Hyundai a anunțat anul trecut că va crea un sub-brand special pentru mașini electrice. Ioniq 5 este primul model lansat sub acest brand. Un SUV electric măricel, cu un design spectaculos și cu multe funcții interesante.
Mașina arată foarte futurist și foarte asemănător cu conceptul lansat în urmă cu doi ani, lucru care din punctul meu de vedere este de aplaudat. Îmi place din ce în ce mai mult design-ul fresh și îndrăzneț al celor de la Hyundai. Ca dimensiuni este generos. Are 4.63 m lungime, cu 13 mm mai lung decât un Tucson, 1.89 lățime și 1.60 înălțime.
Îmi plac liniile și unghiurile drepte ale lui Ioniq 5. Nu aș avea cu ce să o compar ca aspect. Poate că din cauza culorii mă duce un pic cu gândul la un remake de DeLorean. Mânerele ușilor sunt retractabile, porturi de încărcare pe ambele părți, portbagaj în spate și în față, plafonul panoramic poate fi înlocuit cu panouri solare, iar pe anumite piețe oglinzile laterale sunt înlocuite cu camere.
Și din spate mașina arată bine. Mai bine cu stopurile oprite decât cu ele pornite din punctul meu de vedere. Parcă nu-s un fan al acelor LED-uri distanțate, care zici că sunt de la panourile comerciale cu LED din anii ’80.
Design-ul interiorului este echilibrat, cu două display-uri de 12 inch dar și multe butoane pentru comenzi, ca să nu se ducă nici spre minimalism extrem. Sunt convins că și aici vor fi câteva funcții surprinzătoare. De exemplu într-un teaser anterior prezentării, cei de la Hyundai arătau că scaunul șoferului glisează automat în spate cu tot cu consolă în timpul încărcării, ca să îți poți întinde picioarele.
Ioniq 5 vine cu două variante de baterii: una de 58 kWh și una de 72.6 kWh. Versiunea cu bateria și cu motorul de bază, cu tracțiune spate, dezvoltă 170 CP și 350 Nm. Dacă se mai adaugă un motor pentru tracțiunea față, se ajunge la 235 CP și 605 Nm cuplu.
Dacă optezi pentru versiunea cu baterie de 72.6 kWh și cu un singur motor, ai 218 CP și 350 Nm. Iar varianta “all inclusive”, cu bateria mare și cu două motoare pentru tracțiune integrală se duce la maxim 306 CP și 605 Nm cuplu.
Hyundai a dezvoltat și un sistem nou pentru stațiile de încărcare, care permite încărcare la 800V și putere până la 350 kWh. Astfel încărcarea între 10 și 80% se face în aproximativ 18 minute. Încă o funcție inedită este posibilitatea de a folosi mașina pe post de “generator”. Poate genera până la 3.6 kW pentru a încărca diverse echipamente.
Autonomia declarată în regim WLTP este de 480 km pentru varianta cu baterie mare și cu motor electric doar spate.
În concluzie avem o mașină electrică spațioasă, cu funcții inedite, autonomie și putere bună. Singurul lucru pe care trebuie să-l mai aflăm este prețul.
P.S: Mi se pare mie sau Hyundai a ajuns de la genul de mașină pe care o cumperi din rațiuni practice la genul de mașină la care visezi?
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Arata bine. Daca acuma as face trecerea catre o masina plugin hybrid peste 2-3 ani cand mi-am propus sa schimb cazanul cred ca o sa am destule optiuni pentru o full electrica si intre timp se mai dezvolta si reteaua de incarcare.