La intrarea pe A1, km 13 de câțiva ani există Fashion House Outlet Center Plaza Arena Zone. Bine, denumirea de Outlet este dată de ochii lumii. În toată istoria vizitelor mele acolo mi-am cumpărat un short de basket și un hanorak. Atât. Hainele în general sunt mai scumpe decât colecțiile actuale din magazine. Şi urâte. Foarte urâte. Atât de urâte și de scumpe în cât am văzut chestii care au stat 2-3 ani pe rafturi și nu s-au vândut.
Oricum, ideea este următoarea: ocoliți locația dacă plouă. Se inundă complet. Acum doi ani am văzut o mașină răsturnată în șanț. Pentru că apa era cam de 2o de centimetri peste tot și omul nu și-a dat seama unde e șanț și unde e șosea. Acum, văd că situația este aceeași:
Şi pentru că astăzi m-am plimbat cu mașina, încă 2 sfaturi pentru condusul pe ploaie:
- În primul rând nu circulați cu farurile aprinse, se știe că din cauza apei se face condens și se ard becurile.
- În al doilea rând, dacă vedeți o baltă în față, musai, da musai, puneți frână ! Tare ! Şi în mijlocul bălții dacă se poate. În niciun caz să nu încercați să mențineți viteza constantă dacă mașina acvaplanează. Frână !
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
mai…cu faruri aprinse sa fii usor de vazut, da-le naibii de becuri, pui altele
Nu nu nu, eu scot și becurile de la stopuri că deranează pe ploaie 😀
eu sper că sfaturile sunt la mișto:
1) fără faruri, riști să se bage unul în tine. Ieri doar ce-am evitat la limită un distrus, ce circula pe DN1, cu o masină gri, fară faruri pe ploaie torențială și mi-a apărut după o curpă…
2) la ce acvaplanări am prins eu, dacă mușcam frână ajungeam în șanț: 1 dată pe testatelea, și de câteva ori am luat piciorul de pe accelerație -fără frână- și am încercat să controlez mașina ca să o țin pe carosabil; chiar a funcționat.
PS: acvaplanare cu 120 km/h am prins pe lângă Breaza/Comarnic, de erau 4 benzi în total. Pe jos era uscat, afară soare, doar că undeva sus pe munte a fost furtună (flush flood) și toată apa a ajuns brusc pe carosabil pe o lătime de 10m. Am avut norocum să nu fiu acompaniat de alt trafic (față/spate), la viteza aia am mușcat un pic frână cât eram pe asfalt umed, am tras de volan stânga de am ajuns pe contrasens, am întâlnit suvoiul de apă care m-a mutat în aia 10m, până să mă scoată de pe carosabil. Am prins asfalt uscat apoi, am redresat mașina și am continuat. Frâna inițială + lipsa accelerației în timpul acvaplanării m-a adus undeva la 70-80km/h iar pe asfalt.
Am fost în mașină cu alți 2 șoferi experimentați, tata și un fost pilot de curse care mi-au zis că dacă prindeam frâna în acvaplanarea aia ajungeam cruci toți.
Evident că glumeam cu sfaturile. Ieri, pe la ambasada Chinei, niște imbecili au rămas cu mașina în drum pentru că au pus frână și le-a murit motorul chiar în baltă.
clasic, si noi am patit-o rau, nu s-a oprit motorul in balta, s-a oprit cand am ajuns la destinatie, probabil ca a fost prea multa apa pe la motor, dar intr-un final si-a revenit 😀
de acord cu vlad 🙂
cat despre outlet, intotdeauna au avut probleme cu scurgerea, prima intrare este inchisa de fiecare data cand ploua zdravan…
Care este prima intrare ?