Enel a anunțat că pe parcursul următorilor ani va instala aproximativ 2.500 de stații puncte de încărcare pentru mașinile electrice. Punctele de încărcare vor fi instalate începând cu 2019, prin toată țara, începând cu orașele București, Timișoara și Constanța.
Planul este ca până în 2023 să putem circula de la est la vest și de la nord la sud fără teama că vom rămâne fără baterie. Părerea mea este că pragul psihologic va fi depășit când vom avea o stație undeva la jumătatea drumului între București și Constanța. Punctele de încărcare Enel X vor fi instalate în centre comerciale, supermarketuri, restaurante și hoteluri care își doresc acest lucru.
Utilizatorii vor avea acces la stațiile punctele de reîncărcare prin intermediul aplicației Enel X Recharge. Am văzut aplicația și arată foarte bine (are acel coolness factor care m-a dus cu gândul la venirea Uber în România). Arată pe hartă punctele de încărcare, inclusiv pe cele ale altor operatori, are profiluri diferite pentru mașini diferite, iar taxarea se poate face diferențiat în funcție de mașină (dacă face parte dintr-o flotă poate fi mai ieftin șamd).
Punctele vor fi montate și întreținute gratuit de Enel pentru partenerii de mai sus, cu condiția ca aceștia să pună la dispoziție locurile de parcare. Pentru utilizatorii casnici vor fi disponibile contra cost. Parcă și văd discuțiile pe viitor: “A venit Enel să îți branșeze mașina la încărcător?”
Punctele vor fi împărțite în categoriile Quick (22 kW), Fast (50 kW) și Ultrafast (150 kW). La început, 75% din punctele stațiile montate vor fi de tip Quick Charge. Mai jos puteți vedea cum arată.
JuicePole este destinată orașelor, poate încărca simultan 2 vehicule prin AC și poate fi văzută pe hartă și accesată accesată prin Enel X Recharge App.
JuiceBox (Jukebox? 🙂 ) este destinată locuințelor individuale sau flotelor.
JuiceLamp se atașează infrastructurii de iluminat public, și poate încărca tot două vehicule. Mai poate prelua și funcția de supraveghere video, monitorizare a calității aerului.
JuicePump este cea mai voluminoasă dintre ele, și suportă încărcare AC până la 43 kW sau DC până la 50 kW.
În concluzie, sunt foarte multe semne clare care spun că mașinile electrice sunt viitorul. Sper ca acest plan să crească rata de adopție a mașinilor electrice în România. Mi se pare inadmisibil ca în anul 2018 să nu putem ieși din țară cu o mașină electrică, fără a merge “la consum”. Sper doar ca și municipalitățile să se miște cu avizele și cu aprobările într-un ritm care să nu tragă proiectul în jos. Vom vedea.
UPDATE: Am modificat un pic textul. Se pare că există o diferență între “stații de încărcare” și “puncte de încărcare”, și anume că fiecare stație de încărcare poate conține mai multe puncte de încărcare, cum este stația de alimentare cu pompele de benzină.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Viitorul a sosit ieri… și o să-l înțelegem mâine….