De când este PSD-PNL la putere, totul merge strună. În exemplul de față, ne uităm la Ministerul Mediului, care mai întâi a rezolvat-o cu Rabla pentru Electrocasnice, iar acum se vede și cât de bine au rezolvat-o cu Rabla Plus pentru mașinile electrice.
Mai exact, un titlu din Biziday spune următorul lucru:
“România a înregistrat în intervalul ianuarie – septembrie cel mai mare declin (-37%) din UE al vânzărilor de mașini full-electrice, accentuat de o prăbușire de -56% în septembrie.”
Au reușit specialiștii noștri să ajusteze Rabla Plus atât de bine încât nu s-au mai vândut deloc mașinile electrice în România. Bineînțeles, asta deși “mașinile electrice nu mai sunt atât de scumpe anul acesta.”, ca să-l citez pe domnul Fechet.
În fine, bine că măcar s-a dezvoltat infrastructura pentru electrice și că s-au făcut stații publice de încărcare… ah… stai… nici asta.
Tot din articolul din Biziday mai aflăm că în ianuarie-septembrie 2024, în România s-au înmatriculat 7.378 autoturisme noi cu propulsie full-electrică. Între timp: “Spre comparație, Danemarca a înmatriculat 60.845 de mașini electrice de la începutul anului, iar Franța 216.841, Germania 276.390 și Spania 37.994”
Hai că stăm bine, iar suntem premianți.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Mda… nu sunt ele salvarea planetei dar sunt o curatare a orasului de mirosuri si lichide ce curg pe strada…
Din pacate greu cu mentalitatea de schimbare cand exista atat hate din partea celor care nu-si permit un automobi de 40-50.000euro. Daca ei nu pot face achizitia brusc devin impotriva EV. Trist dar cum zicea cineva românii românind. Cam asta e societatea pe la noi
Da, și eu sunt de acord că mașinile electrice nu sunt Mesia și nu sunt apostolul lor. Dar pur și simplu unii oameni nu sunt în stare să gândească în perspectivă, văd doar alb sau negru. Îmi place vs nu îmi place. Înțeleg vs nu înțeleg.
Daca Android vs Apple era o dezbatere acida, Diesel vs Benzina (acum 15 ani era pe forumuri apriga polemica) azi este incredibil la ce se ajunge in orice topic incepe pe grupuri facebook, forumuri sau in postari ale unor reviste auto.
Ar fi mai multe lucruri.
1. e prea mult 10k euro de masina. Nicaieri nu se dadea subventie asa mare.
2. s-ar putea si fara reducerea subventiei sa fii scazut vanzarile pentru ca cine a vrut sa ia electica pana acum, si-a luat.
3. de ce costa mai mult masinile electrice vs cele ICE ? masinile ICE s-au scumpit in draci, dar tot sunt mai ieftine.
4. daca tot vrem aer curat, de ce se impun taxe vamale la chinezarii ? vrem aer curat sau vrem profituri pentru companiile europene ?
Hai să-ți spun cum văd eu treaba, punctual:
1. Nu este. Nicio țară din UE (ok, cu excepția Bulgaria) nu are o rată de adopție așa de mică a electricelor ca în România, d-asta se justifică o subvenție mare.
2. Nu, pur și simplu n-ai cum să scazi cu aproape -40%. Ar fi trebuit să fie un declin gradual cu câte 10-15%.
3. Mie mi se pare invers, că ICE sunt mai scumpe. Adică la același preț iei o electrică infinit mai bine dotată. Exemplu Tesla Model 3 vs orice berlină, Tesla Model Y vs un Tucson, Toyota Corolla Cross, Mazda, whatever.
4. Aici este vorba de ipocrizie, da. Europenii nu sunt în stare să fie competitivi și din cauza asta pun taxe chinezilor.
Pe de altă parte… e greu să concurezi cu China pe producție, pentru că la chinezi ziua de muncă are 14 ore, săptămâna de lucru 6 sau 7 zile, copii sunt considerați o resursă potrivită pentru a lucra în fabrici, iar drepturile omului nu prea contează.
Eu am ales după diverse drivetest-uri un EV chinezesc. Anul trecut in primăvară m-am plimbat cu mai multe si decât sa fie un PHEV de oraș am ales EV. Nu regret deloc. Da e chinezeasca dar oferă tehnologic tot ce-mi trebuie de la o masina de oraș. Cum zice Marius in răspuns e vina producătorilor europeni ca se aliază cu UE sa pună taxe in loc sa facă mașini care sa întreacă modelele chinezești.
PS: mașina este un Smart #1 ca idee (dacă urma sa apară întrebarea). A atins 19.000km pe bord.
