Orange Shop din Piața Victoriei (cel de la parterul Europa House), a trecut printr-un proces de redesign, având ca temă principală ideea de sustenabilitate.
Am fost și eu la redeschidere, ocazie cu care l-am (re)cunoscut și pe noul CEO Orange România, Julien Ducarroz. Spun (re)cunoscut, pentru că Julien a mai fost în România, pe postul de CCO până prin 2016.
Care sunt schimbările în Orange Shop
Schimbările sunt subtile dar toate menite să încurajeze ideea de sustenabilitate. Tot iluminatul este acum cu LED, sistemul de management al clienților în așteptare trimite bonul de ordine prin SMS, în magazin nu se mai printează broșuri ci se pot trimite direct pe telefon, fie printr-un link pe SMS, fie prin scanarea unui cod QR, orice contract se poate semna digital și apoi se trimite pe mail. Până și “etichetele” de prezentare a produselor sunt de fapt niște mini display-uri cu eInk. Iar pe o parte din pereții shop-ului chiar sunt mușchi din aceea reali, care generează oxigen.
Care sunt noutățile și ofertele pentru clienți?
În primul rând, 15% din telefoanele expuse în acest Orange Shop sunt recondiționate. Cei de la Orange spun că atunci când se va încheia un abonament, în ideea de a încuraja economia circulară, consultanții Orange vor face clienților și sugestia alegerii unui telefon refurbished și nu vor insista musai pe unul nou. M-am uitat și eu la câteva telefoane refurbished. Este practic imposibil să-ți dai seama că acelea sunt telefoane folosite. De altfel a avut și Alice câțiva ani un iPhone X refurbished de la Orange.
Și telefoanele noi sunt aranjate într-un stand în funcție de “eco rating-ul” pe care îl au. Iar dacă vrei accesorii eco pentru telefonul tău, Orange are un stand și cu asta.
Undeva este o zonă unde puteți recicla dispozitive vechi și imediat lângă ea este recepția pentru service. Știam că Orange are și service pentru telefoane, dar cu prilejul acestei întâlniri am aflat și că Orange de fapt este singurul operator european de telecom care are un service propriu. Iar Orange România este singurul operator național care este în programul Apple Champions (adică oamenii din magazin și tehnicienii din service primesc training direct de la Apple). O altă dezvăluire a fost faptul că încearcă să implementeze service-ul într-o oră cam pentru orice.
Timp de o lună, până la sfârșitul lui octombrie, Orange va demara și două oferte exclusiv în Orange Shop Victoriei. Prima dintre ele reprezintă o reducere de 22% pentru orice telefon recondiționat cumpărat la abonament din smart shop-ul de pe Lascăr Catargiu. Cealaltă ofertă este pentru cei care aduc un telefon vechi (dar funcțional) pentru buyback și cumpără unul nou. Aceștia vor primi un voucher de 100€, pe lângă banii pe care îi vor primi pentru telefonul adus la buyback.
Cum vede noul CEO Orange România viitorul companiei
Când a plecat, Orange era în plin proces de extindere a infrastructurii 4G (ah, ce vremuri). Acum, Julien Ducarroz a venit să păstorească extinderea rețelei 5G. El spune că de fapt n-a plecat niciodată 🙂
Julien a vorbit foarte puțin despre planurile de viitor, însă a pus accent pe sustenabilitate. Orange tocmai a semnat un acord pe 6 ani pentru achiziția de energie verde de la Engie. Asta înseamnă că 30 GWh din necesarul anual de energie electrică cu energie verde provine din tehnologie solară. De ce? Pentru că Orange vrea să devină Carbon Neutral până în 2040. Acum își aleg și furnizorii astfel încât să aibă emisii cât mai mici de CO2, vor să reducă și din cartonul pus în cutiile pentru echipamentele pe care le montează clienților, șamd. De aici și accentul pe sustenabilitate și economie circulară.
După cum probabil știți, sustenabilitatea este pe un trend super-ascendent de mult timp în Franța. Probabil că Orange se așteaptă ca în cele din urmă acest trend să ajungă (sau să fie impus de UE) și în România și încearcă să facă lucrurile din timp. Pentru binele tuturor, așa sper și eu să se întâmple, însă nu pot să nu fiu reticent.
Părerea mea este că momentan provocările sunt altele în România. Orange România pare că funcționează foarte bine datorită eforturilor predecesorilor. Piața din România este însă foarte dinamică și competitivă (în continuare), iar Orange trebuie să lucreze din greu la asimilarea colosului Telekom Romania Communications, care nu era o companie chiar 100% în linie cu abordarea Orange. Va fi o muncă grea și sper ca Julien să aibă înțelepciunea să verifice de două ori înainte să facă schimbări. Din partea mea, bon courage!
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Si totusi nu cred ca a fost inchis ca sa fie re-deschis…
Eu am înțeles că a fost închis vreo 2 săptămâni pentru a face modificările.