În luna ianuarie am văzut Xiaomi SU7, mașina electrică produsă de Xiaomi, la un eveniment în Praga. Nu mă așteptam să o văd acolo, dar dacă tot am văzut-o, am zis să intru și în ea și să filmez ceva.
Am filmat cu ochelarii și a ieșit următoarea chestie:
@90revo Așa arată mașina de la Xiaomi în interior #xiaomi #supercar #sportscar #masini #electriccar #5pasidebine #revoblog #auto #xiaomisu7 #su7 #luxsiopulenta #masina @Xiaomi Romania
Prima mea impresie despre mașină a fost faptul că este foarte luxoasă. Nu mă așteptam la asta, mai ales în lumea mașinilor electrice. Știind filozofia Xiaomi, mă așteptam să aibă mai puține butoane decât o Tesla și să aibă niște finisaje mai de plastic decât la Duster.
Dar nu! Chiar dacă este o mașină gândită de un producător de smartphone-uri nu este doar o tabletă cu roți. Are mai multe butoane decât un Audi de generație nouă!
Volanul mi-a lăsat o impresie foarte bună. Relativ simetric, foarte zvelt, oferă un feeling foarte bun la atingere.
Pe fețele de uși erau mai multe materiale, printre care și un fel de velur foarte plăcut la atingere. Pe bord un fel de piele, iar pe consola centrală are un pic de lemn. Foarte plăcută combinația de materiale și culori.
Singurul lucru care nu mi-a plăcut a fost interfața tabletei care parcă e o copie de iOS. La propriu parcă mă plimbam prin meniul unui iPhone setat pe limba chineză.
Așa cum am scris și în video, sunt două variante ale mașinii. SU7 și SU7 Max.
Pentru SU7 specificațiile sunt următoarele:
- 0-100 km/h în 5.28s
- autonomie 668 km
- viteză maximă – 210 km/h
- putere 299 cp
- cuplu 400 nm
Eu am intrat în SU7 Max, care avea următoarele performanțe:
- 0-100 km/h în 2.78s
- autonomie 800 km
- viteză maximă – 265 km/h
- putere 673 cp
- cuplu 838 nm
La autonomie nu sunt prea sigur, este posibil ca aceea să fie autonomia declarată în standardul chinezesc, care de obicei raportează mai mulți km decât WLTP.
Prețul neoficial pentru SU7 este de 28.000 de euro, iar zvonurile spun că cel puțin varianta SU7 se pregătește pentru intrarea pe piața din Europa.
Sincer, am fost impresionat de ce am văzut. Ca performanțe se apropie de un Model 3 Long Range, dar dacă acela este prețul, este cu cu 15.000 euro mai jos. Iar impresia mea este că oferă mai multe la exterior.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Cei de la Xiaomi ii astept sa produca frigidere, masini de spalat si alte parate casnice pentru a avea suprematie in toate domeniile. Foarte interesanta politica lor de intra in toate domeniile posibile.
Ies in ultimii ani masini chinezesti ca ciupercile dupa ploaie…
Cred că în Europa prețul v-a fi mai mare.
În mod tradițional așa se întâmplă, pentru că mai trebuie introduse sisteme de siguranță. Însă dacă nu mă înșel, prețul citit de mine era chiar pentru Europa.
Mașina este super tare, va rupe piața europeană dacă reușește să mențină un preț corect! Fără legătură cu asta: muzica de fundal sau mai bine zis acel zgomot de fundal este super enervant și fără nici o legătură cu prezentarea acestei mașini!
Am ales o melodie la întâmplare. Cred că era mai ciudat dată nu puneam muzică și se auzeau pauze lungi în care nu ziceam nimic.
Oare va fi ca la DeepSeek, AI chinezesc la pret de legatura de urzici ?
Eu unul n-am mai vazut nimic legat de DeepSeek, in afara de primul anunt ca au spart gura targului. Oare a ramas gura targului sparta in continuare sau a fost deja inchisa de cum au inceput sa-l testeze cei care nu locuiesc in China ? N-am mai vazut nimic legat de DeepSeek.
Eu am observat ca in general produsele chinezesti promit mult dar nu prea livreaza.
Off topic: cum fac sa-mi apara si mie notificarile pentru un comment ? Nu prea acel “email me new posts” 🙂