Gata, băieți, așa începe. Se apucă PNL-PSD să modifice programul Rabla Plus. Practic dacă se apucă PNL-PSD să facă modificări, s-a dus și cu ăsta.
Mircea Fechet, Ministrul Mediului (PNL) a făcut anunțul. De fapt sunt două anunțuri separate. Primul, în care este citat de Adevărul, spune că vor să mute bani de la Rabla Clasic la Rabla Plus, ca să încurajeze mai degrabă achiziția de electrice. Al doilea anunț, via Digi, spune că se gândesc să micșoreze valoarea voucherelor pentru mașinile electrice. Asta pentru că “mașinile electrice nu mai sunt atât de scumpe anul acesta.”.
Apoi nu știu dacă el sau reporterul Digi face comparație cu Germania sau Franța unde, iată, prima este mult mai mică! Bineînțeles, nu se gândesc să facă și o comparație cu procentul de electrificare al fiecărei țări în parte. Ia să vedem, la ce procent de electrice au ajuns nemții când s-au decis să scadă subvenția? Ia să vedem la ce procent suntem noi acum?
În fine, era normal să se întâmple asta în cele din urmă. Banii vin de la UE și din câte am înțeles, sunt accesați pe cicluri de 3 ani. Probabil s-a terminat ciclul de 3 ani pe care s-au făcut bugetele și urmează să accesăm un nou ciclu, când sumele alocate vor fi mai mici și deci și primele vor fi mai mici. Lucrul care mă enervează este că este încă o măsură creață luată de acest Guvern, pe care ministrul încearcă s-o împacheteze ca pe un lucru bun. “Mutăm banii de la Rabla Clasic la Rabla Plus ca să încurajăm mai mult vânzările, dar scădem prima de Rabla Plus”. Asta după ce tot PNL-UDMR a complicat inutil programul RABLA începând din 2022 și a dat de gard și cu RABLA pentru electrocasnice, care acum nu prea mai există.
Apoi spune în acel interviu ce frumoasă este viața când ajungi acasă și-ți încarci mașina de la panouri fotovoltaice. În timp ce în Parlament se gândesc să mai taie din beneficiile pentru cei care instalează fotovoltaice, că avem prea mulți prosumatori.
Vreți să încurajați mai mult vânzările de electrice, domnul ministru Fechet?! Ia spuneți, cum mai stăm cu infrastructura națională de stații de încărcare?
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Mi-aș cumpăra o Tesla, dar păcat că nu vine și cu motorizare diesel. ????
Începe lumea să se lămurească în legătură
cu trompetele astea de mașini electrice…
Da, plâng în pumni toți cei care merg cu mașina cu costuri aproape nule.
Nu sunt chiar la curent cu piata electricelor, dar imi pare enorma reducerea si mai ales ca reducerea nu stiu cat ajunge la cumparator si cat la profit la companii.
Am deschis acum sa ma uit
vw.de
id4 From €40,335.00 including VAT
id5 From €48,970.00 including VAT
taigo (termica) From €22,375.00 including VAT
tiguan (termica) From €32,930.00 including VAT
vw.ro
id4 de la 51.552,- €
id5 de la 55.364,- €
taigo (termica) de la 20.497,- €
tiguan (termica) de la 31.716,- €
uitandu-ma doar la preturi asa, imi pare ca acei 10k sunt extra profit la vw
Și dacă statul va reduce tichetul rabla la 7k cine crezi că va suporta diferența de 3k? Va scădea VW din profit sau va costa mașina cu 3k mai mult? 😀
Am pus exemple si cu termicele, unde poti vedea preturi chiar putin mai mici in romania ca in germania, deci in functie de cerere isi vor ajusta preturile daca vor sa mai vanda ceva.
Banuiam asa ceva, mersi de confirmare
pai deobicei la noi fericirea nu dureaza foarte mult, cumva ma asteptam la asta, prea frumos sa fie adevarat