Am comandat ceva la Zalando și am avut de făcut un retur. Bun, intru la ei pe site să fac retur. Văd că am mai multe opțiuni, de la Fan Courier până la Packeta.
Și îmi aduc aminte că mai auzisem de Packeta. Packeta este o soluție din Cehia, cu puncte de colectare a pachetelor. Citind pe site-ul lor global, am văzut că au pick-up point-uri automatizate, că s-au extins până în SUA, drone numite PackMan (nice!) și cifră de afaceri de 82 de milioane de euro.
“Ia să vedem pe unde găsesc un astfel de punct”, îmi zic eu în minte, avid fiind să descopăr tehnologia viitorului. Și ce să vezi! Este unul chiar în Piața Dorobanți, super aproape de birou. Lucrez în zonă de vreo 7 ani și nu am intrat niciodată în Piața Dorobanți, așa că m-am simțit aventuros.
“Voi merge pe jos și voi returna acest colet!”, îmi zic. Mă gândeam că fac și niște pași pe jos, văd și cum e sistemul Packeta și văd și cum e în Piața Dorobanți. Win-win-win.
Merg 4 minute și intru pe ușa pieței dinspre Radu Beller. Dau de o lumină chioară, miros de mâncare și o podea cu mozaic stil comunism. Vreo 2-3 angajați preparau în silă ceva pentru unul dintre cele 2-3 ghost kitchen-uri care funcționează în incintă. În afară de cei care lucrau acolo, era aproximativ doi alți oameni în acea hală (eu și un paznic). “Heh, lasă că văd eu automatul Packeta!”, îmi zic.
Și merg ușor … mai dau de un alt galantar în care alți oameni păreau că pregătesc ceva cu pește sau fructe de mare. Și mai merg, văd într-un colț un fel de “magazinu’ cu de toate”, stilul cu o tejghea, trei rafturi și un geam mare în care sunt lipite toate produsele cu scotch. De la brichete, pixuri și până la căciuli, croissante, ciorapi, sticks-uri, jucării, prelungitoare, decorații de Crăciun șamd. Și mai merg, dau de o zonă cu un paravan, unde se renova ceva.
Și ajung practic la o altă ieșire din piață, care dădea în Dorobanți. Dafuq? Cum de am ratat automatul de retur?
Mă întorc, mă uit în spatele paravanului, să văd dacă nu cumva era acolo. Doar găleți de lavabilă și plăci de rigips. Punctul de retur nu era.
Apoi mă vede paznicul cu coletul mare de Zalando și îmi zice … “la magazin, acolo!”
Și mă duc la magazinul universal și interacționez cu doamna foarte amabilă:
- “Ehhm… nu vă supărați! Am venit să returnez acest colet… unde este automatul?!”
- “Ah! Zalando! Da, puteți să-l lăsați la mine.”, îmi zice doamna de la chioșc
Și aia a fost. Mi-a luat coletul și mi-a zis la revedere. Doamna era de fapt automatul. Eu, obișnuit fiind cu tehnologie și star-trek, credeam că Packeta e tot un fel de serviciu care folosește lockere.
Dar nu, este o idee total diferită în spate. Ei se bazează pe magazine de proximitate care preiau colete și cheamă curierii mai departe.
După ce am plecat am realizat că doamna de la magazin nu mi-a dat nicio dovadă că am lăsat coletul acolo. Am trăit periculos vreo 2-3 zile, dar totul a fost ok când am văzut mailul care îmi confirma că returul este pe mâini bune.
Și inițial mi-am zis: “That was fun! Let’s not do that again.“. Dar apoi am realizat că probabil doamna de la magazin primește și ea un comision de 1-2 lei per colet preluat, așa că am mai returnat încă două colete acolo 🙂
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Amuzantă povestire :))
…and, what’s the point, man…?
Nu știu, am vrut să testez serviciul, ca să vă povestesc și vouă în caz că-i ceva SF/mișto. În schimb mi s-a părut funny că a fost exact pe invers experiența. Adică old school :))
Ceva similar- am ridicat un colet dintr-o garsoniera de pe langa Sun Plaza. In garsoniera aia era service de telefoane, print zone si coletarie. Dubios la prima vedere, dar rezolvat rapid cu ei. Aveam aceeasi asteptare: un locker, dar nu. In schimb multa mwie dpd cu lockerele lor. Am avut o comanda blocata 5 zile acolo: “trimitem azi pe cineva”, “sigur sigur bagati codul bine?”. Au trimis curierul in una din zile si a sunat cand era acolo: “eu pot sa deschid, va astept 5 minute sa veniti sa il luati daca vreti”. 😐
Dar cu Zalando-lounge ai interacționat?
Nu. What’s that?
Este un outlet online. Probabil tot aparținând grupului Zalando. Am vazut ca aveau oferte bune la încălțăminte si ma gandeam ca poate ai comandat si stii putin cum funcționează.
Acum e prima dată când aud de el. O să încerc să comand, să văd care-i treaba 🙂
Salut. Urmeaza sa returnez si eu un colet la un punct de colectare Packeta, ceva ce am comandat din Slovacia. Problema e ca vanzatorul, pe pagina de retur, zice doar sa predau coletul la Packeta si sa folosesc un anumit cod. Nu specifica nici o adresa, nimic. Intrebarea mea e daca in cazul tau a trebui sa etichetezi sau nu (cu expeditor + destinatar) coletul. Mersi.
Eu am avut un sticker precompletat cu adresa de returîn pachetul care a venit, așa că atunci când am făcut retur doar am luat acel sticker și l-am lipit pe cutie. Însă mi s-a părut dubios că doamna care a preluat coletul nu mi-a dat nicio dovadă că l-am lăsat la ea.
Sfatul meu este să scrii acel cod pe cutie și să vezi dacă cel de la punctul de preluare Packeta știe despre ce este vorba. Eventual vezi dacă poți să dai un telefon la unul dintre puncte și să întrebi dacă-i ok acel cod. Poate e vreun cod intern de-al lor.