Ministrul Energiei tocmai ce a lansat o hartă informativă cu punctele de încărcare a mașinilor electrice. Ideea din spatele hărții este să agrege toate stațiile de încărcare din România pentru mașinile electrice. Avantajul acestei hărți ar fi faptul că pune la un loc atât stațiile municipalităților și comunelor, cât și stațiile private.
Sebastian Burduja spune că sunt planuri mari, inclusiv de a monta senzori IoT pentru a vedea dacă stația respectivă este ocupată sau nu. Cum va reuși el să pună senzori IoT pe toate stațiile de încărcare din România, nu știu. Mai ales dacă acele stații sunt private. În fine.
Până atunci însă, el le-a cerut utilizatorilor să trimită un mail în care să transmită punctele de încărcare…
M-am uitat și eu pe hartă. Este o hartă a României, în care se poate filtra după trei tipuri de stații de încărcare: Type 2, CCS și CHAdeMO, iar alternativ stațiile pot apărea și sub formă de listă. Sunt grupate cumva sub forma unor puncte de culori diferite: verzi, galbene roșii. Nu știu ce reprezintă aceste culori, pentru că legenda nu explică și asta. Oare gradul de încărcare? De unde ar ști această hartă ce aglomerație este la fiecare stație în parte nu știu.
Așa arată harta României:
Sunt de fapt două probleme pe care le văd, una mai gravă decât cealaltă.
În primul rând, am dat un zoom până la mine în cartier, m-am dus în locul unde știam că sunt două stații electrice și… nu apar pe hartă. Am mai căutat și în alte zone ale cartierului în care știam că sunt stații și tot nu apar. Și nu sunt stații private. Sunt chiar stații montate de primărie, de ani buni. Cu alte cuvinte, Sebastian Burduja vorbește despre o hartă pe care să fie atât stații publice cât și private, dar el nu au fost în stare să-și marcheze propriile stații. Și are pretenția să le pună operatorii privați pe hartă. Aham.
Ceea ce ne aduce la a doua problemă. Utilizatorii să trimită mail pentru adăugarea stațiilor?! Adică cineva să transmită date ne-standardizate și altcineva să facă muncă pentru a desluși ce a trimis acel utilizator, să standardizeze datele și să le adauge pe hartă?! În 2024?! Când există PlugShare?! Și stații direct marcate pe Google Maps? Și “add pin to map”?! În ce Univers cred ei că va funcționa această modalitate de a adăuga datele… nu știu.
Oricum, harta este aici.
Mie harta aceasta mi se pare că există doar din dorința de a mai trage niște bani din PNNR. O văd un proiect mort în fașă. S-a lucrat și azi.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Este departe de realitate aceasta harta.
In Pitesti lipsesc statiile primariei, cele de la Lidl si cele mai multe statii private.
Nu mai spun de pozitionarea statiilor, de exemplu cele din parcarea Auchan care sunt trecute in pe supermarket si oricum sunt mai multi operatori acolo decat trec ei.
Pe harta PlugShare la Pitesti apar mai mult de 30 de statii.
Și uite așa s-au mai sifonat niste bănuți frumoși pentru un mare rahat.