Am fost la sediul Flip.ro ca să văd cum recondiționează telefoanele. Iată care sunt cele mai frecvente defecte

By | June 16, 2023

Zilele trecute am vizitat sediul Flip.ro de la Sema Park, ca să văd cum recondiționează telefoanele. De fapt, am văzut cum arată tot procesul de evaluare, quality control și eventuala reparație a unui telefon înainte să fie pus la vânzare. Iar pe parcurs am întrebat care sunt cele mai vândute telefoane, care sunt cele mai frecvente defecte detectate la telefoane și tot felul de astfel de întrebări indiscrete.

Odată ce clientul își evaluează telefonul și îl trimite prin curier, traseul lui prin sediul Flip începe în zona de despachetare. Aici sunt mulți oameni care pur și simplu scot telefonul din cutia în care l-a trimis clientul, îl verifică la nivel estetic, îl pun în bubble wrap și aruncă tot ceea ce era în cutie în afară de telefon. Când am ajuns, un angajat tocmai scotea dintr-o cutie de pantofi trei telefoane trimise de un client.

Ca idee, cele mai multe telefoane tranzacționate de Flip sunt iPhone-uri. Da, sunt mai greu de reparat, dar în același timp sunt și destul de fiabile și asta le face căutate și la mâna a doua.

Începând de aici, toate procesele și tot traseul telefonului prin service este filmat. Asta ca să nu existe dispute în eventualitatea în care clientul susține că a trimis alt telefon sau că a trimis telefonul într-o stare mai bună și acesta a fost deteriorat. Dacă vă uitați bine în poza de mai sus, veți observa că deasupra fiecărui birou există o cameră 360. Iat-o:

Apoi telefonul pleacă la zona de quality control. Aici există cineva care urmează un proces semi-automatizat de testare a telefonului. Telefonul se conectează la un PC pe care rulează un soft de testare, iar fiecare telefon trece prin 67 de teste de calitate. De la display, până la partea de touch-screen, cască, microfon, cameră, blitz, WiFi, Bluetooth, NFC șamd.

Observați că acel software permite testarea a 14 device-uri simultan:

Odată ce telefonul trece de testarea hardware, se trece la inspecția vizuală, pentru a vedea dacă telefonul corespunde în realitate cu ceea ce a declarat fostul posesor pe site.

Cele mai frecvente defecte

I-am întrebat pe cei de aici care sunt cele mai frecvente defecte pe care le detectează la teste, dar de care utilizatorii telefoanelor nu știau. Au făcut rapid o listă.

În top ar fi:

  • Pete sau zgârieturi pe cameră – mai ales dacă nu sunt pe camera principală și utilizatorul nu folosește frecvent camera de zoom sau camera de wide, sunt toate șansele să nu observe.
  • Cască înfundată, de foarte multe ori de la fond de ten. Aici se rezolvă relativ repede.
  • Port de încărcare cu mizerie în el – cel mai frecvent de la scame din buzunar. Ați văzut și voi ce se strânge acolo de la blugi. Și aici se rezolvă repede.
  • Burn in. Surprinzător, eu nu credeam că mai este așa de frecventă această problemă. Cei de aici m-au contrazis și mi-au spus că de multe ori burn-in-ul este atât de pronunțat încât își pot da seama și de la ce aplicație este. În top sunt aplicațiile de ride-sharing și … tik tok 😐

Cât timp stăteam acolo au și detectat un display cu burn-in. Observați că în partea din stânga jos sunt trei cerculețe care se suprapun. Acelea sunt urme ale unei aplicații care a stat deschisă prea mult. În poză nu se vede, dar burn-in-ul era și mai pronunțat. În partea dreaptă sus mai erau imprimate și două iconițe de apel și de video call.

Dacă telefonul are nevoie de reparații, clientul este informat și dacă acesta este de acord cu reparația, costul acesteia se scade din prețul final de vânzare al telefonului. În cazul în care au acceptul, telefonul ajunge în zona de service, care arată cam așa:

This is where the magin happens. Cu letconuri, aparate de lipit cu aer cald, generatoare de semnale și tot ce-i trebuie unui service profesional să funcționeze. Inclusiv oameni cu training-uri și certificări.

