Am fost la tradiționala conferință de eMAG Black Friday 2024 și vin cu vești. Deja ghidul de Black Friday a apărut la ei pe site, cu tot cu primele produse.
În primul rând, eCommerce-ul este în continuare pe creștere, iar în 2024 procentul populației care va efectua cumpărături online va fi de 55%. În acest context, și eMAG este în continuare pe creștere. În primele șase luni ale noului an fiscal (adică din aprilie până septembrie), valoarea vânzărilor este cu 20% decât perioada similară a anului viitor.
Cele de mai jos sunt categoriile care au crescut în 2024 față de 2023:
Nu-i vreo surpriză sau vreo categorie exotică acolo. Strategia lor este să meargă pe produse de care ai nevoie recurent în gospodărie.
Ce mi se pare surprinzătoare este însă creșterea numărului de clienți Genius, până aproape de un milion în România:
A crescut și numărul de produse în Genius, deci a crescut și numărul de abonamente Genius, pentru că cele două merg mână în mână. Oricum, wow! Și gama totală de produse a crescut de la 17 milioane anul trecut, până la 25 de milioane anul acesta, Iar sellerii din Marketplace au crescut de la 46 la 56 de mii.
AI & roboți
eMAG a prezentat și două dintre îmbunătățirile pe care le-a făcut anul acesta, atât în zona vizibilă, de căutare, cât și “sub capotă”.
Legat de partea vizibilă, de acum poți căuta folosind filtre direct în căutare, de exemplu o căutare de genul “mașină de spălat black friday” va filtra direct și îți va arăta doar mașinile de spălat care sunt la promoție de Black Friday.
Mai interesantă mi se pare însă căutarea după poză. Acum în dreapta barei de căutare din aplicația eMAG este și un buton pentru “cameră”. Apeși pe acea cameră și poți face poză la orice, iar apoi aplicația îți caută acel produs pe eMAG.
În ceea ce privește îmbunătățirile de “sub capotă”, în depozitul eMAG lucrează acum un robot care împachetează 750 de colete pe oră, față de 70 cât se pot face manual. De asemenea, acest robot reduce cu până la 85-90% volumul de aer din colete și reduce și cu vreo 8% cantitatea de carton folosită.
Black Friday 2024 la eMAG
Cât despre vânzările de Black Friday… anul acesta țintesc vânzări de vreo 800 de milioane de lei. Deci de 100 de ori mai mari decât prima ediție, din 2011.
Altfel, un sondaj de-al lor (pe 2000 de respondenți între 18-65 ani) spune că 58.2% dintre români intenționează să cumpere ceva de Black Friday și că vor aloca în medie 3.116 lei pentru cumpărături (în creștere față de 2023).
Top 5 categorii de produse preferate de Black Friday rămâne la fel:
- Televizoare
- Electrocasnice mici
- Haine
- Telefoane mobile
- Mașini de spălat
eMAG spune că a pregătit 1.5 milioane de oferte la cel mai mic preț din an pentru a satisface apetitul acestor cumpărători. Un rol important în acest an îl va avea abonamentul Genius, așa că până una alta, iată oferta de anul acesta pentru abonații noi, cât și pentru cei care reînnoiesc Genius:
Oferta de anul acesta cuprinde:
- 4,5 milioane de produse cosmetice (+2.5 milioane față de 2023);
- 1,5 milioane de produse de îngrijire personală;
- 1 milion de produse fashion (+500.000 față de 2023);
- 700.000 de produse pentru casă și bricolaj (+200.000 față de 2023);
- peste 500.000 de electrocasnice mici (+200.000 față de 2023);
- 300.000 de smartphone-uri și gadget-uri (+50.000 față de 2023);
- peste 100.000 de electrocasnice mari (+20.000 față de 2023);
- 100.000 de televizoare (+20.000 față de 2023);
- 100.000 de laptopuri și echipamente IT (+20.000 față de 2023)
În ceea ce privește produsele speciale, aș zice că nu-i nicio supriză anul acesta. Avem:
- Peste 7.000 de vouchere de avion cu reducere de până la 45%
- Până la 72% reducere la 40.000 nopți de cazare în România
- Peste 10 kg de aur
- 88 autoturisme (dintre care 38 hibride, 33 pe benzină, 12 electrice, 5 diesel)
- Peste 100 de tone de carne de porc și mezeluri
În concluzie, deși situația economică nu mi s-a părut deloc favorabilă anul acesta, apetitul românilor pentru Black Friday este în continuare mare, iar eMAG cu siguranță nu va tura motoarele anul acesta. Rămâneți aproape de blog pentru că mă aștept să aflu câteva produse în premieră… plus tradiționalul articol lung cu toate magazinele și toate produsele la oferte bune.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Eu mi-am deja luat produsele din lunile trecute cand am mai prins niste promotii aparent bune, nu am mai stat sa vad daca iese ceva de BF