Un nou brand de smartphone-uri s-a lansat în România

By | April 29, 2024

Dacă vă spun de Infinix, probabil că acest nume nu vă spune mare lucru. Infinix face însă parte din grupul Transsion, care tocmai ce a depășit Vivo la nivel global, clasându-se pe locul 4 după Samsung, Apple și Xiaomi în topul vânzărilor de smarphone-uri din Q1 2024. Bineînțeles, este vorba despre un producător chinez, care tocmai ce și-a făcut intrarea și în România cu câteva modele ieftine, dar cu specificații foarte bune pentru prețul lor. În regiune mai sunt prezenți în Polonia, Ungaria, Serbia, Cehia și Slovacia. În România își fac debutul cu cinci modele cu prețuri între 449 lei și 1.499 lei. Sunt genul de smartphone-uri decente, cu specificații hardware foarte bune pentru categoria de preț în care se înscriu. Încă un lucru la care am văzut că punctează bine este numărul de accesorii din pachet.

Modelele lansate în România sunt următoarele:

Dintre cele cinci, ultimele două sunt orientate în zona mid-range, poate chiar upper mid-range. De menționat însă că toate aceste modele au deocamdată modem 4G și că urmează să se lanseze și versiuni 5G pentru unele dintre ele, iar din toamnă vor lansa încă o gamă superioară de smartphone-uri, denumită Zero. Infinix are planuri mari pentru România și spun că plănuiesc să lanseze în curând inclusiv dispozitive IoT, laptopuri și alte gadgeturi.

Infinix Smart 8 sau ce oferă un smartphone sub 100 euro în 2024

Infinix Smart 8 costă 449 și este un smartphone cu un display HD+ de 6.6″ nu foarte luminos (500 niți), cu refresh rate de 90 Hz. Procesorul este unul de la Unisoc, cuplat cu 3 GB RAM și stocare de 64 GB, care poate fi extinsă printr-un card microSD. Sistemul de operare este Android 13.

Camera foto de pe spate are 13 MP cu f/1.9 și filmează maxim 1080p la 30 fps. Camera frontală este una de 8 MP.

Smart 8 are o baterie generoasă, de 5000 mAh, cu compromisul că nu se încarcă decât la 10W. La pachet se adaugă o folie aplicată pe display din fabrică, o husă din silicon, încărcător, cablu și căști cu jack de 3.5 mm.

L-am butonat un pic. Mi se pare un smartphone bun pentru un copil sau pentru o persoană care nu-și dorește mare lucru de la un smartphone. Nu arată deloc rău ca design, iar pachetul conține de toate.

Infinix Hot 40i și Hot 40 Pro

Infinix Hot 40i costă 599 lei și este un pic mai răsărit decât Smart-ul de bază. Vine tot cu un chipset Unisoc (T606 de această dată), un display tot HD+, de 6.56″, cu 90 Hz refresh rate. Are însă variante de 4 sau 8 GB RAM și vine cu stocare de 128 sau 256 GB.

Camera este acum de 50 de MP pe spate cu filmare maxim 1440p la 30 fps și de 32 MP pe față.

Bateria este tot de 5.000 mAh, dar se încarcă la 18W.

Infinix Hot 40 Pro este listat la 749 lei și are specificații bune. Are un chipset MediaTek Helio G99, 8 GB RAM și 128 sau 256 GB spațiu de stocare.

Display-ul este de această dată un IPS Full HD+ de 6.78″, cu refresh rate la 120 Hz.

Camera principală este de 108 MP, la care se mai adaugă o cameră macro de 2MP, iar camera de selfie este de 32 MP.

Bateria este tot de 5.000 mAh, dar cu încărcare rapidă la 33 W.

Mie mi-a plăcut foarte mult design-ul telefonului, mai ales în varianta de culoare Starfall Green.

Dacă mă întrebați pe mine, în loc să-l iau pe cel 40i, aș mai pune 150 lei și l-aș lua pe acesta, pentru că teoretic diferența de performanță resimțită între cele două ar trebui să fie mai mare decât diferența de preț de 150 de lei.

Infinix Note 40 – AMOLED, sunet JBL și wireless charging la prețuri imbatabile

La smartphone-urile din seria Note 40 lucrurile deja devin interesante. Ambele vin cu un AMOLED mult mai luminos (1.300 niți), de 6.78″, Full HD+ la 120 Hz. La Note 40 simplu chipset-ul este un Helio G99 Ultimate, în timp ce la Note 40 Pro este un Mediatek Dimensity 7020. Configurația este de 8 GB RAM și 256 GB stocare, însă mai există și o variantă cu 12 GB RAM.

Note 40 și Note 40 Pro oferă și protecție împotriva stropirilor și a prafului prin standardul IP54 și … surprinzător pentru această gamă de preț, oferă și încărcare wireless la 20W, pe lângă încărcarea rapidă la 45W (Note 40) respectiv 70W (Note 40 Pro) pentru bateria de 5.000 mAh.Și nu doar încărcare wireless. Ambele smartphone-uri au în pachet câte un încărcător wireless în pachet, ce se atașează la o husă cu magnet, și ea inclusă în pachet. Ceva în stilul MagSafe de la Apple.

 

Camera foto la Note 40 este de 108 MP cu f/1.9, și PDAF, filmare maxim 1440p, iar la Note 40 Pro se mai adaugă și OIS. Ambele camere frontale sunt de 32 MP.

Și sunetul este un punct forte la aceste modele, cu 24-bit HiRes Audio, fiind “tuned by AKG”.

Mi se par cel puțin interesante aceste smartphone-uri și mă bucur că vin să pună presiune pe un segment deja ultra-competitiv, cel al smartphone-urilor de buget. Vin cu doar 2 ani de actualizări de Android și 3 ani de actualizări de securitate și au doar modem-uri 4G, însă acestea ar cam fi singurele două dezavantaje. În rest, pentru cei stresați de buget, au specificații ok, o mulțime de accesorii în pachet, iar de service se ocupă ESD Rom în caz că întrebați.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

2 comentarii la “Un nou brand de smartphone-uri s-a lansat în România

  1. radonys

    E trist ca dintre companiile din top din anii ’90-’00 doar Samsung a supravietuit… Nokia, Ericsson, Sony, LG, Motorola…. toate s-au dus. Iar acum 3 din 5 companii din top 5 global sunt chinezesti…

    Reply
    1. Revo Post author

      Și Motorola începe acum să se revitalizeze. Sony … există și atât, iar Nokia e tot la un grup chinezesc. Dar oricum… și-au făcut-o cu mâna lor. Au avut cu toții aceeași atitudine în fața trendurilor noi: “Nu, de fapt clienții sunt proști și nu știu ce vor. Noi știm mai bine ce vor clienții și nu ar trebui să vrea touchscreen/android/camere mai bune/etc.”.
      Curios mi se pare cazul LG, care chiar inova (de ex LG Flex, LG G2, LG G5) și tot s-a dus în cap. Părerea mea este că acolo a fost bad marketing. Nu au știut să-și vândă produsele.

      Mi se pare că așa cum s-a întâmplat cu telefoanele s-a întâmplat apoi și cu producătorii mari de DSLR-uri (Canon, Nikon) și începe să se întâmple la fel și în domeniul auto cu brandurile nemțești (Opel, VW) vs Tesla și cele chinezești.

Spune-ți și tu părerea: