Programul Rabla 2022 vine cu multe schimbări și cu noutăți anul acesta față de anii precedenți. Aș spune că schimbările sunt foarte bune. Chiar neașteptat de bune.
Când începe Rabla 2022?
Prima schimbare majoră este legată de data la care începe programul. Rabla 2022 va începe de la 4 februarie, deci cu cel puțin o lună mai devreme față de anii precedenți. De exemplu în 2021 startul s-a dat în aprilie.
Buget Rabla 2022
A doua schimbare bună? Bugetul este mai mare. Este de 1.2 miliarde de lei. Dacă nu mă înșel, anul trecut bugetul inițial a fost de 400 de milioane de lei, care s-a mai suplimentat de două ori și a ajuns tot pe la 1 miliard de lei.
Noutăți Rabla 2022
Prima noutate este faptul că în 2022 pot fi date spre casare două mașini mai vechi de 15 ani. Singura condiție nouă impusă este că mașinile predate spre casare trebuie să fie înmatriculate de cel puțin 6 ani în România. Cu alte cuvinte, nu poți aduce o rablă din afara țării, pentru o înmatricula și casa ulterior cu scopul de a încasa contravaloarea tichetului.
Altă noutate este faptul că spre deosebire de anul trecut, și cei care vor o mașină 100% electrică vor trebui să caseze o mașină pentru a obține bonusul. În 2021 nu era nevoie să casezi o mașină veche pentru Rabla Plus (care valora până la 45.000 lei pentru mașinile electrice), ci doar dacă voiai să cumulezi tichetul Rabla Plus și cu Rabla Clasic, adică să mai primești un bonus de încă 7.500 lei.
Rabla Clasic – valoarea primei de casare în 2022
Prima de casare pentru Rabla Clasic este 6.000 de lei, la care se mai adaugă 1.500 de lei dacă mașina casată are peste 15 ani și are Euro 3 sau sub Euro 3. Cu alte cuvinte prima de casare pentru Rabla Clasic a rămas la același nivel din 2021 pentru, dar s-a mai adăugat o condiție care trebuie respectată.
Practic, reducerea maximă pe care o poate obține o persoană fizică este de 15.000 de lei. Pentru asta trebuie să predea două mașini la casat, pentru care va primi 9.000 lei. Dacă autovehiculele sunt mai vechi de 15 ani va mai primi încă 2 x 1.500 de lei. Iar dacă va opta pentru o mașină cu emisii foarte mici (un mild hybrid sau un hybrid de exemplu), va mai primi 3.000 lei bonus, ajungându-se astfel la totalul de 15.000 lei.
UPDATE: Calculul de mai sus era un pic greșit inițial, așa că l-am corectat în urma comentariilor primite. Mulțumesc!
Rabla Plus – valoarea primei de casare în 2022
Rabla plus se adresează mașinilor 100% electrice și celor plug-in hybrid.
Cei care vor să cumpere un automobil 100% electric vor primi 45.000 lei în schimbul unei rable, la care se poate adăuga bonusul de 1.500 lei pentru vechime (15 ani sau Euro3). Dacă am înțeles bine, aici pare o mică scădere a bonusului, pentru că anul trecut puteai primi până la 52.500 lei cumulând Rabla Plus de 45.000 lei și încă 7.500 lei de la Rabla Clasic. Anul acesta poți primi maxim 46.500 lei (Rabla Plus + bonusul de 1.500 lei).
Pentru un plug-in-hybrid, ecobonusul este de 21.500 lei. Și aici se poate adăuga 1.500 lei de la bonusul de vechime (15 ani sau sub Euro3).
Nu în ultimul rând, încă un lucru îmbucurător este că aceste reguli nu se vor mai schimba pentru următorii trei ani, ceea ce îi ajută foarte mult atât pe dealeri, cât și pe cei care nu își permit acum o mașină, dar astfel se pot pregăti și își pot face calculele pentru anii viitori. Singurul lucru care se va întâmpla pe viitor este că se va reduce bugetul pentru Rabla Clasic și se va mări cel pentru Rabla Plus.
