Orange a anunțat în noiembrie 2021 achiziția Telekom Romania Communications, adică acei clienți cu servicii fixe (internet prin fibră, telefon fix, cablu) și convergente. Ulterior Telekom Romania Communications a fost redenumit în Orange Romania Communications, iar acum Orange Romania Communications va funcţiona ca subsidiară a Orange. Peste 80% din clienții TKR au fost migrați deja printr-o operațiune specială destul de complexă. Au fost rebranduite 55 de magazine, s-au făcut 1600 uniforme noi, s-au colantat 1726 mașini. S-a lucrat la pagini web, la aplicații, la clădiri de birouri, s-au făcut multe:
Acum Orange România este și mai puternic. Are 10.6 milioane de abonați mobili, 3 milioane de abonați pentru serviciile fixe și vând 1.4 milioane de device-uri pe an. Dacă înainte de achiziția TKR erau prezenți în 51% din gospodăriile din România, acum procentul se apropie de 60%. Au acoperire 4G pentru 98.31% din populație iar 5G-ul funcționează în 17 orașe.
România este a patra țară ca importanța pentru Orange, apropo. Și sunt și cel mai mare investitor francez din România. Luată la pachet cu Moldova, România aduce un pic mai mult revenue decât Belgia. Iată cum arată prezența lor în Europa:
Iată-i și în lume cum stau. Locul 5 în topul brandurilor franțuzești e mare lucru. După Louis Vuitton, Chanel, Hermès și L’Oréal, Orange e cea mai valoroasă companie de tehnologie din Franța.
Iar achiziția TKR i-a pus într-o poziție (și mai) favorabilă și în zona serviciilor B2B. Devin astfel unul dintre cei mai importați furnizori și integratori de servicii tehnologie pentru sectoarele public și privat din România. Au 5 data centere în țară, departamente de Cyber Security, lucrează cu o mulțime de vendori și au soluții de tip smart city implementate în 30 de orașe.
Care sunt planurile Orange de viitor?
Prioritatea lor numărul unu pentru 2022 este să devină “cea mai bună rețea sustenabilă convergentă din Europa”, implicit să fie alegerea numărul unu pentru servicii convergente și în România. Bine, este un plan măreț, care cel mai probabil va fi atins prin 2026.
Oferta convergentă pentru 2022
Practic acum am ajuns la lucrurile palpabile care ne interesează pe noi ca simpli clienți. Orange va lansa din 28 martie o ofertă convergentă sub umbrela Orange Love. Vor lansa în premieră un abonamenet nou de internet fix, Fiber (sau Fibra) 2000, care va veni cu viteze de până la 1.8 Gbps și un router cu WiFi 6 primit cadou. Pe lângă asta, servicii mobile, 12 luni de Orange Sport, HBO și HBO Max gratuit, o lună de 5G gratuit și un Smart TV Samsung de 43″ la 129 €. Pentru clienții deja existenți ai celor două companii, prețurile pornesc de la 8€, iar clienții loiali primesc câte 10€ reducere pentru fiecare an petrecut în rețea, la achiziționarea de dispozitive.
Prețurile afișate pe slide-ul de mai jos sunt pentru clienții noi. 10€ pentru fibră și TV, 16€ pentru fibră, TV și mobil.
Telekom Sport devine Orange Sport
Aceasta este o veste bună pentru iubitorii de sport. Telekom Sport nu moare, se transformă. Și va oferi în continuare conținut din Champions League, Liga 1 & 2, LaLiga, Serie A, handbal, rugby, F1, NBA sau WRC.
În concluzie, Orange mizează din plin pe convergență. De fapt asta este tendința și celorlalți operatori (bine, după posibilități). Din punctul meu de vedere, foarte bine. Mi-ar plăcea să plătesc o singură factură la toate serviciile și cred că din concurența pentru aceste contracte convergente se vor naște niște oferte foarte bune pentru clienți în perioada imediat următoare.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Convergența merge, e ok, dar parcă mai bună era concurența.
Tare asta! 😀
Salut,
Orange a integrat TKR, adica Telekom Romania Communications.
TKRM este prescurtarea de la Telekom Romania Mobile care a ramas a Telekom-ului.
Salut, da, așa este. Le-am încurcat, dar am corectat acum. Mulțumesc!