Am văzut Mini Cooper S și Mini Countryman 2024 (și mi-au plăcut!)

By | November 29, 2023

Am fost la prezentarea noului Mini Cooper SE 2024 (electric) și a lui Mini Countryman și mi-au plăcut destul de mult. Mi se pare că designerii de la Mini au un job destul de greu în a desena o mașină cu linii de 2023, însă păstrând identitatea și look-ul retro care a făcut Mini popular. Și mi se pare că le-au ieșit foarte bine noile modele.

Mini Cooper S (2024)

Exterior

La exterior Mini Cooper 2024 are aceleași faruri circulare, însă de data aceasta cu “extra bling”. Semnătura luminoasă LED din interior își poate schimba acum design-ul în trei moduri diferite. Cu alte cuvinte, poți avea aceeași mașină cu aspect diferit în funcție de cum te trezești în acea dimineață. Mi se pare un feature foarte cool și chiar mă gândeam la această posibilitate de când au apărut farurile LED. La Mini este prima dată când o văd și mă miră acest lucru. O vedeți mai bine pe video.

La fel și stopurile, alcătuite din multe LED-uri, își pot schimba design-ul. Și bineînțeles că încorporează și acel pattern specific steagului Marii Britanii.

Mânerele ușilor sunt acum la nivel cu caroseria, iar ușile nu au ramă în jurul geamurilor. Întotdeauna mi-a plăcut sunetul făcut de geamuri atunci se retractează un pic când deschizi ușa, apoi te urci în mașină și se închide acea fantă după ce ai închis ușa.

Legat de dimensiuni, într-un mod extraordinar lumii auto, păstrează aceleași dimensiuni ca modelul precedent.

Eu așteptam cu nerăbdare să văd dacă are frunk, pentru că acest lucru i-ar fi oferit un plus la stocare față de modelul pe combustie. Nu are frunk însă și deși este de înțeles, având în vedere că este un vehicul mic, cu motorul destul de înghesuit, speram să aibă totuși și un frunk.

Interior

Ușile au un material foarte plăcut pe ele. Este de fapt o țesătură textilă în partea de sus și doar în partea de jos apare acel plastic dur. Același material textil texturat se regăsește și pe bord. Arată practic ca o sufragerie posh, dar nu pot să nu mă gândesc ce se întâmplă când intră praful în acel material? Cât de ușor va fi de curățat? Sau ce se întâmplă dacă îl agăți din greșeală cu ceva? Bine, și plasticul (sau pielea) de pe bord s-ar zgâria în cazul acesta.

Am stat bine cu 186 cm ai mei, dar Mini este clar o mașină pentru cei cărora le place feeling-ul de kart. Te apleci super mult să te așezi și practic stai cu fundul pe asfalt. Este confortabil la condus, dar mai greu când trebuie să te urci la volan sau să te dai jos.

Mașina are un display central OLED de 9.5 inch, pe care poți seta și un wallpaper sau o poză cu persoanele îndrăgite. Mie mi se pare că acum va avea și mai mult “appeal” pentru fete, având în vedere că acest display chiar seamănă cu o oglindă.

Sub display este un buton pentru diferite “Experience modes“, care nu schimbă doar tema acelui display de 9.5” ci proiectează și pe bord și pe fețele de uși diverse pattern-uri luminoase, care în combinație cu pattern-ul textil creează un design foarte interesant.

Head up display-ul se ridică de undeva din bord și dacă clienții nu optează pentru el, atunci singurul display cu informații rămâne cel central. În afară de acel HUD, mașina nu are și indicatoare în fața șoferului.

Schimbătorul de viteze este unic. Este practic un knob sub display-ul central, din care poți comuta direcția de mers.

Mă bucur că Mini a ales să pună butoane fizice și nu capacitive pe volan, plus buton rotativ pentru volum, însă climatizarea nu o poți controla decât din display-ul circular.

Mini Cooper are încărcare wireless, porturi USB-C, cup holdere și o cotieră care pare cam basic. Este doar un mâner atașat de scaun, în care nu se poate depozita nimic. Are însă în fața ei o cutiuță mică ovaloidă care se deschide trăgând de o gaică de material.

Mașina are plafon panoramic cu iluminare, care are și un slider ce îl poate acoperi integral ca să nu te bată vara soarele în cap.

Pentru a rabata scaunul tragi de o gaică în genul celei de la cutiuța ovaloidă de depozitare, iar scaunul se deplasează singur în față. Nu prea este genul de lucru pe care vrei să-l faci când oprești rapid mașina pe marginea drumului ca să se urce un prieten în spate.

Cu scaunul șoferului reglat ca pentru mine, am stat pe banchetă cu genunchii înfipți în spatele scaunului din față. Sunt convins că dacă ar fi condus altcineva, la prima frână mi-ar fi simțit genunchii masându-i suav coloana vertebrală.

Aș spune deci că în noul Mini Cooper pot intra 2 persoane care stau lejer, 3 persoane care stau ok, (scaunul pasagerului se mișcă un pic mai în față decât scaunul șoferului), sau maxim 4 persoane pentru un drum foarte scurt și incomod pentru toată lumea.

Portbagajul are 200 de litri. E cumva pe două niveluri, însă în partea de jos încap doar cablurile de încărcare și kit-ul de pană.

Motorizări

Mini Cooper va avea variantă benzină și electrică.

Cea electrică va avea baterii de 39 kWh pentru Mini Cooper E și 51 kWh pentru Mini Cooper S E. Este o mașină clar pentru oraș, care va atinge probabil undeva pe la 300 km autonomie în varianta standard și 400 pentru varianta S E.

