Anul trecut am mers la test drive și cu un Nissan Qashqai cu motor de 1.3l și 157 CP și transmisie DCT. Mi se pare o mașină foarte corectă, care bifa toate cerințele noastre, dar care nu impresiona cu nimic. Dacă nu aș fi avut atâtea mofturi, cred că am fi cumpărat-o. Dar cum din păcate sunt cam pretențios, au fost câteva lucruri care m-au ținut pe loc. În primul rând interiorul mi s-a părut prea Duster-ish și parcă asta m-a făcut să simt că deși aș cheltui considerabil mai mult pe o mașină nouă, parcă nu aș obține un feeling considerabil mai diferit/nou. Aici poate e doar vina mea, că-s posesor de Duster și am observat rapid asemănările în loc să văd deosebirile și lucrurile în plus. Apoi per total mașina mi s-a părut prea cumpătată. Transmisia, deși foarte smooth, parcă nu îți dădea de loc senzația de sportivitate.
Nissan X-Trail 2021 este aproape de lansare în Europa și pare o altă mașină cu totul. Va fi prezentat prin primăvară și probabil că primele livrări se vor face prin toamnă. Totuși, mașina s-a lansat deja în SUA, așa că detaliile principale se cam știu. Așa va arăta exteriorul:
Au mers și ei pe varianta de blocuri optice împărțite în două zone diferite. Deși nu sunt un fan, e o interpretare destul de reușită. Nimic nu poate fi la fel de urât ca primul model de Juke, deci suntem ok aici. În rest, multe elemente cromate, multe materiale, plastice de multe culori și finisaje, design tipic japonez.
Din lateral seamănă cu RAV4, evident, dar parcă nu are muchii atât de ascuțite precum Tucson 2021. Îmi place forma, per total, îmi plac protecțiile de plastic din jurul roților. Îmi place că ușile acoperă pragurile, nu-mi plac neapărat acele elemente cromate de pe uși.
Spatele e din nou stil cutie/RAV4, dar n-arată rău. Îmi place că eșapamentul nu este la vedere, ci este ascuns de scut, îmi place acel eleron de deasupra. Sper să vină și la noi tot cu antenă în stil aripioară de rechin. Ar fi fost ideal dacă ar fi ascuns ștergătorul sus, sub acel eleron.Partea impresionantă este însă la interior. Nissan X-Trail 2021 arată mult mai modern decât vechiul X-Trail. Sunt multe materiale îmbinate interesant acolo. Bine, luați în calcul că ce vedeți în poză este echiparea de top.
Behold, transmisie shift-by-wire, wireless charging, USB Type C, USB normal și acel spațiu de depozitare genial de dedesubt:
Sistemul de infotainment va avea un display central de 11 inch, iar cel din spatele volanului este de 12 inch, dacă nu mă înșel. Bine, grafica este la fel de urâtă, în stilul Windows 98, dar e ok, are Android Auto, asta contează 🙂
Deși nu va avea scaune ventilate, cei de la Nissan spuneau și ceva despre “NASA Zero Gravity Seats”, în ideea că au bibilit atât de mult la scaune, care ar trebui să fie atât de confortabile, ca și cum coloana ta vertebrală ar sta în imponderabilitate. Sunt japonezi, deci îi cred în stare să facă niște scaune excelente.
Singurele detalii care nu se știu despre varianta din Europa sunt cele referitoare la motorizări. Să sperăm că vor păstra motorul de 1.3l cuplat cu transmisia DCT, la care poate mai adaugă puțini cai. Șasiul este un pic regândit și cine știe, poate-poate se va simți mai sport. Sper să nu meargă pe varianta CVT. Și dacă Nissan nu sunt încăpățânați, poate oferă și o variantă plug-in hybrid. Eventual pot folosi chiar combinația de la Renault Captur E-Tech Plug In.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Ce problema ar avea dacă ar fi CVT?
În opinia mea, un DSG/DCT este mai eficient, mai sportiv și mai silențios decât un CVT.
Ce prezinți mai sus e noul xtrail – rogue.
Quasqai e asta: https://www.google.com/search?q=qashqai+2021&client=safari&hl=en-us&prmd=ivn&sxsrf=ALeKk01C4K0M5CfYdDKZx6WF_S6F0ZR2hw:1609958497752&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjk8vHi-ofuAhVnpYsKHW3rD-gQ_AUoAXoECBAQAQ&biw=414&bih=715&dpr=2
Wow, ce fail. Ai dreptate. M-a indus în eroare faptul că ei au Rogue și Rogue Sport. Nicio clipă nu m-am gândit că ăsta ar putea fi X-Trailul. Mersi de mesaj. Am corectat acum.