Pentru mine, Logitech este compania care a produs mouse-ul pe care întotdeauna mi l-am dorit în copilărie, în perioada de gaming iresponsabil. În anul 2005, un Logitech MX518 îți aducea automat statutul de star al internet café-ului.
Apoi, după perioada de glorie, cumva am pierdut legătura cu această lume. Iar Logitech scotea prin 2010 produse care parcă se orientau mai degrabă spre zona corporate. Până recent, când inboxul a început să-mi fie inundat în fiecare săptămână cu câte un produs nou Logitech. Am crezut că este un strigăt de disperare.
Dar nu a fost așa, a fost o strategie care a dat roade. Au grupat produsele sub trei sloganuri:
- Play More – produse pentru gameri casual;
- Play Advanced – produse pentru gameri pasionați;
- Play Pro – produse pentru gameri profesioniți;
Şi-au schimbat logo-ul, au angajat un chief design officer, au regândit linia de produse, iar anul trecut au depășit 2 milioane de euro ca cifră de afaceri în România. Am înțeles în sfârșit și de ce produsele lor sunt mai scumpe.
Pentru că sunt din Elveția. Pentru că investesc mai mult decât ceilalți în R&D și pentru că preferă să își folosească înttodeauna propriile soluții.
De exemplu, în cazul tastaturilor lor de top, ei nu folosesc controllere de la Cherry, ci pe cele dezvoltate in house, denumite Romer-G. Pe recent lansata tastatură Pro Mechanical Gaming, spun că aceste Romer-G-uri ar fi cu 25% mai rapide decât Cherry, și că nu ar fi așa de zgomotoase. Pe lângă asta, tastele nu sunt iluminate complet, ci doar literele se aprind. Se pot salva presetările pentru iluminare, se pot face tot felul de lucruri cu ea. Genul de chichițe la care elvețienii se pricep.
În concluzie, gaming-ul este un trend global care vinde. Şi vinde foarte bine chiar și în România, chiar și pe segmentul de produse premium. Logitech este dovada.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.