Acum aproape trei săptămâni STB a anunțat creșterea biletului de la 1.3 lei la 3 lei per călătorie de la 1 august. S-a discutat mult atunci, s-au indignat călătorii, s-a dat cu pălăria de pământ și așa mai departe. Și pentru că mă știți că reacționez rapid, iată, nici trei săptămâni mai târziu, vin și eu cu o părere cu privire la adevărata problemă. Bineînțeles, așa cum îi stă cel mai bine celui care-și dă cu părerea, o spun din postura unui om care n-a mai mers cu STB-ul de pe vremea când se numea RATB. Dar care, de ce nu, aspiră la o călătorie decentă cu STB-ul cândva în acest secol. Preferabil înainte să colonizăm Marte.
Așadar, nu creșterea costului călătoriei mi se pare mie problema. Sunt de acord să fie oricât acel cost. Pentru mine nu contează nici că plătesc mai mult pentru aceleași condiții. Am speranța că din acești bani se vor mai cumpăra 2-3 autobuze cu aer condiționat și tramvaie noi. Și trei lei mi se pare puțin acum. Cum le spuneam unor prieteni pe Facebook, în anul 2021 și o călătorie cu căruța costă mai mult de 1.3 lei. Calul ăla trebuie să mănânce și el ceva, nu?
Problema pentru care eu nu văd că s-a agitat nimeni este de fapt neplata acelui cost, oricât ar fi el. Poți să faci călătoria și 10 lei, dacă doar un singur călător din 10 plătește. De fapt ce ajungi să faci este să-l taxezi pe singurul fraier care plătește și pentru ceilalți 9 care merg gratis. Iar mie asta mi se pare că se întâmplă acum.
Și problema asta este similară cu cea pe care o povesteam cu parcările plătite din București. Eu am intenția să plătesc și o și fac. Dar dacă văd că cei care nu plătesc nu sunt pedepsiți, mă voi considera luat de fraier și poate rezultatul va fi că mă voi îndârji să nu mai plătesc nici eu. Sau voi renunța la a merge cu STB, pentru a nu fi luat de fraier.
Din fericire pentru PMB și STB, de fiecare dată când parchez în centru sau merg cu STB sunt fraier și plătesc 🙁
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Puteau sa lase acelasi pret si sa imbunateasca metoda de control (gen un controlor in fiecare autobuz/tramvai permanent – cum se intampla pe afara) sau nu urci daca nu platesti la sofer..
Un controlor în fiecare autobuz/tramvai ar avea nevoie de un salariu, deci tot cresc costurile. Cred că cel mai ok ar fi să nu se permită accesul decât pe la șofer. Dacă în Londra se poate, se poate și în București.
Credeți că nu vor spori controlul acum?
Am observat deja că l-au sporit.
Vor reveni filmulețele cu scandaluri.