Dina Tsybulskaya este noul CEO Telekom începând din septembrie și cred că are o misiune foarte grea. Vine într-o companie care tocmai s-a scindat și care care până acum miza pe ofertele convergente pentru creștere. Acum practic Telekom trebuie să inventeze ceva ca să convingă clienții noi să se alăture unei rețele doar de mobil.
Strategia lor este să meargă pe simplitate. La conferința de astăzi au anunțat că vor simplifica ofertele și că oferă aceleași beneficii atât pentru clienții noi cât și pentru cei vechi. Aceleași, dar … diferite.
Vă explic imediat care este ideea lor. Abonamentele și beneficiile sunt aceleași pentru cele două categorii de clienți. La 13 euro pe lună primești plan nelimitat și telefon, dar cu perioadă contractuală. Dacă ești client nou, poți alege dintre următoarele smartphone-uri:
Dacă ești client vechi, poți alege următoarele telefoane la ofertă bună de Black Friday:
Dacă nu vrei telefon, oferta este și mai simplă și vine fără obligație contractuală:
Eu aș avea două observații.
Eu nu cred că este posibil să ții mulțumiți clienții vechi în timp ce le oferi aceleași beneficii cu cei noi. Undeva trebuie să existe un schepsis. Mie unul mi se pare că din dorința de a simplifica lucrurile s-ar putea să se întâmple opusul.
De exemplu înțeleg că Samsung Galaxy A32, Xiaomi Redmi Note 10s și Oppo A74 vor fi gratuite la abonamentul de 13 €. Apoi pe site-ul Telekom mai apar alte telefoane cu două prețuri diferite: la abonament “Nelimitat M” și “Nelimitat XL”. Nu știu dacă “Nelimitat M” este același lucru cu “Mobil Nelimitat” din poza de mai sus. Mai mult de atât, pagina de ofertă are URL-ul “https://mobile.telekom.ro/oferta-portare/”. Oare acestea sunt doar ofertele pentru portare sau și pentru clienții actuali?
Asta zic. E posibil ca lucrurile să iasă mai complicate și să fie mult mai multe steluțe când vrei să simplifici lucrurile, pentru că telecomul nu este un domeniul ușor. De exemplu una dintre steluțe ar fi că: “Traficul de date recomandat se va consuma cu viteza maximă estimată de transfer a datelor de 150 Mbps pentru descărcare și de 50 Mbps pentru încărcare. După depășirea traficului de date inclus în abonament, acesta va fi tarifat cu 0.006 euro/1MB.”
A doua ar fi că Telekom a schimbat radical direcția comunicării, de la “Ciobanul Ghiță”, la niște reclame TV în care apar persoane tinere, on the go, care se plimbă cu duba VW din anii ’60, gătesc chestii extravagante pe care le pun pe Instagram șamd. Diametral opus. Nu știm încă exact care este core targetul de clienți pentru Telekom. La conferință au spus că “bineînțeles că vor să se adreseze tuturor categoriilor de clienți”, dar nu și cum. Iată și reclamele despre care vorbesc:
Cred că deocamdată este încă prea devreme chiar și pentru Telekom pentru a ști în ce direcție să meargă. Oricum, un lucru e clar, noul CEO nu va avea un job ușor.
Și apropo de chestia asta, acum avem două femei la conducerea a două din patru companii telecom: Liudmila Climoc la Orange și Dina Tsybulskaya la Telekom. Îmi pare rău că nu mai este și Murielle Lorilloux CEO Vodafone România. Chiar și așa, e un statement destul de puternic că gender gap-ul pe funcții de conducere în România nu mai este așa de mare, ceea ce e de bine.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Mie mi se pare că se duc pe apa sâmbetei. De muuult timp au probleme cu semnalul la mine la țară, așa că nu pot da de ai mei decât pe WhatsApp, când sunt conectați la wifi. Cel mai probabil mă voi porta în curând.
Până în 2030 Telekom nu o sā mai existe in România.