Salut, dragi prieteni! Bine ați venit la un nou episod din “oare pe ce subiect se va inflama bula noastră săptămâna aceasta?!”. Ca un scurt recap, țin să vă reamintesc episoadele cu “postarea controversată de la J’ai Bistrot”, “Sutienul cultural la FITS”, iar acum în trending este “Angajații unei pizzerii care dau note fetelor care trec pe stradă”.
Mai țineți minte când ne controversam pe teme de politică? OUG 13, USR vs PNL, chestii de genul. Vi se par cele de acum niște subiecte inutile? Așa sunt. Dar oare de ce capătă atât de mare tracțiune?
Păi pentru că este pauză de politică, aleșii noștri sunt și ei în vacanță și acum acestea sunt genul de subiecte care nasc controverse. Care te enervează. Care te fac să vrei să-ți spui și tu punctul de vedere. Să le arăți altora că greșesc și apoi să revii să vezi dacă au acceptat replica ta și au tăcut sau ți-au dat și ei o replică tăioasă. Subiecte care în definitiv te fac să … stai pe Facebook.
Din toamnă, când oamenii vor reveni din concediu, vom reveni și noi la postările controversate din politică. Pentru că tind să cred că astea au un grad de interacțiunea mai decât cele pe teme de bistro-uri și pizzerii. Acestea din urmă sunt cumva subiectele de backup.
Pentru că asta este principala unealtă de retenție a Facebook-ului în momentul de față. Controversa. Așa te face Facebook să stai pe Facebook. Servindu-ți subiecte care te fac să reacționezi. Înainte erau subiecte mai light, dar acum am crescut, iar Facebook a schimbat strategia.
Și fiecare segment de vârstă și clasă socială reacționează la alte subiecte. Facebook are câte ceva pentru fiecare. Controverse de la festivaluri pentru adolescenți, controverse din politică și sociale din bula noastră, postări click-bait pentru gigei care la asta reacționează, postări alarmiste pentru conspiraționiști, postări dacopate pentru dacopați și naționaliști, poze cu pisici pentru iubitorii de animale, bună dimineața la cafeluța pentru tăntici șamd.
Și nici măcar nu-i așa de complicat să te prindă în cârlig. Îți servește zilnic sute de postări și vede la ce reacționezi. Reacționezi la controverse? Îți servește și mai multe controverse. Și uite așa ajungi ca un hamster care învârte rotițele Facebook-ului.
Soluția? Pe lângă “nu mai sta pe Facebook”, ar mai fi recomandarea și să te uiți în direcția cealaltă când vezi controverse. Să nu încerci să ai o părere despre orice. Și să reacționezi mai mult la subiecte pozitive care te interesează. O poză mișto de travel, ceva bun de mâncare descoperit de un prieten, o postare amuzantă, un articol util.
Ideea generală e să folosești tu Facebook mai mult decât se folosește Facebook pe tine.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Faci si tu fix ce face distinsul domn dand vina pe emisiune ca a difuzat interviul. De parca l-a fortat emisiunea sa emita acele enormitati. La fel si facebook, nu platforma e conceputa toxic, ci participantii o fac toxica. Si la bloguri se aplica.
Eh, la Facebook e mai mult de discutat. Dar da, ca și în cazul televiziunilor, scopul platformei e să facă bani. Și când vrei să faci bani, alegi dacă vrei să-i faci ușor sau dacă vrei să-i faci corect.