Dacă vreți o mașină nouă care să și ajungă în 2022, cel mai bun sfat pe care vi-l pot da este să vă apucați deja de acum să cereți oferte de la dealeri și să mergeți la test drive. Sunt modele de mașini pentru care termenele de livrare depășesc 8 luni. Așa că dacă nu vă hotărâți repede, sunt șanse să nu primiți comanda anul acesta.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Deja mulți încă spun că ,prima,, pentru electrice este 10.000 de euro. Oare nu realizează că euro nu mai este de mult 4.5 lei? Asta e partea proastă și pe termen lung, cei 3 ani. Cu același sume păstrate în lei, peste 3 ani, în euro……
Corect, am modificat. Că nici în 2021 nu mai era euro 4.5 lei.
Mai dați o rabla și acum masinile se scumpesc iarăși din cauza rematului.
Corect. Programele de genul nu sunt pentru oamenii de rand. La fel si cu scaderea TVA-ului la imobile. Comerciantii isi vor maxima profitul.
Aceste modificări sunt împotriva Programului, cei care își permit sa scoată din buzunar peste 20.000euro, nu au niciodata o masina mai veche de 8-10 ani, max! Apoi cei sub 35 ani cum ar putea sa aibă o “rabla”? Explicația e simpla, dacă ai bani nu ai “rable” dacă nu ai bani nu ai cum sa-ți cumperi masina noua! Așa ca Programul e o mare Trompeta! Cine e curajos sa ma contrazică???
Am 31 ani și anul trecut am cumpărat o mașină prin Rabla 2021.
Parintii mei au masina din 2005.
Din ce am vazut, o parte din dealeri sunt dispusi sa iti faca rost de rable. Da, vei beneficia de un discount mai mic.
Scopul oficial este reduca numarul de rable. Si faptul ca poti cumula 2 rable pare logic.
Dealerii vor umfla preturile, cum am zis mai sus. Oamenii de rand nu beneficiaza de reduceri. Dar sunt convinsi/pacaliti cum vrei sa ii zici, sa isi schimbe masinile.
Alte moduri ar fi sa impozitezi mai mult masinile vechi. Sa faci ITP-uri pe bune si atunci oamenii vor renunta la masinile in care trebuie sa investeasca. Sa creezi infrasctrutura feroviara ca in Vest, lol etc
Vă contrazic. Am o mașină de 16 ani, euro 4, și anul trecut în august mi-am comandat un Hyundai I30 cu 18.540 d euro (minus Rabla Clasic în valoare de 1530 de euro). Prin urmare, după cum lesne puteți observa teoria dvs. nu este infailibilă așa cum o proclamați!
E un pic greșit la faza cu două mașini: primești 9000 de lei + 3000(2*1500) daca mașinile sunt peste 15ani+euro3, 3000 pe hybrid și încă 1500 pentru mașina sub anumite norme de poluare.
Programul “Rabla” era bun, am beneficiat de el în 2005, dar nu trebuia lăsat decât pentru mașini produse în România. Acum nu facem decât să cofinanțăm producția firmelor străine care produc și plătesc taxe în alte țări și sponsorizăm de la buget importatorii lacomi, care au mărit prețurile în România datorită acestui program, acestea fiind cu 25-30% mai mari decât în celelalte țări europene și duble față de prețurile de peste ocean. Așa că-ți poți cumpăra liniștit o mașină de-afara, dintr-o țară UE, chiar din Ungaria sau Bulgaria, și te costă mai puțin, n-ai nevoie de nicio “Rablă”, care doar grevează bugetul de stat…
Eu am ramas cu tichetul rabla, ca nu am fost eligibil la final cu toate ca dealerul a spus inițial ca da. Asa ca, am pierdut mașina proprietate pe care puteam sa vând și am rămas cu o hârtie fără valoare. Asta inseamna hoție pe fata sau mai grav nerespectarea proprietății. Asa cum dreptul la proprietate este continuu și de necontestat asa și valabilitatea tichetului rabla trebuie sa nu expire .
Salut! Îmi pare rău să aud. La ce dealer ai pățit asta?
Stie cineva daca Rabla 2022 este valabila si pentru achizitia umei masini noi pe firma? Pt firme sunt aceleasi conditii?
Cand predai 2 rable, nu primesti 2×6000 Ron ci 9000 ron. Asa ca suma maxima pe care o poate accesa cineva care preda 2 rable mai vechi de 15 ani si cumpara un hibrid este:
9000 + 2×1500 + 3000 = 15000 Ron