Ați cumpăra un Plug-in Hybrid la bloc? (Dacă ar fi la același preț cu un hybrid)

By | May 8, 2023

Iată o dilemă de-a noastră. Căutăm un SUV nou care să fie măcar hybrid clasic. Și ne uitam printre altele și la Tucson, care prin RABLA, în varianta plug-in hybrid are același preț cu varianta hybrid. Asta pentru că la hybrid-ul clasic se aplică o reduce de aproximativ 3.000 euro, în timp ce PHEV-ul intră pe RABLA Plus și are o reducere de 10.000 euro. Așadar, în final, mașinile ajung să coste la fel. Cu mențiunea ca PHEV-ul are și o variantă superioară de echipare, care oferă camere 360, trapă și încă ceva.

Acum, teoretic, hybrid-ul este mai avantajos pentru cineva care nu stă la casă, să aibă priză în curte. La PHEV nu știu dacă vreau să stau să caut stații de încărcare pentru o autonomie atât de mică pe modul electric. Iar dacă nu aș căuta, ar fi nasol din două puncte de vedere. În primul rând pentru că aș consuma mai mult când merg cu mașina pe benzină, îl al doilea rând pentru că probabil bateriile se vor deteriora dacă stau mereu descărcate.

Pe de altă parte, acele baterii de la plug-in se mai încarcă și prin regenerare. Și stăm într-o zonă plină de stații electrice. Avem prin zonă Renovation, Enel X, Eldrive, Superchargere de la Tesla, Kaufland cu stații de încărcare, Lidl care poate le va da drumul la un moment dat, Dedeman cu stație de încărcare, Mega Image cu stație de încărcare în parcare. Practic oriunde am merge să facem cumpărături, avem stații de încărcare.

Noi mai avem și o electrică și ne descurcăm ok cu ea. În principiul Spring-ul îl voi conduce zilnic prin oraș către muncă, iar SUV-ul va avea scaunul de copil în el și îl vom folosi la o dată la 2-3 zile și în vacanțe. Vacanțe care dacă vor fi la vreo căbănuță, probabil că nu va fi problemă să vorbesc cu proprietarul și să o încarc și acolo.

So … decisions, decisions. Voi ce ați face?


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

24 comentarii la “Ați cumpăra un Plug-in Hybrid la bloc? (Dacă ar fi la același preț cu un hybrid)

  1. Adrian

    Aș merge pe PHEV, chiar dacă nu îl poți încărca mereu, vei avea baterie. Un avantaj ar fi aplicația de Hyundai blue link prin care poți seta temperatura în mașină înainte de a pleca cu ea. Succes în achiziție.

    Reply
    1. Golban Cosmin

      Clar plug in hibrid . Eu am deja un vw pasat plug in hibrid . Scot consum in extern ntre 3.8 si 4.5 maxim fara sa incarc bateria folosind mașina în sistem hibrid. Următoarea mea mașina va fi chiar acest Hyundai Tucson pt faptul că este 4×4 . După prima mașina plug in hibrid pe care o dețin de.mai bine de 2 ani desi toată viața am avut doar mașina pe motorina motorul diesel ar fi ultima varianta pe care as mai alege o vreodată . La cum merge trendul pieței nu va recomand deloc varianta diesel . Țineți cont că va împărtășesc o varianta în cunoștință de cauză din propria experiență nu vorbe goale de la persoane care nu au condus în viața lor o mașină hibrid sau plug in hibrid și care își tot dau cu părerea în necunoștință de cauza..

