În ultimul timp Renault și Dacia mi se par cele mai mișto și interesante branduri. În timp ce unora la ia zece ani să treacă de la butoane fizice la butoane capacitive și apoi să realizeze că șoferii nu vor asta, Renault se mișcă rapid cu tot felul de idei, care mai de care mai trăznite.
Acum au anunțat parteneriate cu Google și Qualcomm, iar mie mi se par foarte interesante aceste vești. Din nou, într-o industrie, în care lucrurile se schimbă foarte greu.
Iată ce prevede parteneriatul cu Google:
- Mentenanța predictivă pentru a detecta și corecta mai bine defectele în timp aproape real, dacă e necesar
- O experiență personalizată la bordul vehiculului (In-Car services) pentru adaptarea la stilul decondus, la destinațiile frecvente (stații de încărcare electrică), etc.
- Modele de asigurare bazate pe modul de utilizare al vehiculului și pe comportamentul real la volan al șoferului.
Cu ajutorul sistemului de exploatare al « Software Defined Vehicle » și al Car Data Platform, Renault va fi în măsură să monitorizeze și să analizeze modul de folosire al vehiculului pentru o mai bună înțelegere a comportamentelor și nevoilor clienților, pentru a le oferi servicii cu adevărat individualizate și adaptate așteptărilor acestora, cu respectarea normelor de siguranță și de confidențialitate în vigoare.
Practic, pe lângă Android Automotive, Renault urmărește să creeze o replică în cloud a fiecărei mașini, denumită “Digital Twin”.
Cum ar fi? Apropo de mentenanța predictivă, să-ți spună mașina “Șefu’, vezi că dacă mai dai în mine ca surdu’ în clopot și nu îmi schimbi distribuția, s-ar putea să sar de la punct.“.
Iar In-Car Services cu acea “experiență personalizată” probabil că va da alerte de genul: “Vezi că am trecut pe lângă un KFC. Doar zic.”
Colaborarea cu Qualcomm, pe lângă chip-uri integrate în sisteme avansate de conducere defensivă, conectivitate, telematică și securitate cibernetică, mai are un punct interesant:
Qualcomm Technologies, sau unul dintre asociații săi, intenționează să investească în Ampere, companie dedicată vehiculelor electrice și dezvoltării de software a Renault Group.
Practic Renault Group creează o companie nouă, cum este și Alpine de exemplu, și îi dă mână liberă să se ocupe de crearea vehiculelor electrice. Nu știu dacă planurile Renault sunt de a vinde vehiculele electrice tot sub brandul lor sau sub brandul Ampere, dar ideea și numele sunt mișto. Chiar mă bucur că au botezat noua companie “Pile Électrique” sau mai știu eu ce denumire franțuzească.
După cum vă spuneam, cei de la Renault au idei destul de avangardiste. Presimt că Ampere a fost fondată cu banii primiți de la Geely.
P.S: Tot la capitolul SF, puteți citi ce idei au avut pentru sunetul din conceptul Scénic Vision.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Dar de colaborarea cu chinezii de la geely ce zici ?
Păi ce zice și Radu în link-ul pe care l-am dat. Renault se așteaptă să scadă interesul și cota de piață pentru motarele termice, așa că vinde acum către Geely un business în scădere. Plus că Renault, după ce a închis fabrica din Rusia, nu prea e pe roze.
Chinezii au bani și vor influență, vor să stea la masă (și) cu europenii, așa că încearcă să cumpere această influență. Cumpără și ei ce este de vânzare.