Nu prea mai înțeleg poziționarea KIA

By | June 17, 2021

Brandul coreean a publicat săptămâna trecută primele imagini cu noul Kia Sportage.

Mie nu-mi plăcea de nicio culoare vechiul Sportage. Mi s-a părut întotdeauna că arăta ca un Ceed care a mâncat prea mult după ora 8 seara. Nimic din acea mașină nu îmi inspira sportivitate sau rafinament.

Noul Kia Sportage este însă cu totul altă mâncare de pește. Noul Sorento dădea o impresie subtilă că lucrurile se îndreaptă într-o direcție bună, iar noul Sportage este mult mai pe placul meu. Îmi plac blocurile optice în formă de bumerang, îmi place grila impunătoare, chiar și acea buză sub capotă. Arată destul de bine încât să-i iert pentru logo-ul idiot și greu de citit, care ar putea însemna în egală măsură KIA, VIA sau KN.

kia sportage 2021

În lateral mi-au rămas ochii pe acea terminație a geamurilor din spate, care din cauză că este de altă culoare decât caroseria, pare o aripioară de rechin. Iar la spate îmi place ce au făcut. S-au plictisit de desenat și au furat stopurile de la KIA Stinger, că prea arătau bine. Foarte mișto și forma scutului din zona de jos.

Nici la interior nu-i rău. Mă intrigă fantele de aer care pe mine mă duc cu gândul la cu semnătura luminoasă a blocurilor optice de la Volvo. Cred că zona schimbătorului arată bine doar în poze. În practică, pare glossy și are multe butoane. Întreținerea ei va fi o plăcere.

kia sportage 2021 interior

În fine, detalii tehnice vor fi comunicate ulterior. Ce vreau eu să spun este că nu mai înțeleg poziționarea KIA. Eu inițial îi vedeam ca pe verișoara mai săracă a lui Hyundai. Adică un fel de Seat pentru Volkswagen. Totuși, când am cerut niște oferte, Kia Stonic era mai scumpă decât Hyundai Kona. Asta deși în urma test drive-ului, mie Stonic mi s-a părut mai spartană.

Apoi Hyundai a lansat Ioniq 5, care este flagship-ul lor electric. Mă așteptam la ceva mai jos de la Kia. Dar nu, au lovit cu Kia EV6, care arată spectaculos. Mult mai sportivă și mai mișto decât Ioniq 5 dacă mă întrebați pe mine.

Iar acum noua Kia Sportage, care se duce mai mult spre zona de mid-premium, ca Tucson, decât spre zona de buget. Deci … care-i planul, Kia?


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

7 comentarii la “Nu prea mai înțeleg poziționarea KIA

  1. vlad

    Nici mie nu imi placea vechiul Sportage

    La Tucson imi placea mai mult cel vechi.

    Ca rival pentru Sorento cred ca ar fi Santa Fe

    Reply
    1. Revo Post author

      Păi da, Sportage e cu Tucson , Sorento e cu Santa Fe.

  2. Andrei B

    Mie nu mi se pare relevanta “pozitionarea” marcii.
    Nu-mi pasa daca altii cred ca mi-a luat marca de saraci sau ceva.
    Cumperi masina in functie de ce faci cu ea, nu de imagine a marcii.

    Reply
    1. Revo Post author

      Nici mie nu-mi pasă la modul “ce cred alții”. Îmi pasă pentru cultura mea generală. Și uneori știind poziționarea brandului, știi la ce să te aștepți de la produsele lor și de la materialele pe care le folosesc.

  3. Bogdan

    De la inceput Kia s-a vrut brandul mai tineresc si mai sportiv al grupului Hyundai. Hyundai s-a vrut mai clasic si mai conservator. In nici un caz Kia nu a fost privita ca ruda mai saraca.

    Reply
    1. Revo Post author

      Eu îi vedeam mai mult ca mașini de familie/conservatoare decât tinerești și sportive. Hatchback-uri de dus familia la picnic, chestii mici de oraș cu care să facă soția cumpărături, cu accent pe utilitate mai mult decât pe design. Și dacă se voiau sportivi, au failat grav cu precedentul model de Sportage :)) Hyundai mi se pare că încerca să se ducă spre sportivitate cu Hyundai Coupe (Tiburon) sau spre lux cu unele modele.

  4. Bogdan

    Eu ti-am zis ce au urmarit ei sa faca prin liniile de design. Daca te uiti la i30 vs Ceed, parca cel din urma are niste linii mai indraznete. Dar asta nu inseamna ca le-a iesit la toate modelele. Poti sa te mai uiti la Kia Stinger vs Hyundai Genesis. Prima are linii mai agresive, a doua se vrea mai de lux. Dar in general, de cand au intrat pe piata europeana, modelele Kia au fost mereu cu o idee mai scumpe decat cele Hyundai. Nu stiu de ce. Tehnic erau aceeasi masina (motoare comune, piese comune etc.).

    Reply

Spune-ți și tu părerea: