Toyota CH-R este fascinantă pentru mine. Mi se pare o mașină ciudată. De când s-a lansat încerc să-mi dau seama dacă îmi place sau nu și 5 ani mai târziu tot nu mi-am dat seama. Serios, chiar asta am scris când s-a lansat.
Ce n-am scris în articolul din 2016 este faptul că aș fi pus pariu că din cauza design-ului nu va avea succes. Îi dădeam șanse minime în Europa, iar în România nici atât. A fost una dintre cele mai greșite predicții ale mele.
M-am uitat și eu un pic la ea, dar nu este o mașină potrivită pentru nevoile noastre. Deși are 4.3 metri, cât Dusterul, spațiul în portbagaj este aproape inexistent. Și mai are și prag la portbagaj. Nu știu unde se duce diferența de spațiu față de dimensiunea Dusterului, că nici în spațiul pentru pasagerii din spate nu mi se pare că se regăsește. În fine, e interesantă mașina, dar nu este potrivită pentru noi, după cum spuneam. O văd ideală pentru un cuplu fără copil, care circulă foarte mult prin oraș.
Ei bine, Toyota a prezentat acum noul CH-R. Care a fost desenată și dezvoltată în Europa. Deci când vă o vedeți, gândiți-vă că nu așa și-au dorit-o japonezii, ci așa au vrut-o europenii. Aici este probabil piața principală.
Uitați-vă la ea și spuneți-mi și mie ce părere aveți despre exterior 🙂
Design-ul mi se pare radical schimbat. Sunt chiar curajoși designerii de la Toyota în ultimul timp. Iar CH-R pare mașina cu care își fac de cap. Parcă pare chiar mai agresivă și decât sora ei, mașina cu cel mai inspirat nume din lume: Toyota BZ4X.
Blocurile optice au fost acum împărțite în două, mașina are diverse unghiuri care mi se pare că o fac să arate diferit în funcție de direcția în care o primești.
Privită frontal și ușor de sus mi se pare că arată foarte futurist, agresiv și cool.
Din lateral liniile parcă par mai fluide decât la model pe care îl înlocuiește, iar mânerele ușilor din spate sunt acum montate acum pe portieră, la nivelul celor din față și la nivelul caroseriei. Nu mi se pare foarte practică abordarea, dar sigur arată bine și este cool.
Spatele noului model are niște stopuri mai subțiri, care se prelungesc însă mai mult pe lateralul mașinii. Stopurile sunt montate cumva pe extremitatea mașinii, așa că privită din spate, stopurile par foarte opulente.
Par genul de stopuri dintr-o singură bucată, însă sunt despărțite de o zonă centrală, unde atunci când deschizi portbagajul apare iluminat textul Toyota CH-R.
La interior Toyota spune cu mândrie că noul model folosește de două ori mai mult plastic reciclat decât vechiul model. Auziți și voi aplauzele și uralele viitorilor clienți de pe fundal, nu?
Eu aș vrea să știu doar unde trebuie să semnez pentru ca producătorii auto să nu mai pună butoane separate pentru volum +/- și să lase doar clasicul și banalul buton rotativ, care este cel mai ușor de folosit.
Consola centrală cu zona schimbătorului pare și ea preluată de la Corolla Cross. O soluție nu prea fericită, pentru că în soare puternic nu se vede care din literele “P”, R, N, D este iluminată când este selectată. E o chichiță peste care treci odată ce te obișnuiești cu mașina și înveți să te uiți mai degrabă în bord decât la schimbător, dar mi s-a părut enervant la test drive.
Dimensiunile au rămas cam aceleași: 4,360 mm lungime, 1,830 mm lățime, 1564 mm înălțime.
Motorizările hibride par cele de la Toyota Corolla Cross:
- 1,8 litri hibrid cu 140 CP
- 2,0 litri hibrid cu 198 CP
- 2,0 litri PHEV cu 223 CP
Sunt curios în cât timp va scoate 0-100 km și ce consum va avea. Echipată cu motorul de 2.0 litri și 198 CP, Corola Cross mi se pare destul de rapidă, cu 0-100 în 7.7 secunde. Noul CHR- vine cu o caroserie mai mică și deci va fi mai ușoară.
În altă ordine idei, eu mă declar încântat. Este genul de design “love it or hate it”. Sper ca Toyota să îi ia pe designerii de la CH-R și să îi mute pe Corolla Cross și RAV4. În felul acesta poate obțin și ei mașini mai sexy și mai puțin “formale”.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.