De la începutul izolării și până acum, am tot auzit prin online următoarea recomandare către creatori de conținut și influenceri: “sprijiniți brandurile cu care ați mai colaborat“. Dă și tu gratis un story, un share, un like, că nu te costă nimic. Am întâlnit ideea inclusiv în Live-ul de la 2Performant, pe care vă recomand să-l urmăriți, că e o discuție relaxantă și interesantă.
Chestia asta este de bun simț și sper că toți oamenii ok din industrie o aplică. Radu are un articol despre toate companiile care au donat. Manafu a fost printre primii care au încurajat comunitatea să cumpere produse de la business-urile mici, locale. Eu am scris ieri despre măștile de protecție de la eMAG fără să pun link-uri afiliate în articol. Știam că articolul o să aibă succes, știam că va avea multe share-uri, eram convins că se vor vinde multe măști (și alte produse pe lângă ele). Aș fi putut să punctez aici și să fac un pic de profit. Însă am ales să nu fac asta pentru că am încredere că eMAG chiar le vinde fără adaos. Și dacă ei nu urmăresc să câștige nimic la chestia asta, nici eu nu vreau să speculez și să fac profit de pe urma lor.
În privința brandurilor mici și a produselor locale nici nu se pune problema să nu dăm o mână de ajutor. În privință brandurilor mari, dacă îți place un brand, ai colaborat cu el și îi folosești produsele pe bune, chestia asta ar trebui să se întâmple oricând, nu doar pe timp de criză. Asta înseamnă o relație sănătoasă de colaborare, în care ambele părți au de câștigat.
Totuși, mă deranjează faptul că au trecut 4 săptămâni și până acum n-am auzit nici măcar o dată o recomandare și din direcția cealaltă. Oare numai creatorii de conținut ar trebui să vină în ajutorul brandurilor? Brandurile și agențiile de ce nu ar face același lucru? Și nu mă refer neapărat la campanii plătite. Dar măcar un “Salut! Ce mai faci? Cum o duci în criză? Ai nevoie de ceva? Ai un birou unde să stai? Vrei să-ți împrumut un monitor? Vrei să testezi un mouse mișto? Un TV? Vrei niște gantere?”. Am dat niște exemple din industria mea, unde din fericire mi se pare că lucrurile nu stau așa rău precum în celelalte (restaurante, evenimente, travel, fashion).
Mi se pare ciudat ca branduri cu bugete de milioane de euro să aibă pretenția de la un individ cu buget mai restrâns să le sprijine cu patos. Și tare mă tem că dacă se împământenește chestia asta brandurile și agențiile vor avea pretenția ca după criză să se lucreze la fel. Ce, credeți că ar fi exclus?
Deci de ce să nu ne întâlnim la mijloc?
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.