La începutul anului m-am repezit să scriu un articol, crezând că noul Nissan X-Trail lansat în SUA este de fapt noul Qashqai 2021. Astăzi s-a lansat în sfârșit și Nissan Qashqai 2021. A treia generație de Qashqai arată foarte bine din punctul meu de vedere.
Exterior
Îmi plac blocurile optice care parcă aduc un pic cu cele de la 370z și îmi place și grila frontală în formă de V. Per total, partea frontală îmi place chiar mai mult decât cea a noului X-Trail.
Din lateral design-ul este simplu, fără prea multe linii și tăieturi. Pare un pic mai zvelt decât vechea generație. Îmi plac și stopurile care se prelungesc pe aripa spate.
Și la spate mi se pare că le-a reușit redesign-ul. Nici cel vechi nu era rău, acum parcă sunt mai multe unghiuri și astfel pare un pic mai agresiv. Parcă se duce un pic spre stilul RAV4. Sau poate prea mi se pare mie că toate se duc într-acolo.
Este construit pe platforma CMF-C, iar dimensiunile cresc un pic față de modelul anterior: 4.425 mm lungime (+35 mm), 1.635 mm înălțime (+10 mm), 1.838 mm lățime (+32 mm).
Interior
La interior sunt schimbări importante. Cel puțin din poze, cu echiparea de top, Nissan Qashqai 2021 pare o altă mașină fața de vechea generație. Unul dintre elementele pe care au pus accent în timpul prezentării au fost scaunele cusute în stil diamant, care seamănă cu cele de la X-trail. Sper să integreze și ele conceptul (sau doar termenul pompos de marketing – vom vedea) “NASA Zero Gravity Seats”.
Planșa de bord e mai degrabă spre stilul aglomerat decât spre stilul minimalist. Îmi place consola centrală cu noul schimbător, îmi place și aspectul volanului. Vor avea display de 12.8″ pentru instrumentarul de bord, va fi și un HUD de 10.8″, iar display-ul central cu Apple CarPlay și Android Auto va avea 9″. Interfața infotainment-ului, deși redesigned, mi se pare în continuare învechită.
În rest, wireless charging de 15W, in-car wi-fi și aplicație pe mobil, din care s-ar părea că poți deschide ușile, dar nu au zis nimic despre pornirea motorului.
Motorizări Nissan Qashqai 2021
Doar două motorizări vor fi disponibile. Prima dintre ele va fi un mild-hybrid cu baterie de 12V atașată motorului pe benzină de 1.3 litri. Din câte știu, va veni în varianta de 140 CP și 240 Nm sau 158 CP și până la 270 Nm. Cutia va fi un CVT, care – victorie – va putea fi cuplată și la tracțiune integrală. Vechiul model nu avea decât tracțiune față pentru România. Disponibilitate din vară.
Cea de-a doua, disponibilă mai târziu, este varianta e-POWER. Va fi un motor electric cu range extender pe benzină, care în total vor aduna 190 CP și 330 Nm. Din păcate, cred că această versiune va fi disponibilă mai degrabă în 2022.
În concluzie, îmi place exteriorul, îmi place interiorul, slăbuț pe inovație, ci mai degrabă conservator. O să mă duc la un test drive și sper să nu mă simt ca o bunicuță în drum spre ceaiul de la ora 5 atunci când voi călca pedala.
Păreri?
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Din lista mea de dorinte, uitandu-ma la poze (pe un alt site):
– nu vad porturi usb pentru incarcare. Posibil sa fie in cotiera.
– suporturile de pahare par a nu fi ajustabile
– portbagaj posibil mic ? ghiozdanul ala mic pare ca ocupa ceva loc
Trebuie vazut si niste echipari mai de mijloc cum arata si care vor fi preturile.
Sigur au și porturi USB pentru încărcare. În video de prezentare am văzut unele în spate, deci dacă le au în spate, sigur sunt și în față. Fie sunt mascate, fie sunt în cotieră.
Suport de pahar ajustabil? În ce sens? Pe înălțime? Sau te referi la cele cu un fel de pârghie pentru diverse dimensiuni de pahare?
Portbagajul mi se pare ok, chiar mare pentru clasa ei (504 litri, față de 430 cât avea la vechiul Qashqai). La ochi pare cât cel de la Duster.
Da cele pentru diverse dimensiuni de pahare/sticle/doze.