Cu prilejul lansării Revolut România, am asistat la o discuție foarte interesantă cu cei din echipă. Așa că am aflat ceva mai multe detalii despre ce vor ei să facă în România, dar și chestii de genul “tips & tricks” despre card, despre bănci și despre crypto, pe care le scriu în acest articol.
În momentul de față sunt deja 30.000 de utilizatori Revolut în România. Destui câți să ne plaseze în top 10 țări din Europa. Însă cei de la Revolut vor să ajungă la 100.000 de clienți și să urce țara noastră undeva în top 5. Acum că sunt oficial în România, oferă primul card fizic gratuit tuturor utilizatorilor noi care își fac cont prin link-ul https://revolut.ngih.net/qvxby. Urmează parteneriate cu diverși comercianți, pentru a oferi reduceri și tot felul de oferte pentru utilizatori. Se lansează și IBAN-urile unice de România, dar nu au spus când. Curând. Între timp se vor lansa și în USA, Canada, Singapore și restul Asiei.
Apropo, nu toate cardurile standard sunt VISA, așa cum am scris inițial. Cele premium sunt într-adevăr toate Mastercard, în timp ce pentru cele standard se distribuie aleator fie carduri VISA fie Mastercard.
Despre cardul complet metalic
Cei de la Revolut au în plan să lanseze un card negru, făcut 100% din metal. Chestie care-i destul de complicată, mai ales în cazul cardurilor contactless, care au nevoie de acel RFID pentru a funcționa. La întâlnire am văzut foarte multe persoane entuziasmate cu privire la asta, pe mine mă lasă rece. Nu-mi pasă cum arată cardul atât timp are bani pe el. Cred că pentru Revolut e mai mult o chestie de orgoliu, ca să nu aibă doar N26 (o bancă din Germania care oferă servicii similare) card metalic.
Despre plățile cu crypto
Cu Revolut poți face și plăți folosind Bitcoin, Etherum și Litecoin. Cineva spunea că a plătit cu crypto o bere la Mega Image. Aplicația face rapid conversia între crypto și lei. Nu funcționează însă ca un wallet, în sensul că nu-ți poți transfera crypto din altă parte aici, ci trebuie să cumperi prin aplicație. Revolut apelează la rândul lor la câteva exchange-uri de monede virtuale, cel mai des folosit fiind Bitsnap. Cineva spunea că și-a setat alerte în aplicație pentru a cumpăra crypto când e prețul jos și pentru a vinde când e prețul sus.
Carduri virtuale și securitate
Am aflat o șmecherie pentru cei care vor să cumpere de pe un magazin online în care nu au încredere și se tem să introducă datele de pe card. Generează un card virtual, fac plata și închid cardul. Chiar dacă datele acelea vor rămâne uneva, comerciantul nu va mai avea cum să folosească un card, pentru că acesta nu va mai exista. Altă funcție mișto este cea de activare și dezactivare a cardului fizic. Dacă ești mai paranoic de fel, îl poți ține în permanență dezactivat, îl activezi din aplicație doar când vrei să plătești, iar apoi iar îl dezactivezi.
Revolut Wealth
Au și un fel de cont de economii în aplicație, care funcționează în felul următor: la fiecare plată, aplicația adaugă diferența prin rotunjire în contul de economii. De exemplu dacă ai de plătit 28.70 euro, va lua 30 de euro iar 1.3 € ți-i bagă în contul de economii.
Revolut Business
Există și varianta pentru firme, despre care au spus că nu vor să vorbească prea mult, pentru că se va schimba totul când vor apărea IBAN-urile românești. Mie mi se pare oricum foare mare taxa lunară de administrare la ING și taxa pe care mi-o percep la fiecare tranzacție. Presimt că voi face și un cont pentru firmă.
