Taximetriștii amenință că fac greva foamei. Sunt supărați că oamenii aleg Uber, Bolt, metrou, tramvai, troleibuz, bicicletă, trotinetă și în general orice altceva în locul taxiurilor clasice și cer o reglementare în domeniul transportului alternativ.
Asta după ce s-a mai reglementat o dată, iar șoferii care fac acum Uber nu mai pot fi persoane simple, ci trebuie să dea un atestat și să fie angajați ai unor firme de transporturi care le percepe comision. Acum taximetriștii au și mai multe revendicări.
În mintea taximetriștilor, asta îi împiedică pe ei să facă bani și să fie respectați.
M-a amuzat însă declarați unui taximetrist care se plângea că e greu să dormi în mașină la protest, că “taximetria este în prag de colaps” și că dacă nu se face acum ceva “în toamnă nu o să mai aveți cu cine sta de vorbă în domeniul taximetriei“. Mai multe declarații + revendicările taximetriștilor le găsiți pe Digi24.
Oh nu! Taximetria este în prag de colaps?! Ce ne facem? Cum vom reuși să mai ieșim din case? Cum vom reuși să ajungem din punctul A în punctul B fără taxiuri?!
Ah, da, știu. Prin toate celelalte mijloace de transport, majoritatea mult mai civilizate decât taxiurile.
Serios vorbind, credeți că ar observa cineva dacă mâine ar dispărea toate taxiurile de pe străzi? Credeți că ar fi cineva care să le ducă lipsa? Când ați folosit ultima dată un taxi?
Efectiv încerc să găsesc măcar un singur argument pentru care taxiurile trebuie să existe în continuare și nu îmi vine nimic în minte. Poate pentru persoanele mai în vârstă care nu știu să folosească un smartphone, altceva nu-mi vine în minte.
Asta nu înțeleg taximetriștii, că nu sunt o componentă esențială a societății. Sunt doar niște persoane care prestează niște servicii. Servicii pentru care poate să existe sau nu cerere. Dacă nu există cerere, nimeni nu le este dator cu nimic.
Dacă nu există cerere, tot ce pot să facă este să își îmbunătățească serviciile. Dar e greu să te civilizezi acum, după ce 20 de ani ai trăit într-o junglă și nu ți-ai dorit civilizație, nu?
Ironic sau nu, mi se pare că serviciile alternative au avut cel mai mare rol în civilizarea taximetriștilor. Sunt și mai puțini, dar parcă nici n-am mai văzut derapaje majore din partea lor în ultimii ani. Nici șicane prin trafic, nici povești neplăcute de la pasageri. Și da, îmi pare rău pentru puținii oameni cinstiți care există în această breaslă.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Daca maine dispar taxiurile, pretul la Uber si Bolt ajunge 2 euro/km. Si pe termen scurt va fi permanent surge 2x-3x peste pretul ala de 2 euro.
Pe termen lung, oamenii ar merge mai mult pe jos si cu trammvaiul si ar fi mai sanatosi
Lasa, mai bine cu niste maniaci in trafic, macar sunt galbeni si poti sa te feresti de ei mai usor
E bine sa fie o combinatie de taxi clasic cu Bolt si Uber, cel putin in Oradea unde la o populatie de pana in 250.000 locuitori daca ar fi doar taxi clasice ar fi jale in caz ca te grabesti si nu poti astepta transportul in comun care circula destul de rau inca. In weekend poti uita de el, in materie de tramvaie, mai bine pe jos circula cu frecventa foarte redusa pe anumite linii. Nici un monopol uber/bolt nu e sanatos cum scrie si Sorin mai sus, ar exploda preturile – tarif dinamic = big scam !
Acum 30 de ani ,omu se îmbracă frumos dumininica și se ducea la MCDONALD’S,în prezent sia dat seama ca nu este sănătos,asa va fi și cu uber,va bucurați acum de anumite avantaje și,,daca”va dispărea serviciul public de taxi ,o sa plătiți cu vârf și îndesat asa zisele avantaje din prezent,și ca o completare,șoferi vor fi doar pakistanezi și alte nații cu miros de curry. Cei tineri aveți creierele spălate după atâta manipulare,și aia mai in vârstă sunt corupți pana în măduva
Dacă o să dispară serviciul de taxi nu o să se întâmple mare lucru. În continuare va exista competiție între Uber, Bolt și/sau Blue sau orice altceva mai exista. Și dacă Uber și Bolt vor avea prețuri nesimțite, există întotdeauna tramvai, autobuz și metrou. Din nou, nici taxiurile nici Uber și nici Bolt nu reprezintă servicii esențiale. Ah, că e mai bine să existe cât mai multe ca să fie concurență, da, sunt de acord. Dar că sunt indispensabile nu, nu sunt de acord.
Care e scopul acelei completari legate de “pakistanezi și alte nații cu miros de curry”? Si la ce manipulare te referi?
Acum sunt o gramada pe partea de livrari si vad ca se descurca binisor, cu cateva exceptii, dar sunt foarte politicosi.
Daca ar fi la fel si pe partea de transport, nu vad care ar fi problema, fata de soferii neaosi.
Chiar si pe Bolt mai dau de unii care fumeaza in masina si cand te urci miroase in ultimu hal.
Eu nu suport taximetristi am pățit acum câțiva ani sa trebuiască să ajung undeva urgent și pur și simplu a refuzat că e prea aproape,trebuia sa ajung in Drumul Taberei de la Gara de Nord mi a spus pe fata e 30 lei față casa de marcat.
Am vazut miercuri un taxi meridian la lujerului, era o tesla S. Din pacate nu aveam telefonul la mine.
Mie mi se pare ca uber a scazut calitatea serviciilor fata de acum ceva ani. Masinile par ma vechi. Am prins masina cu parbrizul fisurat.
Iar cu numerele de inmatriculare, am prins de asemeni masini cu numere non B afiliate la uber/bolt. Inteleg ca taxiurile ar trebui inamtriculate in B ca sa functioneze, asa ca nu imi pare corect ca uber/bolt au voie cu masini non B.
In taxi nu m-am mai urcat din facultate, stim cu totii motivele.
Ca și număr de înmatriculare, poate avea orice număr de România, nu înțeleg cu ce te deranjează o mașină cu număr de IF, CT sau PH, atâta timp cât are copie conforma și ecusoane eliberate pentru București poate lucra indiferent de număr. Sper sa se ajungă vreodată să nu mai fie numerele eliberare pe județe ca in Bosnia. Șoferi prosti sunt cu toate numerele din toate județele, așa măcar nu mai știe poliția cum sa te ia la ochi…