Modelul de bază cu motor de 184CP și 290 Nm face 0-100 în 7.3 secunde, iar modelul SE, cu 218 CP și 330 Nm cuplu în 6.7 secunde. Deci Mini Cooper este destul de sprinten.

Încărcarea se face cu maxim 95 kW. Încarcă rapid de la 10% la 80% în aproximativ 30  de minute.

Prețuri:

  • MINI Cooper E, model integral electric – 31748 euro, cu TVA și fără suportul Rabla Plus (26679 euro fără TVA).
  • MINI Cooper SE, model integral electric – 35641 euro, cu TVA (29950 euro fără TVA)

Mini Countryman 2024

La exterior este șocant că farurile nu mai sunt rotunjite ci mai degrabă angulare. Ornamentele nu mai sunt din crom ci mate. Ca de obicei plafonul poate fi comandat în culoarea caroseriei, alb, negru sau cu acel finisaj satinat ca la ornamentele grilei frontale.

 

A crescut în dimensiune cu aproximativ 13 centimetri față de varianta precedentă, iar acum are 4.473m lungime. Și înălțimea a crescut puțin, cu 7 cm.

În rest, la fel ca la Cooper, avem mânere integrate în ușă și din păcate nici la Countryman nu avem un frunk.

Puteți vedea mașina atât la exterior cât și la interior în acest video.

Interior

Acesta este tot în stilul Cooper, cu material textil pe fețele de uși și pe bord.

Volanul are butoane fizice, iar mașina nu are display în spatele volanului pentru instrumentele de bord, doar un heads up display (opțional) și display-ul de infotainment central.

Plafonul este panoramic, se poate trage un slider pentru a bloca soarele, însă față de Mini Cooper, acum geamul panoramic se poate și deschide pentru a lăsa aerul proaspăt să intre.

La Countryman cotiera nu este doar un simplu suport ca la Mini Cooper S, este ceva mai serioasă, însă tot nu are spațiu de depozitare. Stocarea se face într-o cutiuță mică poziționată mai în față.

În spate este ceva mai mult loc decât la Mini Cooper. Countryman poate găzdui 4 adulți care vor sta lejer sau 5 adulți care vor sta un pic mai înghesuiți. În funcție de înălțimea acestor adulți, unghiul spătarului se poate ajusta în trei poziții diferite. La versiunile pe combustie se poate muta bancheta cu totul mai aproape de scaunele din față pentru a avea mai mult loc în portbagaj sau mai departe de scaunele din față pentru a oferi mai mult loc pasagerilor.

De asemenea, în spate sunt și două porturi USB Type C și două uri de ventilație. Countryman pare gândit totuși și pentru pasagerii din spate.

Portbagajul are și la Countryman o ușiță pentru a depozita cablurile de încărcare și are în total 460 de litri.

Motorizare

MINI Countryman electric este disponibil în două niveluri de performanță:

  • MINI Countryman E cu o putere de 150 kW/204 CP şi un cuplu de 250 Nm (are o autonomie declarată de 462 km).
  • MINI Countryman SE ALL4, al cărui sistem de propulsie oferă 230 kW/313 CP şi 494 Nm (autonomie declarată de 433 km).

Bateria este de 64 kW iar încărcarea DC urcă până la 130 kW. La fel, se încarcă în aproximativ 30 minute de la 10% la 80%.

Accelerează până la 100 km/h în 8.9 secunde și 5.6 secunde pentru varianta SE (adică cea electrică ce are tracțiune integrală).

Deocamdată noul MINI Countryman este disponibil pentru moment în trei versiuni de motorizări pe benzină, urmând ca portofoliul să fie extins cu noi motorizări cu ardere internă și cu cele electrice. Noile modele dispun de motoare de 1,5 litri (3 cilindri) şi 2 litri (4 cilindri), cu puteri de 170 CP, 218 CP şi 300 CP și cu sisteme mild-hybrid de 48V pentru versiunile C și S.

Prețuri:

  • MINI Countryman C – 36474 euro cu TVA inclus (30650 euro fără TVA)
  • MINI Countyman S- 42271 euro cu TVA (35900 euro fără TVA)
  • MINI Countryman John Cooper Works ALL4 – 52420 euro cu TVA inclus (44050 euro fără TVA)

Stăteam și mă gândeam că designerii de la Mini au un job aproape imposibil. Mini trebuie să fie o mașină atractivă pentru femei însă să nu le fie nici bărbaților rușine cu ea. Să fie cute pentru ele dar și sportivă pentru ei. Să aibă design-ul în stilul retro care a consacrat-o, dar să vină cu multe elemente moderne care s-o facă atrăgătoare pentru segmentul tânăr de clienți. Să fie desenată în așa fel încât să placă și pieței din UE și celei din State.

Având în vedere aceste cerințe, aș spune că mie mi se pare că designerii de la Mini au făcut o treabă bună cu noile modele.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Un comentariu la “Am văzut Mini Cooper S și Mini Countryman 2024 (și mi-au plăcut!)

  1. Dragos

    Frumos! Ca posesor de mini-uri clasice zic ca au pastrat elemente corecte.
    O masina frumoasa de oras ce pastreaza parti din spiritul modelelor mini (in afara de Mini clasic si Mini R50 tot ce a urmat inclusiv cu R56… s-au cam departat. F56 ce sa mai vorbim e imens si se ia la tranta cu compacte precum Golf, A3, Astra, i30)

    Mini trebuie sa fie mic si cu feeling de masina sport 🙂

    Reply

Spune-ți și tu părerea: