Renault Captur 2024 arată bine și vine cu Android Automotive!

By | April 4, 2024

Renault Captur 2024 tocmai ce a fost prezentat și trebuie să recunosc că noua versiune a acestui SUV de clasă B mă atrage mult mai mult decât modelul anterior. Seamănă destul de mult cu conceptul Scénic Vision prezentat acum ceva timp.

Design-ul este acum mai degrabă angular decât rotunjit și parcă acest aspect îl face să pară mai dinamic și mai serios.

Observați că în partea frontală mașina a preluat noul logo Renault precum și o grilă multifațetată, construită frumos în jurul logo-ului. Capota este acum mai plată și are niște nervuri care curg pe laterale dinspre parbriz spre blocurile optice.

Îmi plac și prizele de aer dispuse lângă luminile de zi în formă de jumătăți de romb.

Din lateral mașina mai aduce aminte de vechiul model prin formele rotunjite de pe aripile spate și uși. De asemenea, caroseria este biton și vor fi disponibile 14 configurații posibile. Lungimea este de 4.23 m, garda la sol este de 17 cm.

Și spatele parcă arată mai bine deși schimbările par subtile aici. Stopurile par un pic mai slim și au acum o carcasă transparentă.

Interior Renault Captur 2024

La interior vedeta este noul sistem multimedia OpenR Link, cu posibilitatea de a alege un display pentru instrumentarul de bord de până la 10.2″.

Displayul pentru infotainment are 10.4″ și este dispus pe verticală, o idee care îmi place. Marele avantaj este că noul sistem vine cu Android Automotive 12, ceea ce este o premieră pentru un SUV din Clasa B. Practic sistemul de infotainment devine de fapt un mare smartphone cu Google Play și tot ce ai nevoie pe el. Plus avantajul faptului că sistemul va primi update OTA.

Variantele superioare de echipare pot fi configurate cu sistem audio Harman Kardon. De asemenea, pentru varianta de echipare Esprit Alpine, semnătura sonoră este compusă de JMJ.

Îmi place și faptul că iluminarea de pe fețele ușilor se va ajusta acum la fiecare 30 de minute pentru a se adapta ritmului circadian. Astfel, în timpul zilei luminile de la interior vor fi mai reci, pe când noaptea sistemul trece la tonuri calde.

În partea din spate mai este ceva interesant de menționat. Bancheta din spate se poate glisa înapoi peste 16 cm, pentru a face loc pasagerilor sau se poate trage înapoi pe poziție dacă este nevoie de mai mult spațiu în potrbagaj. Mi-ar plăcea să văd acest lucru ca dotare standard pe toate SUVulețele de clasă B.

Așadar, prin împingerea în față la maxim a banchetei, volumul portbagajului poate ajunge până la maxim 616 litri (un câștig de 132 litri față de bancheta lăsată la maxim în spate). Aș zice că nu este deloc de neglijat.

Motorizări Renault Captur 2024

Renault Captur are o mulțime de motorizări disponibile, de la benzină și până la GPL sau hybrid. Citez direct din comunicat

Variantele pe benzină:

  • 1.0 TCE 90 CP turbo – cuplu de 160 Nm, motor în 3 cilindri asociat cu o cutie de
    viteze manuală cu 6 trepte. Consumul de combustibil: 5,8 – 5,9 l/100 km.
  • 1.3 TCE 140 CP turbo mild hybrid 48V – 260 Nm de cuplu, motor în 4 cilindri asociat
    cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Consumul de combustibil: 5.8 – 5.9 l/100
    km
  • 1.3 TCE 160 CP turbo mild hybrid 48V – 270 Nm de cuplu, motor în 4 cilindri asociat
    cu o cutie de viteze automată EDC. Consumul de combustibil: 5.8 – 5.9 l/100 km
  •  1.3 TCE 155 CP turbo (nu este disponibil în toate țările) – cuplu de 270 Nm, motor în 4
    cilindri asociat cu o cutie de viteze automată.

Varianta GPL:

  • 1.0 TCE 100 CP turbo – cuplu de 160 Nm (170 Nm cu GPL), motor pe benzină/GPL în 3
    cilindri cu combustibil dublu, asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
    Consumul de combustibil: 6,0 – 6,1 l/100 km pe GPL și 7,7 – 7,9 l/100 km pe GPL.

Varianta hibridă:

  • 1.6l de 145 CP – cuplu de 250 Nm, motor în 4 cilindri combinat cu o cutie de viteze
    automată inteligentă multi modală, fără ambreiaj. Consumul de combustibil: 4.7 – 4.9l/100 km

La varianta hibridă ouă motoare electrice (un motor electric de 36 kW și un generator de pornire de înaltă tensiune HSG de 18 kW) sunt combinate cu un motor pe benzină de 1,6 l în 4 cilindri de 69 kW (94 CP) și o baterie de 1,2 kWh. Vehiculul pornește întotdeauna în modul electric și Renault spune că poate funcționa în modul complet electric până la 80% din timp în oraș. Au introdus și o funcție E-SAVE, prin care bateria mașinii nu scade niciodată sub 40%.

În fine, mie îmi place acest nou model. Parcă face mașina mai dezirabilă, cel puțin pentru mine. Îmi place design-ul, îmi plac dotările. Pare o alegere bună pentru cei care circulă în majoritatea timpului prin oraș și și-ar dori un SUVuleț care să fie un pic mai bling-bling și mai tehnologizat decât Duster. Să vedem și prețurile.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

4 comentarii la “Renault Captur 2024 arată bine și vine cu Android Automotive!

  1. Vlad

    Partea nasoala la Captur este spatiul interior. Soferul si persoana din dreapta stau inghesuiti. Nu ai loc, aer.

    In rest, masina arata foarte bine, nimic de zis aici.

    Pentru oras – unde merg 2 persoane max – si in versiunea hybrid cred ca este excelenta.

    Reply
    1. Revo Post author

      Spațiu interior? Nu știu ce-i aia. Eu am un Spring :))

  2. Sorin

    Nu inteleg ideea asta a lansarii unei masini fara sa ii spui pretul. Poate sa mi se para cea mai tare masina din lume, daca nu pot sa o compar cu ce e deja pe piata la ce ma ajuta? In ce alt domeniu se mai face asta? Poate doar la imobiliarele romanesti (de la 100k euro garsoniera, completati formularul si va contactam noi)

    Reply
    1. Revo Post author

      Eu pot să înțeleg de ce se procedează așa. În primul rând pentru că nu este un preț universal. Prețul variază în funcție de țară și se stabilește de regulă pe ultima sută de metri. Dacă-l anunță prea din timp, ceilalți producători pot modifica prețurile până în momentul punerii în vânzare și atunci scot modelul respectiv din joc.

Spune-ți și tu părerea: