Noul Duster Facelift 2021 – noutăți, ce îmi place și ce nu

By | June 23, 2021

Dacia a publicat primele imagini cu Duster Facelift 2021 și a dat și detalii referitoare la noutăți. Ar fi păcat să nu le discutăm și aici, nu-i așa? 🙂 Mai întâi haideți s-o luăm cu noutățile, frumos, cu liniuță, și apoi vă spun părerea mea.

La exterior:

  • Lumini de zi cu semnătură luminoasă în forma literei Y (cu acționare automată);
  • Grilă ușor redesenată;
  • Lumini de semnalizare cu LED (doar pe față);
  • Stopuri cu semnătură luminoasă în formă de Y;
  • Eleron spate restilizat (pare un pic mai alungit), care ar trebui să ofere coeficient aerodinamic mai bun;
  • Model nou de jante pe 16″ și 17″;
  • Culoare nouă: Orange Arizona;

Îmi place parte frontală, cu mențiunea că mă așteptam la un pic mai multă sportivitate. Parcă noile Logan și Sandero arată un pic mai agresiv, probabil din cauză că au blocurile optice un pic mai înguste și parcă și niște nervuri mai pronunțate pe capotă.

Stopurile nu-mi plac. Don’t get me wrong. Este cea mai bună versiune de până acum. Îmi plac mai mult decât cele cu pătrățele, care îmi plac mai mult decât cele de la prima versiune de Duster. Dar acel Y mi se pare artificial pus acolo. Nu știu, asta a fost prima mea impresie și cu asta am rămas.

Ce îi lipsește la exterior? Păi acea siglă mișto pe care tocmai au anunțat-o. Da, știu că au anunțat din start că primele modele cu noua siglă vor veni în toamna lui 2022, dar sigla aia îmi place atât de mult, încât dacă aș vrea un Duster acum, aș aștepta până în toamna lui 2022 să dau comanda 😛

La interior:

  • Tapițerie complet nouă (care nu se vede prea bine din poze);
  • Tetiere redesenate (yes!);
  • Buton start/stop;
  • “Card mâini libere”;
  • Consolă centrală înălțată;
  • Cotieră care poate culisa 70mm, cu capacitate de 1.1l (yes!);
  • În funcție de echipare, consola centrală are și 2 prize USB pentru pasagerii din spate (yes!)
  • Media Display (4 difuzoare, fără navigație, conectare Android Auto și Apple Car Play prin USB), Media Nav (6 difuzoare, navigație GPS, conectare Android Auto și Apple Car Play wireless), ambele cu display de 8″;
  • 4×4 Monitor pentru versiunea cu tracțiune integrală (înclinometru lateral, afișare unghi de tangaj, busolă, altimetru – afișate pe Media Display sau Media Nav).

Nota 10 pentru cotieră, tapiserie și tetiere. De fapt toate punctulețele de mai sus sunt binevenite. Mi-ar fi plăcut însă dacă Dacia înlocuia gurile de ventilație circulare cu cele de pe noile modele și dacă muta sistemul de infotainment mai sus. Era totuși imposibil, din moment ce modelul este un facelift și nu unul nou.

Sisteme de siguranță:

  • Cruise control cu comenzi pe volan (opțional);
  • Detector de unghi mort;
  • Cameră marșarier;
  • Asistență la pornirea din rampă (stă pe loc 2 secunde până să o ia la vale);
  • Control adaptiv al coborârii la 4X4;
  • Sistem multi-view cu 4 camere de filmat (cele 2 camere din lateral filmează la nivelul roților din față);

Motorizări:

Benzină

  • TCe 90 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte;
  • TCe 130 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte;
  • TCe 150 în varianta 4×4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte;
  • TCe 150 în varianta 4×2 cu cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.

Benzină + GPL

  • ECO-G 100 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Diesel

  • dCi 115, în variantele 4×2 sau 4×4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Singura variantă pe care aș lua-o în calcul este TCe 150 în varianta 4×2 cu cutia de viteze automată. Și chiar mor de nerăbdare să fac un test-drive cu această versiune. Sigur, mi-ar fi plăcut o versiune și cu automată și cu 4×4, dar judecând cât de mult merg eu acum cu Dusterul în oraș vs cât de mult off road fac, prefer automata.

În concluzie, eu consider aces facelift reușit. Am primit ce așteptam, fără mari surprize. Marele câștig este cutia automată, care sper să prindă de această dată printre români. În funcție de preț, vom vedea dacă noile dotări sunt de ajuns pentru a revitaliza vânzările Duster pentru următorii 2 ani. Dusterul până la urmă este victima propriului succes. Mașina s-a vândut bine, așa că Dacia nu avea motive să facă mari schimbări. Problema este că pe segmentul mai off-road îi mușcă din vânzări Suzuki Vitara, care are și mild hybrid, iar în zona de SUV-uleț de oraș îi mușcă din felie Ford Puma, care vine cu mild hybrid și multe briz brizuri.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

4 comentarii la “Noul Duster Facelift 2021 – noutăți, ce îmi place și ce nu

  1. Vlad

    Ce as fi luat TCe 150 în varianta 4×4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte +
    Media Display (4 difuzoare, fără navigație, conectare Android Auto și Apple Car Play prin USB),
    Detector de unghi mort;
    Cameră marșarier;
    Asistență la pornirea din rampă (stă pe loc 2 secunde până să o ia la vale);
    Control adaptiv al coborârii la 4X4;
    Sistem multi-view cu 4 camere de filmat (cele 2 camere din lateral filmează la nivelul roților din față);

    Reply
  2. SirNeo

    Suzuki Vitara, Ford Puma, SsangYong Tivoli toate au dotari mai smechere si la preturi mai bune decat “noul” Duster

    Reply
  3. Dragos

    Ciudata strategie au ei cu lipsa cutiei automate in modul 4×4
    Din acest motiv conduc Jeep Renegade 4×4 cu cutie ZF automata. Zero regret in 4ani si 55.000km

    Reply
    1. Revo Post author

      Renault, Nissan și Dacia: – Nu punem automată și 4×4, că nu prea se caută.
      Toți românii: – Vrem 4×4 automată!

Spune-ți și tu părerea: