Ca șofer ocazional de Ford Puma 2021, am fost foarte curios de cum va arăta Ford Puma Facelift 2024.
La exterior schimbările încep și se opresc la capitolul faruri, care au acum o nouă semnătură LED. Farurile Dynamic Matrix LED iluminează inteligent virajele pe timp de noapte pentru o mai bună vizibilitate.
Era cumva de așteptat să nu fie schimbări majore la design, deoarece Ford Puma s-a vândut foarte bine datorită design-ului. Ar fi fost o imprudență ca designerii să modifice prea mult la exterior. Au păstrat deci același design, deși din ce am văzut celelalte facelift-uri și modele Ford încep să capete forme mai ascuțite și pătrățoase. Îmi place totuși noul aspect al farurilor.
La interior însă… sunt schimbări care-mi plac și schimbări care nu-mi plac. Aș zice că cele din urmă predomină.
Bordul complet redesenat are acum două display-uri mari, de 12, respectiv, 12,8 inch. Ambele sunt acum dreptunghiulare, iar display-ul central pentru infotainment nu mai păstrează acea forma rotunjită ca la modelul inițial, lucru care nu-mi place.
Ce mă deranjează de-a dreptul vizual este însă prezența acelor guri de ventilație deasupra display-ului. Pur și simplu nu pot să înțeleg de ce au luat gurile de ventilație integrate discret sub acel display de infotainment rotunjit și le-au poziționat sus, cu acea formă pătrățoasă care îmi dau impresia unor guri de ventilație de mașină utilitară.
Bine, ar fi o explicație: au făcut loc pentru un soundbar. Părerea mea? Prefer oricând un bord frumos în locul acelui soundbar.
Mai mult, și sub infotainment mai lipsește ceva esențial: butonul fizic pentru controlul climatizării. Iar dispariția gurilor de ventilație de sub infotainment și a butoanelor de climatizare face totul să pară asimetric din punctul meu de vedere.
Nici noul volan nu-mi place. Cel vechi era frumos, rotunjit, în ton cu formele mașinii. Are două spițe acum în loc de trei, însă este teșit și în partea superioară și în cea inferioară. Nu știu, parcă volanul este din alt film. Îl văd potrivit pe un Ford Edge sau pe Explorer, care au forme mai pătrățoase, dar parcă nu se potrivește cu Puma.
Iată o comparație între vechiul interior:
Și noul interior:
Sunt însă și vești bune de la interior. Sistemul de infotainment cu SYNC4 are acum conectivitate 5G iar asta va permite update-uri OTA. Ce mi se pare interesant este faptul că sistemul de cruise control este acum conectat la internet și va merge teoretic mai smooth pentru că va ști din timp când se aproprie viraje sau intersecții.
Și nu în ultimul rând, sistemul de camere poate afișa acum o panoramă 360 de grade a mașinii. Sunt curios dacă acum se poate adăuga o cameră de marșarier de sine stătătoare, pentru că mulți competitori oferă cameră pentru marșarier standard sau ca opțiune de sine stătătoare, în timp ce la Ford trebuia să cumpăr ditamai pachetul de camere și senzori pentru o banală cameră de marșarier (Pachet avansat de asistență șofer mi se pare că se numea).
Motorizări
Și aici sunt ceva schimbări interesante. Entry-levelul rămâne EcoBoost MHEV de 1.0 litri și 125 CP însă noutatea este acum faptul că această motorizare poate fi cuplată și la transmisie automată. Tot un motor de 1 litru EcoBoost va exista și în varianta de putere de 155 CP și în cea de 170 CP (ST). Dispare deci motorul de 1.5 l, cel care până acum putea fi cuplat la cutia automată.
Se confirmă și varianta electrică, denumită Ford Puma Gen-e, care va intra în producție acest an.
Ford a făcut ceva schimbări și la nivelurile de echipare. Din câte înțeleg, atât cele două display-uri cât și soundbar-ul sunt dotări standard, iar pentru câțiva euro în plus poți monta o linie audio cu 10 difuzoare de la B&O.
Prețurile nu au fost comunicate deocamdată. Să vedem dacă acest facelift va fi de ajuns pentru a revitaliza vânzările de Puma, pentru că ultima dată când am discutat, lucrurile nu arătau prea bine.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Gurile alea de ventilatie sunt acolo pentru a raci ecranul. :))