Se fac de la operațiuni simple precum schimbarea unei baterii sau a unui element de carcasă, până la schimbări de display-uri, plăci de bază șamd.

Apoi telefonul ajunge la curățare. Se curăță foarte bine cu perii și alcool izopropilic. Și am mai observat un truc. Folosesc patafix pentru a curăța orificiile foarte greu accesibile. Acesta este de fapt un adeziv maleabil care se folosește în mod normal pentru montajul tablourilor și al altor obiecte care trebuie să stea atârnate pe perete. Cei de aici însă îl rulează ca pe o plastilină și îl introduc în zona portului de încărcare sau prin diverse alte orificii greu de curățat.

După ce este curățat, telefonul este fotografiat. Cei de la flip au un cort de difuzie și niște monturi pe care pun telefonul, apoi acesta este rotit de un software automat și fotografiat de o cameră foto.

În final telefonul este pus în cutia Flip, alături de încărcător, certificat de garanție și cheița pentru SIM și ajunge la vânzare.

Iată și cum sunt depozitate frumos în așteptarea noilor posesori:

Mi-a plăcut să văd cum funcționează business-ul Flip. Oamenii din spatele lui au avut o idee bună, au aplicat-o și apoi au scalat-o. Au peste 300.000 clienți, au plătit peste 22 milioane de euro românilor, au salvat 3.188 tone de CO2. Au pornit de la 30 de metri pătrați și acum au peste 1000 de metri pătrați, peste 160 de angajați și tocmai ce s-au extins și în Bulgaria și Ungaria.

Fondatorii spuneau că acum colaborează cu foarte multe companii cărora le asigură telefoane refurbished pentru angajați. Și pare că lucrurile merg foarte bine pe B2B. Flip vinde telefoane bulk, iar companiile sunt fericite că fac economie și își îndeplinesc și mai ușor obiectivele ESG pentru sustenabilitate.

Eu v-am spus că am vândut deja un telefon prin ei și probabil că o voi face din nou când va sosi momentul, pentru că nu mai am nervii și timpul necesar să-mi pierd vremea pe diverse site-uri de anunțuri.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

12 comentarii la “Am fost la sediul Flip.ro ca să văd cum recondiționează telefoanele. Iată care sunt cele mai frecvente defecte

    1. Revo Post author

      Ei insistă pe faptul că telefoanele vândute prin OLX sunt second hand, iar telefoanele vândute prin ei sunt de fapt refurbished. Și până la urmă ei oferă și o garanție reală de 12 luni. Deci există diferențe care să justifice diferența de preț.

  1. Alexandru

    Am vandut si eu anul trecut un telefon prin ei, totul a decurs perfect, cei drept si telefonul a fost ingrijit tinut in husa, cu folie pe ecran si folie pe camera. Ar fi bine sa isi extinda gama de produse pentru ca au doar 4 marci, Apple, Samsung, Huawei si Xiaomi .

    Reply
    1. Revo Post author

      Am vorbit cu ei despre asta. Mai întâi trebuie să fie cerere de telefoane pentru a mai introduce ei încă un brand în gama de produse acceptate. S-ar părea că sunt șanse ca următorul brand introdus să fie Motorola.

    1. Revo Post author

      Mulțumesc!

      Ha! Bună idee cu căpăcelele! Aș încerca, deși probabil că le-aș pierde în 2-3 zile :))

    2. Red

      Depinde cat de des incarci telefonul cred :))

      Eu daca o fac o data la 2 zile si ceva asa… e ok. Daca ar fi zilnic probabil ca mi s-ar lua de ele. Dar oricum, cand am curatat portul, la cate scame am gasit acolo… am zis ca nu se mai poate :))

    1. Revo Post author

      Nu, pe mine m-au invitat ca blogger/presă, dacă vreau să văd cum arată procesul de recondiționare.

Spune-ți și tu părerea: