ei primii să bată taximetriștii în stradă. Pe principiul “dă-i că știe el de ce.”


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

9 comentarii la “Taximetriștii nu ar trebui să fie supărați pe șoferii Uber

  1. mrg2k8

    * Închiriere licență 1500 RON pe lună / cumpărare licență 10 000 EUR

    Sursa, taximetristul de azi-noapte. 🙂

    Reply
  2. Mihai

    ITP la 6 luni? Nu am mers cu un taxi pana acum de care sa nu ma mir ca nu ii cad rotile. Cred ca DNA-ul ar trebui sa mai faca angajari si sa mearga un pic pe la RAR. Se mananca o paine buna pe acolo…

    Reply
    1. Revo Post author

      Eu le zic de la obraz: “boss, da’ planetara aia mai are un pic și moare”. Bine, am un discurs personalizat, în funcție de zgomotele pe care le aud 😀

  3. Valentin

    Cum va arunca uber de o măslină ca la milogi…cum apare un articol din asta. Mișto aia de final…”am uitat”….

    Reply
    1. Mihai

      Zise Valentin care este probabil un taximetrist suparat pe bloggerii care mananca masline gratis… 🙂

  4. Valentin

    Da,așa este. Sunt taximetrist. Si ce-i cu asta? Tu nu vezi ca pt un voucher sunt promovați pe mai toate blogurile? Cum e posibil sa promovezi ceva ce-i ILEGAL? Da-mi tu un răspuns,Mihai.

    Reply
    1. Revo Post author

      For what it’s worh, chiar uitasem și am actualizat apoi. Nu numai bloggerii pot mânca măsline gratis, oricine poate. Dar na, întotdeauna progresul a fost întâmpinat cu ostilitate și cu pietre aruncate.
      Îți pot da eu răspunsul. Lumea s-a săturat atât de mult de gherlele date de majoritatea taximetriștilor (vezi, eu nu generalizez) încât mai bine apelează la soluții ILEGALE decât să meargă cu voi.

    2. Mihai

      Ti se pare ca taximetria asa cum este ea practicata in Romania de majoritatea taximetristilor – fara bon fiscal, cu masini in stare deplorabila, cu fel de fel de scheme de pacalire a clientului este de promovat?
      UBER este promovat peste tot pentru ca merita promovat. Ai mers vreodata cu UBER? Eu am mers si iti spun ca merita promovat si clar nu voi mai apela la vreun serviciu de taxi de azi inainte atata timp cat am aceasta alternativa. Si nu este ilegal serviciul. Soferii au obligativitatea de a declara veniturile realizate…

  5. Gabriel

    Valentine, cel putin jumatate din taxi-uri sunt ilegale, hai sa nu vorbim de cat de legal se face taximetrie in Romania, si crede-ma ca o spun in stiinta de cauza. Am avut pana de curand 4 taxi-uri, le-am tinut cu soferi la plan timp de un an si cateva luni pana mi-a ajuns cutitul la os si le-am vandut unul cate unul mai pe nimic numai sa scap de ele si de soferii care sunt unul si unul “numai baieti buni”. Peste 80% din licentele pe Bucuresti sunt luate de smecherii cu relatii care au obligativitatea sa detina masina pt. fiecare licenta si ei defapt le inchiriaza, dar ca sa ocoleasca legea trec masina proprietarului pe firma lor (stii tu bine cum se procedeaza), asa ca spune-mi tu cat de legala este taximetria, ca sa nu mai sau si alte exemple (cuartul, maimuta, negocierea pretului cursei, mersul noaptea fara apart, PELICANUL care este complect ilegal, etc.). Eu zic ca Uber, cel putin pt. clienti este mult mai legal si mai sigur.

    Reply

Spune-ți și tu părerea: