De fapt am pornit de la acest clip, în care un tip merge pe Mihalache cu un motor electric și-i sare un pieton în brațe. Pieton pe care apoi îl fugărește printre blocuri, că nu strică un pic de sport.
Apoi am văzut că tipul merge cu un model de motocicletă electrică de la Super Soco. Cum, nu știți de acest brand? Nici eu. Pare că sunt niște chinezi (evident) la care conform site-ului lor, Xiaomi a devenit recent coproprietar.
Așadar ei fac acest model numit Super Soco TC Max:
Adică ei fac mai multe modele, dar ăsta-i modelul din video și tot ăsta îmi place și mie. Stilul modelului se numește “cafe racer”, și seamănă cu motocicletele apărute în anii ’50 în Anglia și imediat după în SUA. Dacă l-aș vedea pe stradă nici nu mi-ar da prin cap că este electric.
Viteză maximă de 95 km/h, autonomie până la 100 km, încărcare la orice priză de 10A în 4-5 ore. Nu știu dacă-i valabilă și la acest model (probabil nu), dar la modelul TC simplu bateria are 11 kg și o poți lua în casă s-o încarci. Ceea ce mi se pare senzațional, că chiar n-aș vrea să mai stau și cu motorul la stații de încărcare. Practic așa devine mai ușor de gestionat la bloc decât o mașină electrică.
Pentru mine însă șocul a venit când am văzut prețul. Costă vreo 3.500 € în mod normal, sau 2.600 € prin programul RABLA. Prima reacție a fost “OMFG! Cum de nu este plin Bucureștiul de așa ceva?!”.
Și cred că asta ne paște, sincer. Cred că este mult mai plauzibil ca înainte să trecem cu toții la mașini electrice, să trecem mai întâi la motociclete electrice. Pe de-o parte mă bucur, pentru că mi-ar plăcea să nu mai aud în tot cartierul zgomotul ăla de scuter obosit. Pe de altă parte mi-e frică. Și așa sunt greu de observat în trafic motocicliștii, dar dacă se va umple Bucureștiul de puști teribiliști călare pe chestii care merg cu viteză și nu fac zgomot? Va fi … “amuzant”.
Sunt curios cum sunt privite jucăriile astea în comunitățile de motocicliști. Cum o sta treaba cu “loud pipes save lives” în cazul de față. Sunt confuz.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
“loud pipes save lives” în cazul de față chiar se aplica partial, din fericire nu a murit nimeni.. Daca te uiti atent pe filmare tipul se uita in stanga probabil fix cand Radu e in dreptul stalpului care e dublat de un copac. Cum nu se auzea nici un sunet, pietonul a sarit sa traverseze restul e cancan.