“Fondurile nu sunt garantate, dar sunt în siguranță”
Apropo, având în vedere că Revolut nu este o bancă tradițională, înseamnă că nu există acea garanție că în cazul în care mâine nu mai există Revolut, vei primi banii tăi înapoi de la altă bancă. Cei de la Revolut au totuși două conturi segregate în UK, unul la Lloyds și unl la Barclays. Conturile segregate sunt conturi de care nu se poate atinge nimeni: nici Revolut, nici măcar cele două bănci. Totuși, eu nu aș ține într-un card Revolut banii pentru o casă nouă 🙂
În rest, am mai aflat de ce uneori aplicația nu clasifică bine cheltuielile pe categorii cum ar fi “Restaurants”, “Travel”, “Groceries”, “Services” și așa mai departe. Pentru că în cazul comercianților români, își pot alege ei categoria din care fac parte, la montarea POS-ului. Și din cauza asta mai apar discrepanțe.
În concluzie, Revolut este un business executat ca la carte și este amețitoare viteza cu care crește. Acum 33 de luni nu existau, acum au trecut de 1.8 milioane de utilizatori. Și în tot acest timp, ING se chinuie în continuare să lanseze noua interfață Homebank. Cred că băncile vor fi zguduite din ce în ce mai serios pe măsură ce vor apărea mai multe astfel de business-uri în domeniul FinTech.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Salut. Vad ca imi cere 50 de RON ca sa fac card fizic. Am urmarit linkul din articol cand mi-am facut cont. Any ideeas? Mersi
Da, ar trebui să fie gratis pentru utilizatorii noi, care cer livrare standard. Am dat un mail să întreb care-i faza. Revin când am raspuns.
Cardul nu e gratis, costa 25 de lei, si inca il astept de 3 luni de zile 😦
“Acum că sunt oficial în România, oferă primul card fizic gratuit tuturor utilizatorilor noi care își fac cont prin link-ul http://bit.ly/RevRo până pe 31 mai. “
Eu am instalat din Google Play si tot asa am patit. -26,99 lei. In urma postarii tale am trimis solicitate catre suport. Astept raspunsul.
Am intrat pe link-ul tău, care mă trimite pe site-ul Revolut, care ma trimite sa instalez aplicația. Deci no big deal. Și nu e gratis, cere 50 de lei, după care vrea 30 de lei pentru livrarea standard. Cine vrea mai repede, plătește 100 de lei.
Am primit și răspunsul :
“sunt două situații:
Pe telefoanele Android care nu au toate update-urile, este un bug care redirecționează către website-ul nostru, și nu către Google Play
Persoanele își fac cont direct pe site
Colegii de la suport știu de situație și rambursează această taxă tuturor. Pentru a face asta, trebuie să se ducă în Setări (cele 3 punctulețe din josul ecranului) – Help – Chat to us și să solicite refund-ul.”
Sunt pe iOS. In fine. O sa incerc si aceasta ultima varianta. Thx.
Revin cu un update. Am intrat pe chat, am formulat intrebarea (daca exista vreo oferta speciala pentru primul card in Romania) si am avut surpriza sa primesc un raspuns de la un bot, bineinteles total pe langa subiect. Am mai incercat o data, am scris si un simplu cuvant (cheie) “refund” si … am primit tot un raspuns aiurea. In concluzie, esec total. Sper ca serviciile lor sa nu fie pe masura comunicarii. Ca sa nu mai zic de faptul ca este foarte greu de gasit pe site-ul lor informatiile despre avantajele si dezavantajele celor 2 tipuri de card (free si premium), care sa fie impartite clar pe o pagina. Nu exista. Ca sa afli beneficiile unui card free trebuie sa instalezi aplicatia, sa parcurgi toate setarile, sa il validezi, dupa care sa intri pe profil si sa vezi acolo ce “avantaje” ai. E greu cu tehnologia asta, frate.
Avantajele și dezavantajele standard/premium le găsești la mine pe blog 🙂
Nu ai cum să ai și fee-uri mici, să ai și fonduri de garantare, să oferi și support pentru 1.8 milioane de oameni, îți dai seama că undeva trebuie să existe un compromis.
Apropo de chat, dacă scrii “live agent” îți va face legătura cu un operator până la urmă. Dar va dura.
Se pare ca este o problema generala, aceasta “promotie” inexistenta. Toata lumea se plange, atat pe site-ul lor, la comentarii (https://blog.revolut.com/how-to-win-a-trip-to-the-2018-fifa-world-cup-in-russia-thanks-to-visa/), cat si pe Facebook-ul paginii din Romania. Tu nu ai nicio vina, insa toata lumea spune ca e o teapa :)) Nu ma plang ca am platit 30 de lei pt transportul cardului, insa e vorba de primul contact cu aceasta companie, care nu-mi mai inspira incredere, dupa aceasta experienta (promotii false, lipsa de comunicare, informatii incomplete despre produse). Si apropo, nu te supara, as prefera sa citesc despre avantaje/beneficii pe site-ul celui care ofera aceste servicii, nu pe un blog. Deja ma intreb daca este “safe” faptul ca datele cardului meu au ramas in aplicatie, asa ca o sa-l sterg.
Tocmai am primit mesaj de la Revolut, ca mi-au returnat suma de 30 de lei, pentru livrarea cardului. Ca sa fiu corect pana la capat 🙂
eu de ieri incerc si nu am reusit sa insalez aplicatia nici acum. Initial procesul se oprea la trimiterea codului de verificare (care nu venea), ulterior am primit codul dupa 6 ore.. Apoi primesc eroarea ‘We’re sorry, something has gone wrong. Please try later’ si asta e tot ce pot sa fac cu aplicatia pe Android(OnePlus5 cu update-urile la zi).. foarte dezamagitor!
Eu am primit codul în câteva secunde (Vodafone). Am mai fost de față când și-a făcut cineva cont (Orange), la fel, codul a venit în câteva secunde. De la ce operator ai abonament?
tot la Orange am si eu, problema e ca aplicatia da eroare dupa ecranul in care introduci numarul de telefon. Nici nu mai ajung la a cere codul de verificare. Am reinstalat de mai multe ori dar fara efect.
Referitor la ”Carduri Virtuale și Securitate” și la șmecheria cu cardul virtual de care ziceai – și poate vrei și să actualizezi/ corectezi în articol, că ești între primele rezultate returnate de Google Search la căutarea după ”Revolut România” – atât cardul fizic cât și cardul virtual pot fi ”înghețate”, nu are rost să faci un card virtual și să îl ștergi apoi pe motiv că nu ai încredere în ceva site dubios.
Chestia asta cu ”înghețatul” cardului merge și pentru subscripțiile gen Netflix, Spotify etc care îți oferă prima lună gratuită și te taxează AUTOMAT începând cu a doua lună dacă nu anulezi subscripția; și atunci înghețarea cardului cu care ai activat perioada de încercare te asigură că nu îți ia respectivul serviciu banii până când tu nu ești cu adevărat sigur că vrei să continui subscripția, și nu doar că ai uitat să o dezactivezi.
Păi cam așa am scris, doar că am folosit termene diferite. Pentru cardul virtual am scris că îl poți închide, pentru cel fizic am scris că îl poți dezactiva. Oricum, pentru genul ăsta de tranzacții dubioase, cardul virtual adaugă un layer în plus de protecție decât cel fizic.
In legatura cu request money
A mers la inceput am trimis la cateva persoane si a mers dar dupa cateva cereri trimise nu a mai mers . cand trimit la cineva link ul de request money il trimite sa-si instaleze aplicatia stie cineva de ce ? Sau exista cumva limita de request mone pe saptamana pe luna ?
cine imi spune clar cum alimentez contul revolut din romania
Help-ul și instrucțiunile de “bun venit!” din aplicație: de la “Top-up”
Pingback: Tinerii români economisesc puțin spre deloc... ⋆ revoblog.ro