În cursa pentru a câștiga câți mai mulți vizitatori și în variantă mobilă, site-urile au două opțiuni: fie o versiune mobilă a site-ului foarte bine optimizată, fie o aplicație dedicată.
Versiunea mobilă a unui site este un pic mai greu de realizat ca să poată deveni utilizabilă. Însă atunci când se găsește rețeta, site-ul rămâne acolo pentru totdeauna. Marele plus este că nu trebuie să descarci nimic. Dacă un site se bazează doar pe o aplicație iar utilizatorul caută ceva folosindu-și conexiunea de date, se va zgârci și nu va descărca o aplicație de 5-10 MB. eMAG este un jucător important care a ales să mizeze doar pe o versiune mobilă de site aproape perfectă.
Aplicația are marele plus că îi poți seta alerte. Când ai primit un mesaj prin intermediul site-ului, când a apărut un produs din wishlist la reducere și tot așa. Însă dacă utilizatorii folosesc rar acel site, nu vor vedea utilitatea unei aplicații. Alt dezavantaj ar fi imposibilitatea de a “îngrămădi” toate facilitățile site-ului într-o versiune mobilă. Olx.ro, evoMAG, FashionDays, Okazii.ro, toți au ales această versiune.
Voi ce preferați? Un site mobil bine optimizat sau vă descărcați aplicația imediat ce apare?
[poll id=”50″]
Săptămâna trecută, părerile au fost împărțite în privința Supermarketului de la eMAG. Chiar dacă 60% au votat în favoare, aș spune că nu este un procent încurajator pentru eMAG. Încă.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Cred ca cea mai buna varianta e sa le ai pe amandoua.
Salut Alex, welcome back! Eu fug de aplicații în plus ca dracu’ de tămâie. Mai ales de astea făcute pentru vreun site românesc de cine-știe-ce developer obscur 🙂
Eu as spune, la fel ca si Alex, ca amandoua este intredevar o solutie buna, daca iti permiti.
In schimb, daca trebuie sa alegi una din optiuni, atunci as alege un site mobil. Daca nu pentru altceva, doar pentru faptul ca foarte lume cauta pe Google de pe mobil, si da click pe site-ul tau tot de pe mobil, fara sa stie daca ai aplicatie sau nu.
Bafta,
Claudiu
Bună observație asta cu traficul din Google, o pierdusem din vedere. Practic, ca site, ar merita să-ți faci o aplicație de mobil doar dacă ești sigur site-ul tău are atâta tracțiune încât căutările pe Google să nu mai conteze…
Eu as prefera varianta Responsive. Un singur site si pentru mobil si pentru tableta si pentru desktop (eu asa construiesc toate site-urile care le fac). Dar varianta asta e valabila doar pana intr-un anumit punct. Daca site-ul e content heavy (adica are continut prea mult), o optiune mai buna e un site mobil separat de cel principal (gen cu m.numedomeniu.com). Insa pentru un site gen eMag, cea mai buna optiune ramana o aplicatie dedicata. 😉
Da, dar uite că ei au ales versiune mobilă 🙂