PS2: BMWul coupe de 500CP încă este in garaj si merge ~5000km anual.
Tesla Y vs Cupra Formentor. Tesla pe la 50k, Formentorul tot pe acolo preturile de catalog. Am primit “mai multa” masina la Formentor(toate optiunile bifate).
Daca ma intrebi ai si ales bine deoarece e mai practica. Dar ramane intrebarea… cati cai ai pe Cupra? E un 2.5T, 20T sau 1.5T?
@Dragoș, eu nu o văd chiar o mașină chinezească pe a ta. La fel ca la Spring/Renault, una e când o fac chinezii 100% de capul lor, alta e când sunt ținuți din scurt de europeni să facă pe cât posibil ce trebuie.
P.S3: Dar VW-ul tău pe unde este? 😀
@Alin, strict pe comparația asta, sunt de acord. Formentor este una dintre puținele mașini adevărate scoase în ultimul timp (că deh, le ajunsese cuțitul la os celor de la Seat). Formentor e “mai multă mașină”, Model Y e “mai mult gadget” (dar și cu accelerație mai bună) 🙂 Oricum, sunt publicuri diferite. Eu nu aș ști ce să aleg între cele două. Probabil tot Formentor.
ar fi mai usor sa comparam modele de la acelasi producator
la vw ar fi:
golf vs id3, pret de pornire 24k vs 38k
tiguan vs id4, pret de pornire 34k vs 42k
pasat vs id7, pret de pornire 34k vs 53k
cu dotarile, la toate poti adauga inca 50% la pretul masinii
cu puterea mi se pare irelevand. Nu ai nevoie de sute de cai si accelaratii de racheta.
pe langa faptul ca sunt mai scumpe electricele, inca nu avem idee (eu cel putin) de valoarea lor de revanzare
Stai că nu compari corect! Comparația în interiorul grupului (mai ales la VW) este greșită pentru că VW își protejează de fapt mașinile ICE pentru a nu fi canibalizate de electrice.
Comparația corectă ar fi:
Golf vs Model3 cu subvenție – eventual de 10K
Tiguan vs Kona/Model Y cu subvenție – plus că mai e și chestia că versiunea “de bază” de Tesla este destul de tehnologizată și nu concurează cu un Tiguan cu echipare de bază, ci cu unul cu echipare medie/superioară.
Passat vs … nimeni, că nimeni n-a mai fost atât de neinspirat încât să facă o ditamai barcă electrică.
La revânzare prețurile știu că sunt mai mici la electrice. Acum depinde și de la caz la caz. Eu am luat Spring-ul cu 8K și acum se vând SH cu 10k…
Tesla Model Y Long Range cu tracțiune integrală este mai încet decât un Formentor cu „doar” 310 cai putere. Tesla face 0-100 km/h în 5 secunde, iar Formentorul este mai rapid. Model Y Performance, care costă în jur de 60.000 de euro, cam la fel ca Formentorul de 2.5 litri și 390 de cai putere, face 0-100 km/h cu doar 0.2 secunde mai repede. În plus, din câte îmi amintesc, Tesla este limitată la 210 km/h, iar eu depășesc această viteză (bineînțeles, doar în Germania, pe porțiunile fără limită de viteză). Am scris această poveste pentru că, în general, oamenii au impresia greșită că Model Y este mult mai rapid.
“Cum zice Marius in răspuns e vina producătorilor europeni ca se aliază cu UE sa pună taxe in loc sa facă mașini care sa întreacă modelele chinezești.”
Da, hai sa facem si in Europa:
– ziua de munca de 14 ore
– sa lucram si in weekend
– sa mai trimitem si copiii sa mai faca cate ceva, ce tot atata carte ? joaca, socializare, dezvoltare ?
– eventual mai luam si o minoritate si ii punem sclavi.
Evident, sunt ironic cand spun asta.
Eu cred ca exemplul rrusia este clar, concis si cat se poate de limpede ca nu poti face afaceri cu regimuri dictatoriale. In cele din urma, craca se va rupe.
Daca inca mai stam si ne intrebam de ce se procedeaza asa cu China, atat din partea USA cat si din partea UE, inseamna ca ori nu cunoastem regimul de acolo, ori avem afaceri in China ori pur si simplu suntem indiferenti, nu ne pasa, de chestiunile acestea enumerate mai sus.
Da, sunt de acord ca o electrica e o optiune mai buna in oras, mai scapam de fum si lichide.
Da, sunt de acord ca trebuie sa ridice stacheta si producatorii europeni, dar nu contra China, totusi.