  2. Dragos

    As merge pe un diesel corect din generație 2016-2019 care este mai putin păcătos dar pe care il găsești la preț corect fata de nou (cum a fost TIGUAN-ul lui Mircea Mester). E o investitie de maxim 20k, este suficient de sigura si dacă este masina de vacante 90% din timp și doar 10% prin oraș la situații de deplasare in 4-5 persoane atunci nu ai nimic de pierdut.
    Motor doar de 2000cc (deci exclus 1.2->1.6 diesel). Cu cruise control, line-asist, faruri automate, cutie automata. Doar asa
    Sunt și variante precum BMW X1 sau ceva din Korea (dar nu vei avea motorul de 2000cc). Daca mai mult de 10.000km pe an nu-i adaugi este chiar o masina mega corecta la total cost of ownership
    Parerea mea

    Reply
    1. Revo Post author

      @Dragoș, e cam invers la noi. Va sta scaunul de copil în ea și probabil vor fi 80% drumuri prin oraș și 20% drumuri în vacanță. Deci un diesel-ul mi se pare că nu se potrivește pentru drumuri multe și scurte. Plus că Tiguan-ul are portbagajul cam mic. Cel puțin modelul 2010 avea portbagaj mai mic decât Duster. Mi-ar plăcea să nu simt un downgrade aici.
      Apropo de BMW, ce știi de motorul acela B38 în 3 cilindri de 1.5L pe care l-au pus pe PHEV (xDrive25e)? Că am fost surprins să constat că are BMW motor de 1.5l în 3 cilindri 🙂 Sau de B48, care-i pe X3.

  3. Claudiu

    Salut.
    Daca ti-e usor sa te descurci cu Spring-ul sa-l incarci destul de frecvent, cred ca o poti face si cu plug-in-ul avand in vedere reducerea ca de electrica 😉
    Eu am un C-HR hibrid si cand il voi schimba voi avea de ales intre alt full hybrid, electric sau diesel 🙂
    Tesla Y nu te atrage? E vreo 36000 euro, parca.
    Numai bine,
    Claudiu

    Reply
    1. Revo Post author

      Având una electrică deja, căutam una hibridă pentru a fi ok și în călătorii lungi cu copilul. Tesla Y nu prea mă atrage ca formă. Plus că am înțeles că au probleme de fiabilitate și e cam greu cu service-ul la noi.

  4. Alin

    Revizia nu e mai scumpa la.plug in ?
    Daca in 90% din timp bateria o sa fie aproape goala, inseamna ca o plimbi degeaba dupa tine, un consum mult mai mare probabil comparativ cu hybrid simplu.

    Reply
  5. DL

    Honda CR-V hibrid. Mergeți la un testdrive- o sa va placa imens. PHEV consuma imens după ce se termina bateria.

    Reply
  6. andrei

    Eu am PHEV la bloc, insa are sotia unde sa o incarce la job. Ca sa incarci bateria din mers este foarte ineficient intrucat consumul este mai mare. Daca mergi cu bateria “goala”, la PHEV nu e chiar goala, deci o sa mergi cam ca la un HEV normal.

    Reply
  7. vlad

    Eu nu sunt fan electrice/hybrid. As spera sa apara pe hidrongen/cobustibil sintetic ceva. Sau as lua tot un full termic pana atunci.

    Referitor la faza cu cabana. Mie mi se pare ca ai fi romanache, dai 30k+ pe o masina, si ajungi sa te rogi de oamenii aia sa iti dea curent, presupun ca ar fi normal sa le si platesti curentul consumat.

    Reply
    1. Revo Post author

      Mie mi se pare invers. Că vilele ar trebui să se gândească la facilități și dacă vor clienți mai maturi, ar trebui să le ofere și această opțiune. Am văzut foarte multe pensiuni acum care au stații sau măcar prize în curte pentru electrice. Și da, normal că aș plăti, îți dai seama. E infim costul unei încărcări, oricum.

  8. rdb

    Daca nu ai o modalitate usoara sa il incarci, bateria aia te incurca. Nu se degradeaza, are grija masina sa nu fie asa descarcata acea baterie.

    Ca posesor de hibrid, daca as fi avut bani mai multi as fi luat PHEV, dar asta doar ca stau la casa si pot trage cablu oriunde. Daca as fi la bloc, nu cred ca as cara mereu alea 200 si ceva de kg in plus peste tot.

    Eu consider ca un PHEV merita daca il folosesti in mod electric cat mai des. Daca mergi ocazional, HEV simplu e ok.

    Pe de alta parte, daca la aceiasi bani iei optiuni in plus care vin odata cu PHEV si crezi ca o sa il poti incarca sa mergi doar pe electric cu el prin oras, ia PHEV.

    Reply
  9. Andi

    Fii atent! 1. Dacă îți iei plug in și nu îl încarci când trebuie, vei consuma mai mult decât orice altă variantă care există, inclusiv motoare termice! 2. Dacă nu stai la curte ca să beneficiezi de un preț scăzut al curentului și te bazezi pe stațiile de încărcare, vei plăti cât nu merită! Știu ce spun pt.ca am o Tesla Model Y, dar stau la curte. Sfatul meu este: full hybrid.

    Reply
  10. Nicolae Simion

    Între un SUV PHEV și unul FHEV, eu am ales până la urmă unul… fără pic de “electrificare”, nici măcar MHEV, dar în echipare de top, Premium Plus și… mult mai ieftin decât cel mai ieftin SUV PHEV. ☺️

    Și bine am făcut, cu diferența de bani pe care aș fi dat-o în plus (în avans) pe PHEV… merg gratis 10 ani, cât am și garanție, bani pe care o să-i dau pe benzină… în rate! ????

    Deci… e mult mai ieftin, mai comod și… mai sigur!

    Având și experiența altor tipuri de motorizare, eu unul am ajuns la concluzia că în ceea ce privește “electrificarea”, în ziua de azi merită să-ți iei cel mult un mild-hybrid, gen Mazda CX-30, motorizare SkyActiv X, dacă e să nominalizez.
    Mai mult de atât nu merită, pentru că nu mai este rentabil, fiind mult mai scump, începând de la prețul de achiziție și terminând cu prețul bateriei de înaltă tensiune, pe care… vrei, nu vrei, după cel mult 8 ani trebuie s-o schimbi și te mai costă o treime din costul mașinii de nouă…

    Referitor la lozincile la modă de genul “fii verde”, “redu emisiile poluante”, “salvează planeta”, țin să menționez că am lucrat 40 de ani în domeniul Energie-Mediu și acestea nu sunt decât propagandă pentru a speria fraierii. Consumatorii trebuie influențați prin toate mijloacele ca să acționeze în folosul celor care câștigă bani frumoși din asta…

    Toate tehnologiile sunt poluante, iar planeta nu prea se sinchisește de activitatea omului, nu avem noi capacitatea de a influența cu ceva nici măcar clima, darămite să mai și… “salvăm” planeta.
    Mai degrabă să sperăm că ne salvează planeta pe noi, că suntem în rahat…

    Reply
    1. Revo Post author

      La mine nu-i neapărat doar de eco. E cumva 50-50%. Marele avantaj pe care îl văd eu de fapt este că acel motor electric dă niște cuplu în plus și mașina este mai sprintenă la plecări de pe loc. Hibridele au mai mulți CP decât variantele termice. Apoi îmi place și să merg în liniște, măcar la viteze joase, în coloană. Plus locuri de parcare mai multe, pentru că bucureștenii fug de locurile albastre ca dracu’ de tămâie. Cu o hibridă parchezi gratis pe ele.
      Și dacă sunt și eco atunci când le fac pe cele de mai sus, cu atât mai bine.
      Nu s-ar pune problemă de schimbat bateria. Probabil că în 10 ani aș trece oricum la altă mașină.

  11. rdb

    @Nicolae Simion
    “terminând cu prețul bateriei de înaltă tensiune, pe care… vrei, nu vrei, după cel mult 8 ani trebuie s-o schimbi și te mai costă o treime din costul mașinii de nouă…”

    Toyota iti da garantie 10 ani pe sistemul hibrid (bateria de tractiune, generatoare, inverter etc) daca faci verificarea sistemului hibrid la ei (dureaza vreo 30 de min si e cam 250 de lei). Pentru un RAV4, reconditionarea celei existente (verificarea celulelor si schimbatul celor cu probleme) se invarte pe la 10-15.000 de lei, si cam pe acolo e si o baterie noua. Un RAV4 de prin 2016 e cam 20.000 de euro, deci bateria e cam 15% din valoarea masinii.

