Renault Clio este cea mai vândută mașină franțuzească din istorie, iar acum tocmai a primit un nou facelift pentru anul 2024.
Deși mașina păstrează aceleași dimensiuni, schimbările sunt destul de dramatice la exterior. Cel puțin în partea din față pare că Renault i-a pus o grilă frontală “de toți banii”. Iată cum arată, cu tot cu noua siglă Renault:
Iată și modelul precedent, ca să puteți compara rapid:
Observați în primul rând diferența dintre griluța de la modelul vechi și grila de la cel nou. Trebuie însă să recunosc că deși noul model are mult mai multe elemente în zona din față și mult mai angulare, mi se pare că francezii au reușit cumva să le îmbine armonios. Dacă ar fi fost o mașină asiatică, ar fi arătat ca și cum cineva a dat cu maceta într-o bucată de lut, și cum a ieșit din prima, așa a rămas. Sunt și mici “easter eggs” ascunse în noul design. De exemplu luminile de zi cu LED de pe fiecare parte formează jumătăți de romburi, ca în sigla Renault.
În partea de spate stopurile clare contribuie la aspectul este destul de curat al mașinii. Mă bucur că Renault a rezistat presiunii de a uni cele două stopuri printr-o bandă luminoasă care nu arată neapărat bine pe toate mașinile.
Mașina păstrează aceleași dimensiuni exterioare cu ale versiunii pre-facelift: 4.053 de mm lungime, 1.439 de mm înălțime și 1.798 de mm lățime. Iar portbagajul variază în funcție de motorizare de la 391 până la 301 litri pentru varianta hibridă.
Interior Renault Clio 2024
Interiorul este cam același cu vechea versiune din punctul meu de vedere. Materialele folosite sunt noutățile de la interior, cu accent pe sustenabilitate. Ah, și noul nivel de echipare, Esprit Alpine, care vine cu scaune sport și alte elemente sport la interior.
Instrumentarul de bord este disponibil în versiuni de 7 sau 10 inch, iar ecranul central poate fi de 7 sau 9,3 inch. Are Android Auto și Apple Car Play wireless dar … mi se pare mie sau acele porturi sunt USB-A, “ca pe vremuri”?
Pachetul de sisteme de asistență și siguranța a fost însă actualizat. Noul Clio are 20 de sisteme avansate de asistență a șoferului. Printre ele: Active Driver Assist, camera 360° și frânarea activă de urgență cu senzori pentru bicicliști și pietoni.
Motorizări Clio 2024
Renault spune că oferă cea mai extinsă gamă de motoare din segment. Sunt 5 la număr:
- SCe 65 – un litru benzină aspirat cu 65 CP și 95 Nm (transmisie manuală cu cinci trepte);
- TCe 90 – un litru benzină turbo cu 90 CP și 160 Nm (transmisie manuală cu șase trepte);
- TCe 100 LPG – un litru benzină și GPL cu 100 CP (transmisie manuală cu șase trepte);
- Blue dCi 100 – diesel de 1,5 litri cu 100 CP și 260 Nm (transmisie manuală cu șase trepte);
- E-Tech Full Hybrid 145 – motor pe benzină de 1.6 litri și două motoare electrice, 145 CP.
Nu se știu încă prețuri și date despre comenzi și livrare.
În concluzie, la exterior pare mult mai mult decât un facelift pentru a cincea generație de Clio. Mie îmi place noua abordare. La interior lucrurile sunt destul de familiare. Probabil prețul și modul în care se poziționează competiția vor decide succesul noului Clio.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Cuuuum? Motor Diesel??? Și “sustenabilitatea” unde mai e, în… materialele de la interior, materiale… reciclate, de cea mai proastă calitate? ????
Eu sper că le-a venit mintea la cap ăstora de la Renault și motorizarea 1.5 dCi chiar să existe în ofertă, e cel mai bun motor al lor, fiabil, economic și cu emisii de CO2…. la jumătate față de un benzinar cu aceeași capacitate cilindrică. “Eco 100”!
Renault face mașini frumoase, dar în ultimii 20 de ani a scăzut mult calitate, în condițiile în care au crescut foarte mult prețurile, nejustificat. Și includ aici și Dacia! Ca posesor de Logan 2005, n-aș da mașina asta, de 18 ani, pe un Logan 3 nou, și cu asta am spus tot…
Pe bună dreptate nu ați face greșeală aceasta. Eu după 5 ani de Logan 1 1.4 75cp, 12 ani de Opel Vectra C 2008 1.9cdti și 1 an de Duster 1.0 eco-g 2022 (cu pierderi de ulei pe la carterul de distribuție) clar m-aș întoarce la Logan 1 dar mi-aș dori sa aibe abs/esp, sunt 2 sisteme indispensabile.
@FLORIN 85 Vă ofer posibilitatea să vă întoarceți la Logan 1! Mi-am luat Korando și Loganul cam șomează și-i păcat, pentru că mai merge 18 ani fără probleme și motorul duce peste milionul de kilometri! ????