    Mai usor putin cu preturile pe scari.

    Eu n-am luat hibrid ca sa fiu eco, ci pentru intreg pachetul, din care pondere mai mare a fost consumul urban. N-am vazut alte masini automate pe benzina de 200cp (da, ajuta si motorul electric) care sa ia 7% in oras, ca le-as fi luat pe alea.

    Reply
    1. Nicolae Simion

      Mai ușor cu second-hand-urile… “pe scări”, vorbim aici de mașini noi și un RAV4 Hybrid trece de 40.000€, iar RAV4 Prime (PHEV) de 50.000€. Iar la baterie cred că ai greșit moneda, e vorba de 15.000€, nu lei. Vorbim de baterie nouă, originală, schimbată în reprezentanță, nu cârpeli, celule schimbate pe malu’ șanțului de Dorel.
      Iar consumul la cea cu care am mers eu, nu era nicidecum 7 l/100 km, ci 8,4 l/100 km după 52.000 km făcuți în aproape 4 ani (cumpărată de nouă în 2019).
      Da, e o mașină foarte bună, nu contest, dar, repet, e scumpă și o motorizare clasică e mai economică că și costuri globale.

    2. rdb

      Ziceam de SH ca inca nu am vazut sa se cumpere baterie de RAV4 noua, altfel decat prin garantie. Modelul actual a aparut in 2019, inca e garantie la ele pana in 2029.

      Da, am dat exemplu modelul anterior unde se pot cauta baterii daca te lasa si cumva nu mai ai garantie la ele. Da, cam 15.000 de lei e una, cele de Prius si Auris mai jos putin. Or fi si Dorei la reconditionare, insa sunt si service-uri bune cu recomandari excelente, nu pe marginea drumului.

      In fine, fiind vorba de masini noi, discutia de schimbat “acum” bateria nu e prea relevanta. Pana trebuie sa o schimbi mai scad preturile.

  12. El D

    Ce autonomie are? Daca o folosesti la drum lung, bateria se consumadestul de repede si ramai dosr cu motorul termic.

    Reply
  13. Emil

    Full hyrbrid in scenariul descris de tine pentru 0 batai de cap.

    Reply
  14. Șerban

    Asa cum am mai zis scriem articole sa ne aflam in treaba. Iubesc genul asta de articole – hai sa intreb eu pe unii cum sa imi organizez eu viata. Iar asta cu hibridul e tare… ai electrica dar nu ai o problema cu incarcatul dar ai cand vine vorba de hibrid. Îhîm….

    Reply
    1. Revo Post author

      Și eu iubesc genul de comentarii care nu spun nimic. Dar ceva îmi spune că ești un băiat ok, doar că trebuie să ieși la o bere și să socializezi mai mult.
      Articolul nu este doar despre situația mea, e o bază de pornire pentru o discuție. Sunt mulți oameni care au astfel de dileme, d-asta există forumuri și bloguri. Sunt oameni care vor să afle și părerile altora. Iar numărul mare de vizualizări îmi confirmă asta.
      Electrica și hibrida sunt două mașini diferite și în cazul meu, cu două destinații diferite. Electrica e pentru distanțe scurte, în oraș sau în jurul orașului, unde cunosc bine stațiile și știu pe unde să încarc și pe ce să mă bazez. Plus că are încărcare rapidă și rezolv în 30 min dacă chiar îmi doresc.
      La hibrid bateria este mică și nu există încărcare rapidă, deci timpul petrecut la stație nu se justifică (timp mare de încărcare pentru autonomie mică). Pe lângă asta, spre deosebire de electrică, o voi folosi și pentru concedii, unde chiar nu vreau să stau cu copilul în mașină să vânez stații. Deci, după cum spuneam, două lucruri total diferite.

Spune-ți și tu părerea: